Specificaties 120mm diameter met 20dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Zalman CNPS7700-Cu Review

Arfman|IA 8 juni 2005, 669 views

Zalman CNPS7700-Cu

Pluspunten

• Koelt enorm goed, en maakt weinig lawaai (eigenlijk geen). Draait slechts op 1200 RPM en heeft toch veel luchtverplaatsing dankzij de 12 cm fan.

Minpunten

• Installatie kan lastig zijn door beperkte ruimte in de kast, Ook past deze koelerop zowel Intel als AMD processors, wat in principe positief is, echter je moet zeer goed de handleiding doornemen om de juiste onderdelen te gebruiken.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Deze koeler heb ik nu een tijdje in gebruik, als vervanging van mijn stock Intel koeler op mijn Pentium 4 3.0 GHz.

Erste wat me opviel was het gewicht, dit is een zware jongen. Tweede was dat deze koeler erg veel ruimte nodig heeft rondom de processor. Op mijn ASUS P4C800-E Deluxe past het allemaal echter prima, ook weet ik uit ervaring dat hij op een P4P-800 past.

Na de installatie was ik blij verrast door de positieve werking van de koeler (P4 3.0 GHz, idle 28C, stressed 40C, was eerder 32C en 50C) en door het weinige geluid wat deze koeler produceert. Mijn PC staat in de woonkamer dus geluidsniveau was erg belangrijk, en daar slaagt deze koeler met vlag en wimpel voor.

• ASUS P4C800-E Deluxe
  • Antec AMG1000 PlusView behuizing
  • Windows XP

Heb jij ook een Zalman CNPS7700-Cu?

Weet je zo hoeveel gram deze koeler is? Ik heb de 1 slag kleinere VU7000 die is 700 nogwat gram terwijl 400 nogiets toegestaan is.

Deze is natuurljk NOG zwaarder
qua gewicht ontlopen ze elkaar niet veel. Kijk maar op de zalman site, iets van 760 gram.
de 7700cu weegt 918g, de 7000cu 755g