Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Samsung UE55HU7500L Zwart Review

WilbertvdBroek 19 mei 2014, laatste update op 18 september 2014, 2.521 views

Samsung UE55HU7500L Zwart

Als je het geluk hebt dat je geen maandag ochtend model hebt dan heb je hier een hele fijne tv aan. In mijn geval heb ik niets dan ellende er mee gehad tot nog toe...

Pluspunten

• Prachtig beeldVeel features
  • 4K en upscaling dik in orde.
  • Goede smart tv interface.
  • Remote werkt prettig.

Minpunten

• Kinderziektes, al twee defecte modellen gehad.
  • Storende en stotterende audio.
  • Zwartwaardes en kijkhoek niet geweldig

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Na een aantal jaar plezier te hebben gehad van een Panasonic G35 plasma vond ik het tijd om eens te kijken naar een grotere maat tv. Beeldkwaliteit en Smart TV mogelijkheden waren voor mij daar de belangrijkste eisen.

Na een demo avond bij de Ben van Dijk in Uden een 48 inch variant van de 7500 besteld, maar omdat die op het moment slecht leverbaar was de 55 inch besteld. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want met een kijk afstand van 4 meter is dat geen overbodige luxe.

Voor een uitgebreide review zou ik willen verwijzen naar

Alle ins en outs worden daar beter uitgelegd dan ik dat zou kunnen, ik zal hier mijn positieve en negatieve ervaringen als eindgebruiker delen.

Positief

De tv heeft een mooi strak ontwerp en voelt kwalitatief aan, ook de achterkant van de tv is netjes afwerkt. Aan kabel management is goed gedacht, die kan je weg laten lopen zodat je ze van voor niet ziet.

De afstandsbediening voelt ondanks zijn lichte gewicht solide aan, ligt lekker in de hand en werkt dankzij Bluethooth ook goed als je niet recht op het scherm mikt. De afstandsbediening is ook als universeel in te stellen waardoor je bijv. je receiver en decoder kunt bedienen wat erg prettig werkt.

De tv start razendsnel op en ook de feedback van de menu's en interface is goed. Het smart tv gedeelte steekt sowieso goed in elkaar. De vier smart hub pagina's en de navigatie bar werken erg snel en intuitief in het gebruik.

Over de beeldkwaliteit ben ik zeer tevreden op twee aspecten na; de zwartwaarden en de kijkhoek.
Als je overdag tv kijkt is het echt een geweldig goed beeld met prachtige kleuren. Kijk je 's avonds dan
valt snel op dat zwart niet heel zwart is, en dat je kijkhoek minimaal is. Ik weet dat je plasma wat dat betreft niet moet vergelijken met LCD, maar toch vond ik dat een beetje tegenvallen.
Voor de rest is het een schitterend plaatje, de upscaling doet goed z'n werk waardoor bijvoorbeeld Blu rays er super strak uit zien.

Negatief

Zoals ik al eerder aangaf zijn de zwartwaardes en kijkhoek niet geweldig tov mijn oude plasma, echter voor een led tv schijnt het redelijk goed te zijn. Misschien ben ik er heel erg nauw aan, maar ik moest er serieus aan wennen.

Zoals met alle nieuwe dingen bevat ook deze tv enkele kinderziektes. De eerste was dat mijn luidsprekers een ploppend geluid maakte

Na een nieuw moederbord toch een nieuwe tv gekregen want het probleem was niet opgelost. Toen viel het volgende probleem voor

Samsung UE55HU7500 audio/video probleem

Stotterende en haperende audio en video bij Netflix, Youtube en HDD.
Ondertussen heb ik al mijn derde nieuwe tv, en nog steeds is het niet opgelost. Samsung schijnt er mee bezig te zijn, maar ik twijfel of ik deze tv nog uberhaupt wil houden.

Al met al is de 55HU7500 een schitterende tv als je het geluk hebt een goed werkend model te ontvangen.

Heb jij ook een Samsung UE55HU7500L Zwart?

hoi, bedankt voor je review.
Is je probleem inmiddels opgelost?
ik kijk n.l voor 40% naar films op HDD en de rest via een Sat decoder.

Alvast bedankt
Ik heb inmiddels een LG Oled, het probleem is bij mij niet opgelost. Ik weet niet of het probleem nu in zijn algemeenheid is opgelost.
Ik kan me niet echt vinden in deze review.
De zwartwaardes zijn bij mij beter van mijn Panasonic plasma uit 2011.
Maar je moet er wel recht voor zitten.
Gelukkig ben ik dan ook alleen in huis.
Misschien ben ik wel heel erg kritisch als het op zwartwaardes en backlight bleeding aankomt, mijn oude plasma was hierin gewoon beter dan de samsung. Vooral de kijkhoek vond ik een van de minpunten.
Als ik de problemen met de tv niet had gehad, dan had ik nu nog steeds veel plezier ervan gehad het is ook wel echt een prima tv.

[Reactie gewijzigd door WilbertvdBroek op 14 mei 2015 09:39]