Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader Review

V1R4L 19 mei 2014, laatste update op 19 mei 2014, 14.230 views

Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Twee outputs
  • Batterij-indicatie

Minpunten

• Standaard geen lichtnet adapter meegeleverd

Waarom gekocht?
Ik reis regelmatig voor langere tijd dus was ik op zoek naar een powerbank met goed wat capaciteit om toch de redelijk lange periodes zonder stopcontact te overbruggen. Ook als ik wat langer in de trein zit is het handig om na wat internetten niet meteen met een lege telefoon te zitten. Een vriend van mij was erg tevreden over deze powerbank dus heb ik na wat onderzoek besloten om hem aan te schaffen.

Levering
De powerbank werd een dag na de bestelling met de post gebracht. Hij werd geleverd in een bruine doos waarin de powerbank, een handleiding en een usb kabel zit. De kabel kan je gebruiken voor het opladen van de powerbank en je telefoon. Standaard zit er geen oplader bij dus zal je bij de goedkoopste uitvoering van de powerbank de oplader van je telefoon moeten gebruiken. Aangezien je met een volle powerbank gewoon weer je telefoon kan opladen vond ik dit niet een gigantisch probleem.

Uiterlijk
De buitenkant van de powerbank is gemaakt van kunststof en ziet er in het algemeen netjes afgewerkt uit. Er zitten vier lampjes op om aan te geven hoeveel vermogen nog in de powerbank zit. Verder zijn er 2 usb uitgangen om apparaten aan op te laden en een uitgang om het apparaat zelf op te laden. Het apparaat is ongeveer even groot als mijn Xperia V dus nog redelijk handzaam. Met een gewicht van 300 gram is de powerbank wel wat zwaarder dan mijn telefoon, maar dit is met alle powerbanks het geval. In het gebruik is het apparaat toch erg handzaam en ik merk dat ik hem hierdoor steeds vaker meeneem in de bus/trein.

Gebruik
Op de site word beweerd dat de capaciteit van het apparaat 10.000Mah heeft. Dit betekent dat ik mijn telefoon van 1700Mah zeker 4 keer moet kunnen opladen. Over een tijdsperiode van een week heb ik mijn telefoon ongeveer 5 keer kunnen opladen met de powerbank dus de capaciteit is in ieder geval in orde. Hij kan ook gebruikt worden om andere apparaten aan op te laden dus af en toe gebruik ik hem om mijn tablet langer te kunnen gebruiken. De powerbank heeft 2 usb poorten waardoor je 2 apparaten tegelijk kan opladen. Het is een 2.1 ampère uitgang en een 1 ampère uitgang. Het laden via de 2.1 ampère uitgang gaat ongeveer 2 keer zo snel als met de 1 ampère uitgang. Ik laad mijn telefoon dus altijd op met de 2 ampère uitgang. Voor mijn telefoon duurt het opladen van leeg naar vol ongeveer anderhalf uur. Dit is dezelfde tijd als dat ik hem ‘normaal’ aan het stopcontact zou opladen. Het opladen van de powerbank via mijn telefoonoplader duurt ongeveer 8 uur. Je kan er dus vanuit gaan dat als je hem s’avonds aan de lader doet hij s’ochtends weer is opgeladen.

Garantie
De powerbank komt verder nog met een jaar garantie en een inruiltermijn van 30 dagen. De garantietermijn is zover ik weet vergelijkbaar met andere elektronica. De inruiltermijn is in vergelijking met andere powerbanks wat langer. Normaal hanteren webwinkels meestal een termijn van 7 tot 14 dagen.

Dit alles meegenomen zou ik deze powerbank zeker aanraden. Hij laad snel op, ziet er goed uit, heeft een grote capaciteit en kan meerdere apparaten opladen. Een minpuntje is misschien dat standaard alleen een kabeltje meegeleverd wordt. De powerbank doet wat er op de site beweert wordt voor een nette prijs.

Heb jij ook een Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader?

Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag?
Jup. Is volgens mij ook de enige plek om deze te bestellen.
Ik ben in de war, ik ken deze Cube Array niet, maar heb nog geen maand terug een Romos 10400mAh Powerbank gekocht, de Sense 4 (voor 20euro), ze zijn precies hetzelfde;

En de prijs van de Cube Array 8)7 39euro Holy cow! :P

Nu vraag ik mij af, welke is het orignieel? Niet dat dat volgens mij veel uitmaakt, over de Romoss Powerbank wordt met veel lof gesproken. Ik ben zelf meer van het design aspect, heb daarom de Romoss verkocht en nu een Xiaomi Mi Charger gekocht;
Zou je kunnen testen of ie pass-through charging ondersteunt? Dus dat je de powerbank op kunt laden en ook je telefoon via een van de uitgangen?
Heb het net even geprobeerd. Ik denk niet dat hij pass-trough charging ondersteund:(
Dit apparaat lijkt erg op de "Breett" die ik vorige week besteld heb op Focalprice. Die wordt aangegeven als een 11.000mAh oplader. Foto's zien er hetzelfde uit.
Te koop voor ¤15,89. Nog voor de komende 10 dagen (daarna ¤17,50).
Nadeel van FP is dat de verzending nogal langzaam gaat. 4-6 weken is ie wel onderweg. Ik zal hier even melden als ik hem heb en wat ervaringen.
Wat ik wel mis in de specs is het type batterij (li-ion/NiMh etc). De prijs was echter dermate laag dat ik de gok wel neem!

Hier is de link:

[edit] Link toegevoegd

[Reactie gewijzigd door ArnieNFW op 20 mei 2014 11:26]

Volgens mij zijn er legio van vergelijkbare powerbanks in china te krijgen. Sommige zijn beter dan anderen dus laat ff weten hoe hij is ;)
Ben erg benieuwd of je de Breett al hebt ontvangen en je jouw ervaringen met ons kunt delen.
Nog niet ontvangen :-(
De laatste bestellingen van Focalprice hebben echt enorme levertijden. Zal hier ook niet meer bestellen. Heb een issue aangemeld bij Paypal om mn geld terug te krijgen (moet binnen 6 weken). Maar waarschijnlijk komen ze één dezer dagen wel binnen. Is althans mn ervaring.
Maar langzaam gaat het wel.
heb net 2 weken geleden via aliexpress een powerbank/case(8.99 usd) en 4 aparte oplaadbare batterijen(4x4500mAh, totaal 5.88 USD) gekocht, dus voor nog geen 12 euro zou ik 18000 mAh beschikbaar moeten hebben, ook 2 poorten, 1a en 2a, ben benieuwd. De case is binnen, geen superkwaliteit, en ziet er niet zo gelikt uit als die 2 van jullie, maar als het werkt ben ik tevreden. Hij zal gebruikt worden met een Pinksteruitje, zodat verschillende mensen overdag en/of 's avonds er gebruik van kunnen maken....
Voor die Chinese dingen ben ik na het lezen van deze reviews toch wat huiverig geworden. Daaruit blijkt dat het haast onmogelijk is om hoogwaardige powerbanks te leveren voor prijzen van rond de ¤20,- terwijl claims van power banks van 30.000 mAh voor rond de ¤25 regelrechte leugens zijn, zeker als de power banks ook nog eens compact zijn...
Verder is de elektronica van belang en alleen duurdere, hoogwaardige elektronica is in staat snel te laden. Bij goedkope elektronica duurt het opladen van 20.000-30.000 mAh al gauw 1,5 tot 2 dagen (!)
Lees met name ook de "UPDATED" en "Updated AGAIN" secties...

[Reactie gewijzigd door mvmaastricht op 31 juli 2014 12:37]