1 review

D-Link GO-RT-AC750 Wireless AC750 Dual-Band Easy Router

Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 100Mbps) - Bekijk alle specificaties

D-Link GO-RT-AC750 Wireless AC750 Dual-Band Easy Router Review

deathnotedej 17 mei 2014, laatste update op 17 mei 2014, 2.823 views

D-Link GO-RT-AC750 Wireless AC750 Dual-Band Easy Router

Pluspunten

• Uiterlijk: klein en compact.
  • Wired doet hij het gewoon.

Minpunten

• Slecht bereik in 2.4 GHz en 5 GHz modus.
  • Slechte throughput: de verbinding wordt heel sloom (ik heb een UPC 120/8 internetverbinding, dus dit zou niet moeten gebeuren).
  • 10/100 ethernet poort.
  • Wifi AC dramatisch slecht bereik (ik heb apparaten die Wifi AC ondersteunen).
  • 2.4 GHz verbinding valt gewoon weg terwijl de 5 GHz verbinding bruikbaar blijft.
  • Op 2.4 GHz zak je van 72 mbps naar 2 mbps en dan is je internet heel sloom.
  • Heb hem een paar keer een harde reset uitgevoerd, hielp helemaal niet.
  • Op de site van D-Link was er geen firmware update om deze problemen te verhelpen.
  • Geen ondersteuning voor firmwares zoals: DD-WRT, OPENWRT, Tomato etc. door de nieuwe chipset.
  • Fabrieksfirmware van D-Link is erg onstabiel en onhandig in gebruik.
  • Router moet rebooten voor elke wi-fi netwerkverandering, dit stoort de andere gebruikers.

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 1
De D-Link GO-RT-AC750 (DIR-803) heb ik minder dan een maand geleden gekocht.
De router heb ik nu router gestuurd en ik gebruik weer mijn oude en vertrouwde TP-Link 1043nd.
De D-link bleef constant uitvallen en had een slecht bereik.
Als ik hem op simutaneous dual band mode had staan viel mijn 2.4 GHz verbinding soms gewoon weg!
Het bereik van mijn 5 GHz verbinding was heel klein (ik weet dat 5GHz een kleiner bereik heeft maar dit was niet eens 5 meter). Het was erg onstabiel (het daalde van 390 mbps naar 11).

Het bereik van mijn 2.4 GHz verbinding was ook slecht, de TP-link 1043nd heeft een veel beter bereik.
De verbinding is ook totaal niet stabiel, downloads worden gewoon onderbroken omdat de router uitvalt en je dan opnieuw verbindt.
Video's streamen tijdens het browsen werkt ook niet goed (doet het wel goed op mijn TP-link 1043nd).

Verder heb ik van alles geprobeerd om hem werkend te krijgen: heb van kanalen gewisseld, verschillende wifi modi gebruikt N-only, mixed G/N op 2.4 GHz en AC-Only en N-only op 5GHz, WPA2/AES ingesteld. De router bleef het slecht doen. Dus ik raad deze router niet aan. Een Linksys router van 20 euro is zelfs beter dan deze router.

Heb jij ook een D-Link GO-RT-AC750 Wireless AC750 Dual-Band Easy Router?