Kingston DataTraveler Generation 4 128GB Wit Review

Ibus85 15 mei 2014, laatste update op 15 mei 2014, 1.361 views

Kingston DataTraveler Generation 4 128GB Wit

Pluspunten

• USB 3.0
  • Relatief klein formaat
  • Mooie back-up oplossing voor op reis
  • Momenteel zeer goede prijs/GB verhouding als je 128 GB zoekt

Minpunten

• Snelheid, helemaal schrijven van kleinere bestanden, niet denderend
  • Ontbreken van een LED indicator
  • Plastic zou degelijker kunnen aanvoelen
  • Cord voor makkelijke bevestiging ontbreekt

Voor de vakantie was ik opzoek naar een USB-stick van 64+ GB ter back-up van foto's tijdens de vakantie. Daarnaast wilde ik graag een USB 3.0 want met 2.0 en 128Gb gaat het toch echt wel even duren.

Uiteindelijk voornamelijk door de prijs/GB verhouding uitgekomen bij de Datatraveler G4.

Ben verder geen expert op het gebied van USB-drives maar een korte review & benchmark kon geen kwaad.

De verpakking van de USB-stick is simpel en voor de verandering gemakkelijk te openen. Het plastic van de USB-stick voelt de eerste keer in de hand niet geweldig aan. Maar dat mag niet al te veel deren.

Na het verbinden van de USB-stick aan de laptop viel direct op dat er geen lampje gaat branden. Ik was bang dat hij stuk zou zijn maar Windows kwam direct met de standaard melding. Geen LED-lampje dus, jammer.

Na even wat gespeeld te hebben met grote en kleine bestanden voelde de USB-stick wat langzaam aan dus maar even op pijnbank.

CrystalMark bevestigde het gevoel. De USB-stick is relatief goedkoop voor het aantal GB's maar daarvoor moet je duidelijk wel inleveren op snelheid. Zeker bij veel kleine bestanden blijft de snelheid steken. Voor mijn doelstelling (foto's a 15mb) is dit overkomelijk. Werk je met veel kleine bestanden dan is deze USB-stick misschien minder geschikt.

Resumerend. Tevreden over de aankoop. Performance kan beter maar je betaalt ook wel erg weinig per GB.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler Generation 4 128GB Wit?