Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LB730V Zwart Review

wvandeb 15 mei 2014, laatste update op 22 mei 2014, 2.980 views

LG 42LB730V Zwart

Pluspunten

• Heeft alles wat een smart tv nodig heeft.
  • Tv opname funtie.
  • Uitzending gemist.
  • Direct afspelen vanaf stick of usb opslag.
  • Dlna, herkent phone en computer draadloos en speelt af.
  • Geluid van downloads en aan/uit werkt goed met Samsung 5.1 home cinema. helaas werkt tv geluid niet.
  • Beeld is voldoende. Zwart waarden zijn goed voor een lcd.
  • Passieve 3d zonder flikkering is prettig voor de ogen.
  • Remote aanwijs functie werkt beter dan bv Samsung.

Minpunten

• Geen intu´tieve 'smartremote' waardoor meerdere stappen nodig zijn om ergens te komen zoals teletext en gedownloade films..
  • Tv opnemen kan niet als je er niet naar het zelfde kanaal kijkt.
  • Uitzending gemist mag langer dan een week terug.
  • Geen camera dus geen skype of hangouts (voor die paar euro, waarom niet?)
  • Geluid via De Samsung 5.1 home cinema werkt goed met downloads bij tv werkt alleen de linker speaker.
  • Trage processor of te weinig ram, vastlopende apps en web-browser, vervolgens loopt de hele tv vast. Dus geen video via web-browser.
  • Youtube-app werkt onhandig door beperkte zoekweergave.
  • Ondertitels bij films geven rare symbolen.
  • Tv- gids is traag en onhandig bereikbaar.
  • Weinig apps in Lg store en.. oh ja, langzaam. Dan wekken die vrolijke balletjes van het waiting-icon alleen maar irritatie op.

Inbrandgevoeligheid Score: 4
De tv nu 7 dagen in bezit. Het is nog geen onverdeeld genoegen.
Webos is inderdaad handig maar de gebruikers beleving is niet optimaal. Een maand hiervoor had ik een Samsung UE40F6400AWXXN. deze besturing vind ik beter dan de LG. Ook al is het een gadget die ik niet veel zal gebruiken maar wilde passieve 3d. Actieve 3d kon ik niet lang kijken zonder last van mijn ogen.
De Ą300,- duurdere LG lijkt minder snel te zijn alsof de processor of ram het niet aan kan. Schakelen tussen apps zoals de tv-gids gaat langzaam.
Trage en vastlopende apps en web-browser, vervolgens loopt de hele tv vast. Uit/aan, de 'Smartremote' werk ook niet meer na vastlopen de batterijen eruit dan doet hij het weer. Handig...
Of gewoon geen video meer zoals 'Universiteit van Nederland' via de web-browser. Dat kan ook via de youtube app maar ook onhandig. Dan moet je de titel weten want hij geeft maximaal 17 at-random, niet te filteren, zoekresutaten.

De veel geprezen ge´nstalleerde apps lijst is handig maar soms ook onhandig als je snel ergens wil zijn.
Jammer als je naar teletext of downloads wil je 2/3 verschillende stappen en knoppen moet indrukken. Waarom heeft de 'smartremote' geen directe knop voor teletext en downloads? Voorbeeld; eerst de home knop drukken, op device connector klikken, naar externe opslag, opslag-device selecteren en dan nˇg een keer je opslag-device selecteren voor je in je mappen ben.

Ik hoop dat er snel een serieuze gebruiksvriendelijke update komt, maar begreep dat LG niet de snelste is. Misschien wachten op een Android based tv-Os met grote appstore. Ik zal zo hier en daar onterecht zeuren omdat ik moet wennen. Waarom bijvoorbeeld 10-12 karakters als wachtwoord voor de lg store?
Webos heeft potentie maar zet er voor de gebruiksvriendelijkheid een groter team op of.. beter goed gejat dan slecht aangepast.

Sinds 20 mei werkt de Lg app store. Wow, ongelofelijk, 4 extra apps! Buienradar, videoland, skype en Deezer... ( Npo, rtl, youtube, netflix, nos-sport en de Lg web-browser zijn standaard ge´nstalleerd)
Wtf. Ik heb een paar apps ge´nstalleerd nou kan ik ze alleen terug vinden via tab-blad gekochte apps. Nergens iets ingevuld, heb ik ze gekocht via mijn internet-provider?

Heb jij ook een LG 42LB730V Zwart?

Ik heb hem ook en nog geen vastlopers meegemaakt. Het gaat niet allemaal even snel, zeker als je naar beeldopties wilt gaan moet je heel even geduld hebben. Maar van app naar app gaat wel soepeltjes vind ik.

Ik gebruik de magic remote altijd. Ik vind hem erg fijn. Als je op input drukt dan krijg je een soort van afstandbedieding op het scherm en daar staat een aantal veelgebruikte knoppen op waaronder av, ik dacht ook teletekst maar die is alleen te vinben op de normale remote

Verder wil ik nog aan toe voegen dat ik 3d ervaring bij deze tv geweldig vind en maakte op mij meer indruk dan in de bios. Zwartwaardes zij meestal wel voldoende en verder heb ik nog geen backlight problemen gezien. Ik moet wel even zeggen, ookal is het tijdens een film niet storend, dat de 4 hoeken van het scherm een tikkie donkderder zijn. Geluid vind ik wel goed. Ik kijk alleen films met mn surround set dus is het wel fijn dat deze tv een prettig geluid weet te produceren.

[Reactie gewijzigd door Moroguna op 4 juni 2014 10:55]