Specificaties 2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson W890i Zilver Review

wensleygrond 1 februari 2009, laatste update op 1 februari 2009, 716 views

Sony Ericsson W890i Zilver

Pluspunten

• 3.15 megapixel camera
  • 2GB kaartje gratis erbij
  • Walkman 3.0
  • Achterdeksel sluiting
  • Zeer dun en licht
  • Makkelijke menu-opbouw

Minpunten

• Geen flitser
  • Soms iets langzame overgang menu
  • De plug-in aan de zijkant

Ik heb de laatste paar maanden behoorlijk wat internet sites afgezocht om mijn perfecte mobiele telefoon te vinden. Na veel gezoek vond ik de telefoon die ik dacht geschikt te zijn voor mij. De Sony Ericsson W890i
Eerste indruk van plaatjes et cetera: Compacte walkman telefoon met een 3.15 megapixel camera.

De doos

Alles zat in aparte compartimenten verdeeld, de boekjes zitten achter de telefoon. Naast de telefoon zit een doosje met daarin de snel-lader, de oortjes (in-ear), de accu (BST-33), de datakabel en natuurlijk niet te vergeten de adapter voor de oortjes.
Ik kreeg de originele doos van Sony Ericsson, in het zilver. De doos ziet er echt leuk uit!

Features

De telefoon heeft veel mogelijkheden, hij heeft een 3.15 megapixel camera en een videocamera die helaas niet hoger dan 30 FPS komt maar toch een goede kwaliteit neerzet!
Wel zien ze er op je computer een beetje blokkerig uit.
Je kunt deze camera dus ook absoluut niet vergelijken met een telefoon zoals de KU990 (de Viewty) of de N96.

Het is daarentegen wel een Walkman telefoon, hij heeft Walkman versie 3.
Je krijgt er een 2GB Memory-Micro stick bij, dus je kunt direct muziek, foto's en video's erop zetten. De W890i heeft ook een Radio met RDS functie. Dit betekend dat je berichten die worden gestuurd vanaf het radiostation rechtstreeks kunt lezen op het schermpje.

De telefoon beschikt over een QVGA video-telefonie camera, waarvan het beeld niet slecht uitziet.
Hij heeft een licht-sensor en deze bepaald de brightness van het scherm

De telefoon heeft 3G, en heeft zelfs Google Maps ge´nstalleerd! Het is dus ook een internet telefoon, alhoewel ik hem zelf niet zal gebruiken om te internetten!

Bereik

Ik heb de W890i met een T-mobile abonnementskaartje. Hij functioneert hier perfect op. Ik heb nog nooit last gehad van failures of dergelijke.
Sms'jes die je verstuurd zijn snel weg en na enkele seconden heb je de ontvangstbevestiging al.

Accuduur

De accuduur is goed. De telefoon heeft een standy-by tijd van 360 uur (15 dagen).
Vannacht heeft hij 10 uur staan streamen met de radio en de batterij was nog niet eens voor de helft leeg!

Ook een pluspunt is dat als je de telefoon inplugd op je computer dat hij vanzelf oplaad!
Dus bij het erop zetten van liedjes krijg je direct een vollere accu erbij!

Ik heb persoonlijk wel 3G uitgezet omdat dit behoorlijk spaart in de accuduur!

Gebruiksgemak

Als je de telefoon de eerste keer aanzet krijg je een setup-scherm. Hierin moet je alles instellen, maar krijg je ook informatie over handige knopjes op je telefoon. Het boekje lezen is vaak nog niet eens nodig voor toestellen van Sony Ericsson.

Design/Uiterlijk

De W890i heeft een super mooi design, hij is maar 10mm dik en is gemaakt van geborsteld-metaal. Hij voelt lekker in de handen, en als je even buiten bent geweest voelen de ijzeren plaatjes koel aan. Ik lees in sommige reviews dat de knopjes veel te klein zijn maar in mijn opzicht valt dit reuze mee. Sms'en of nummers intoetsten is geen probleem.

De telefoon heeft zachte randen en voelt goed aan. Een nieuw en zeer handig aspect is dat je het klepje van de batterij pas eraf kunt halen als je 2 schuifjes omhoog schuift (deze zitten aan de zijkant). Dit zorgt ervoor dat het klepje op zijn plek blijft en niet in je zak kan los raken!

De telefoon heeft aan de onderkant het Walkman logo en aan de zijkanten zijn de standaard Walkman-knop en de zoom-camera functies.

Een groot voordeel vergeleken met de W880i (Het broertje) is dat je de on en off switch nu weer aan de bovenkant van het toestel vind. Bij de W880i vond ik het zelf irritant omdat hij bij de "c" knop zat!

Stabiliteit en betrouwbaarheid

Ik heb op dit moment nog niet veel problemen gehad met de telefoon. Wel heeft hij heel soms last van een langzame overgang van menu>walkman

De prijs van de telefoon is op dit moment 149,99 (T-mobile prepaid).
Je kunt hem simlock vrij krijgen voor 185 euro.
Een toch mooie prijs voor een toestel met 2GB geheugen, walkman etc!

Aanpassingen

- 1 Februari 2009
Review staat om internet
Foto's komen eraan!
Dit is mijn eerste review, comments gewenst! :*)

Heb jij ook een Sony Ericsson W890i Zilver?

Bedankt voor de review. Nadat ik mijn W810 heb laten vallen :-( zit ik er serieus aan te denken om deze prepaid te nemen dus deze info is nuttig.