Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G500s Gaming Mouse Review

Aionicus 15 mei 2014, 658 views

Logitech G500s Gaming Mouse

Pluspunten

• Licht lekker in de hand , Ook voor linkshandigen
  • Robust , Stevig en mooi Design
  • Goed in te stellen software
  • Mogelijkheid voor firmware updates via software

Minpunten

• Scrollwiel voelt niet 100% goed aan. Dit heeft vooral te maken door de 2 modes.
  • Geen linkshandige versie beschikbaar (functieknoppen rechts ipv links)
  • Reageert iets minder bij snelle handelingen. (mijn gevoel)

Ik ben vorige week overgestapt van mijn voorganger (een Mx518) naar deze muis. Hieronder kun je mijn eerste bevindingen lezen . Eventueel pas ik de review aan als ik over een tijdje van gedachten verander of dingen opmerk.

De muis zelf ziet er superstrak uit. de doos waar het in geleverd word is ook erg trendy.

Na het uitpakken heb ik de gewichtjes die meegeleverd worden in de muis gestopt tot hij perfect aanvoelde in de hand en met bewegen optillen. Heel fijn allemaal en heel robust.

Na het installeren van de software heb ik de DPI waardes aangepast naar hoe het lekker voelde voor mij . Echt super tot nu toe.

De enige mankementen tot nu toe wat ik heb opgemerkt (al kan het nog wat afstemmen / tweaken zijn , ik heb nog niet een paar uur op logitech forums gekeken of mensen dezelfde dingen ervaarden) :

- Soms als je snel iets wilt slepen van monitor 1/2/3 naar monitor 1/2/3 dan sleept hij niet goed en dan laat hij het "bestand" vallen bij wijze van dus dan moet je toch terug naar ander venster en het opnieuw slepen of dubbelklikken om het af te spelen.
- Bij gamen beweegt de muis niet altijd even lekker mee als je een target aan het volgen bent. Waar mijn oude Mx518 heel soepel en goed "meeging" met targets heeft de G500s toch wat meer moeite om te bewegen terwijl je bepaalde knoppen indrukte.
- Tijdens gamen merkte ik ook dat hij afentoe niet heel lekker versneld als het nodig is . (dit gaat toch een beetje schokkerig , alsof je op een thomos brommertje zit waarbij hij van tak 1 naar tak 2 overschakelt) . Ik vermoed dat dit een instelling is die ik nog niet gevonden heb of moet aanpassen . maar dit stukje kan dus nog veranderen de komende weken.

Voor de rest ben ik wel heel tevreden over de muis . Het is in tegenstelling tot de meeste game muizen gewoon gemaakt voor comfort en gaming ipv dat je een muis hebt die er heel raar uit ziet.
Het voordeel is dat deze muis gewoon door linkshandigen te gebruiken is (al gebruik je dan de zijknopjes niet, maar persoonlijk gebruikte ik die macro knoppen toch al nooit).

Het scrollwiel heeft 2 modus . Je kan het om de orginele manier laten staan om te scrollen. Dit werkt opzich relatief lekker al vind ik dat het wieltje een aardig stukje beweegt eer je 1x een scroll doet. De Mx 518 was in dat geval heel effectief met scrollen . Ook als de scroll dan stopt door het mechanisme voelt het niet 100% stevig aan.

De tweede mogelijkheid van het scroll wiel is om het wiel te laten draaien zonder het mechanisme om het te blokkeren. Het voordeel hiervan is dat je heel snel een hele lange pagina kan doorscrollen. Het nadeel is dat het knopje wat je hiervoor gebruikt (om mode te wisselen) bovenop zit en eigenlijk nog best wel beetje uitsteekt.

De functie heeft een Gadgetgehalte omdat je al snel ook te ver doorscrolled . Het is leuk dat zeker maar het voegt niet zo heel veel toe behalve afentoe wat irritatie. Persoonlijk denk ik ook dat ik deze functie amper tot nooit zal gebruiken . Normaal scrollen geeft je veel meer controle.

Al met al is dit een zeer leuke muis voor een zeer leuke prijs. Ondanks dat de muis niet 100% egaal is (hij is links iets lager) is het zeker 1 van de betere muizen die er nog normaal uitziet en waarbij je ook nog normaal kan gamen.

Heb jij ook een Logitech G500s Gaming Mouse?

Op wat voor oppervlakte heb je de muis gebruikt? Ik heb totaal niet de zelfde ervaringen die je beschrijft. Het volgen van targets gaan prima, en de aanwijzer maakt exact dezelfde beweging als de muis. Wanneer ik het muiswieltje op vrij rollen zet, dan blijft deze invoer geven tot deze is uitgerold, of ik em stop. Dus niet dat de invoer erna nog doorgaat.

Ook heb ik geen problemen het het slepen of dubbelklikken.

Ik heb een sharkoon xl muismat.
Ik maak gebruik van een logitech gaming mat , volgens mij 1 van deze varianten :

[img]http://images.hardwarezon...es/2013/09/cf36aa70aa.jpg[/img]
Heb deze gehad, maar ben door een probleem overgestap naar een Roccat kone pure. Had een issue dat de muispointer af en to vanzelf over het bureaublad "liep" was echt irritant. ingame had ik geen probleem, maar als ik de muis even niet gebuikte begon hij weer.
Om eerlijk te zijn heb ik nog geen "lopers" gehad , wel heb ik tijdens het desktop gebruik afentoe een raar iets als ik tussen 3 monitors swap met de muis , al kan dit aan de instellingen van de DPI liggen , ik ga daar vandaag en morgen nog wat aan tweaken. Ik had het van de week al wat beter willen testen , helaas gooide mijn kat roet in het eten door bijna de pijp uit te gaan door een accute blaas ontsteking.
Te veel geswapt met de muis tss de schermen? :P
haha , nou daar ging hij niet de pijp van uit. was meer dat hij ineens niet meer kon plassen en dat was zo zielig. Dus midden in de nacht naar dierenarts , arm beestje. Wel duur geintje ! (400 ballen haha) maar hij leeft nog dus dat was het waard.

On topic : ik ben nog even bezig geweest gister met wat testen , ik heb de DPI waardes iets aangepast maar vooral het belangrijkste : de ververssnelheid van de sensor. Hij stond nog op 500 en nu ik hem op 250 heb gezet reageert de muis een stuk beter. Ik heb helaas nog niet goed kunnen testen mbt het pakken en verplaatsen van bestanden maar ik had toch afentoe het gevoel dat hij niet lekker bewoog als je een abrubte beweging moet maken.
Heb de muis zelf in eigen bezit en moet eerlijk zijn dat ik tot nu niks van negatiefs ervaren heb aan de muis, toch niet in deze zin... uw raw mouse imput instellingen al nagezien op bios level? ingame?

En zoals je eerder aanhaalde laat het scrollwieltje idd de wensen over. het werkt perfect zoals het hoort locked en unlocked. maar ze hadden de druk op de lock toch ietsje mogen opvoeren als het wieltje ook effectief in de lock zit.

ook een GROOT voordeel van die muis is dat je alle aanpassingen die je op de muis uitvoert -> ook lokaal op de muis bewaart. Dit houdt in dat als je de muis meeneemt, je ook je instellingen mee hebt naar eigen wens.
Wanneer je uw OS opnieuw installeerd is het eigenlijk al voldoende om enkel de drivers terug te installeren op uw OS, alle macros en gevoeligheden onthoudt ie netjes!!
Was eigenlijk aangenaam verrast dit vast te stellen bij een OS reinstall, en scheelt gauw een twintigtal minuten aan tweaken en herinstalleren!!

nice review btw!

*typo
De review had een stuk beter gekunt , met plaatjes etc maar er komt een dag dat ik een +3 review weet te schrijven , In dit geval dacht ik laat ik het is proberen.

Wat je inderdaad goed aangeeft als groot voordeel is dat hij bij een herinstall of verplaatsing naar andere computer alles bewaard (als je dat aangeeft in logitech settings dat hij het opslaat op je muis) . Dat met het feit dat er firmware updates beschikbaar zijn voor deze muis is natuurlijk erg fijn.

Je noemt ook perfect op de issue met het scrollwieltje , het zou inderdaad net iets vaster mogen zoals bij mijn oude mx518.

Ik heb al naar de raw instellingen gekeken , en ik vermoed ook dat het puur ligt aan het configureren , helaas zit ik aardig druk ingepland deze weken waardoor je net iets minder tijd hebt (en momenteel is het elke avond als ik thuis kom kattenpis opruimen omdat hij zijn blaasje nog niet onder controle heeft) dus om dan te klooien met de muis is dan toch net iets teveel.

Ik denk dat ik van het weekend het iets meer ga aanpassen. :)
Beetje laat, maar zeker dat je de laatste firmware hebt?
"This firmware update significantly improves cursor responsiveness for the Logitech® G500s Laser Gaming Mouse."

en polling speed op 1000 (standaard 500 dacht ik)?