Intel Core i7 4770S Boxed

Specificaties 1150 socket • Quad core @ 3,1GHz-3,9GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7 4770S Boxed Review

m4y 14 mei 2014, 650 views

Intel Core i7 4770S Boxed

Pluspunten

• Niet veel langzamer dan K editie

Minpunten

• Luidruchtige stock koeler, ook bij stock snelheid

Keuze

Ik heb in november 2013 mijn allereerste eigen pc gebouwd, voor gamen en video bewerken. De keuze is op deze processor gevallen vanwege de goede prestaties op het lage TDP, maar ook omdat deze op het moment van aanschaf een flink aantal tientjes goedkoper was dan de K editie en ik een beperkt budget had.

Prestaties

De prestaties zijn erg goed, deze processor is meer dan genoeg om elke game van dit moment goed te spelen. Ook het bewerken van videos gaat prima.

De prijs van deze processor ligt niet belachelijk laag, maar ik vind deze processor er goed voor presteren, zeker gezien het prijsverschil met de K editie (op het moment van schrijven is die een stuk minder, en zou ik toch de K editie overwegen, maar als je geen overklokker bent, is het het niet waard)

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Ik heb nog nooit een vastloper of een crash gehad, dus wat betreft dat is ie ook prima, het ergste wat ik heb gehad is dat windows niet meer bootte toen ik de BCLK te hoog had gezet, maar ik kon het simpelweg terugzetten in de BIOS en alles werkte weer prima.

Overklokbaarheid

Deze processor is eigenlijk geen overklokker, maar voor wat het is ben ik er niet teleurgesteld in. De turbo ligt een stuk hoger dan de standaard 3,1 GHZ en daar runt ie ook prima 24/7 op. Met een kleine BCLK overklok heb ik de processor zelfs nog op 4 GHz kunnen krijgen (vond ik wel zo'n mooi nummer) en ook dat is gewoon stabiel. Je zit dus nog wel nog een paar 100 MHz'en lager dan wat mensen bereiken met een K processor, maar het is toch niet slecht. Ik heb een Passmark CPU score van over de 11000 bereikt op 4 Ghz.

Warmteproductie

De warmteproductie is natuurlijk het verkoop punt van deze processor en ook daar ben ik over te spreken. Zelfs op de 4 GHz wordt ie nog prima gekoeld door de stock koeler. Ik ben echter wel van plan deze te vervangen, maar dat is meer vanwege het lawaai dat de stock koeler maakt.

Heb jij ook een Intel Core i7 4770S Boxed?

deze processor is meer dan genoeg om elke game van dit moment goed te spelen

Dit zal toch echt meer te maken hebben met je videokaart.
dat is zeker waar, ik zette dat voornamelijk neer met de bedoeling het duidelijk te maken dat het geen moderne gpu's bottleneckt, wellicht wijzig ik de tekst