LG Nexus 4 16GB Zwart Review

Fabbie 14 mei 2014, 320 views

LG Nexus 4 16GB Zwart

Pluspunten

• Je hebt altijd de nieuwste updates van android op je telefoon.
  • Is nog supersnel als je kijkt naar de leeftijd. De accu gaat gemiddeld 2 3 dagen mee bij normaal tot licht gebruikt (ik heb bepaalde weer diensten en weer waarschuwingen altijd aan staan). 's avonds zet ik hem wel altijd op vliegtuigstand want in mijn slaap heb ik de telefoon toch niet nodig

Minpunten

• Wat ik ondervonden heb is dat de Nexus 4 de enige is (van de telefoons die ik heb kunnen testen) die niet goed werkt met de bluetooth in de auto. Ook na enkele updates van de telefoon pakken ze de bluetooth problematiek niet op. Ik was al geen fan van LG hardware en ik ben er nu weer op pijnlijke manier aan herinnerd.
  • Alle overige telefoons doen het zoals bedoeld is met de bluetooth van mijn auto (Open Ampera).
  • Tevens is het ontvangst van het GSM signaal ondermaats. Mijn vrouw en ik hebben allebei exact hetzelfde Symyo abonnement (KPN netwerk) maar ik heb regelmatig totaal geen ontvangst op de telefoon en mijn vrouw op haar Samsung Galaxy S2 plus heeft dan prima ontvangst.
  • De KitKat launcher die op de Nexus 5 zit, werkt met omwegen op de Nexus 4.
  • De glazen achterkant is ook een nadeel. Je moet echt wel een hoesje hebben om de achterkant mooi te houden.
  • NFC wordt nog veel te weinig gebruikt. Dat is niet de schuld van de telefoon, maar ik vind het wel het noemen waard.
  • Kortom. Ik heb spijt dat ik hem gekocht heb en mijn volgende telefoon wordt gewoon weer een Samsung. Een iPhone vind ik te duur en heeft geen swype (het grootste nadeel!).

Als ik de review geschreven had toen ik hem net gekocht had (juni 2013) dan had ik hem een veel hogere waardering gegeven maar nu ik hem bijna een jaar gebruikt heb en verschillende andere toestellen ook getest heb, ben ik er eigenlijk niet tevreden over.

Ik heb het vooral over de bluetooth hardware en de ontvangst van Internet op de telefoon. Ik heb dat kunnen vergelijken met deze toestellen:
- Samsung Galaxy Y (oude telefoon vrouw)
- Samsung Galaxy S plus (oude zakelijke telefoon)
- Samsung Galaxy S2 (mijn oude telefoon)
- Samsung Galaxy S2 plus (nieuwe telefoon vrouw)
- Apple iPhone 5 (nieuwe zakelijke telefoon)

Heb jij ook een LG Nexus 4 16GB Zwart?

Ik denk niet dat de review op deze manier wat toevoegd aan Tweakers.net

Verder heb ik geen enkel probleem met Bluetooth, prima ontvangst via hetzelfde KPN netwerk en waarom vind je het een nadeel dat de kitkatlauncher van de N5 via een omweg op de N4 werkt?

[Reactie gewijzigd door StevoMark10 op 14 mei 2014 14:39]

Ik heb een Nexus toestel genomen om de meeste recente Google updates te ontvangen. Als er dan een nieuwe Android uitkomt met kitkat launcher, ga je er vanuit dat die ook werkt op de Nexus 4 en niet dat er iets ingebakken is zodat het alleen op de Nexus 5 werkt.
Als ik niet mee wilde gaan met de Android updates, dan koop ik wel een Samsung (wat ik in het vervolg dus ook ga doen).
Begrijp me niet verkeerd. Qua telefoon is hij prima en kan qua snelheid nog steeds erg goed meekomen (op het ontvangst na dan) maar ik ga weer voor een Samsung op basis van mijn persoonlijke ervaring.
En ik schrijf niet veel reviews (ik moet er nog een beetje inkomen) maar ik vond het toevoegen van dit verhaal wel wat toevoegen. Je leest alleen maar halleluja verhalen over deze telefoon en ik wou mijn iets negatievere verhaal ook even kwijt.
Waarschijnlijk koopt niemand nu nog een Nexus 4, maar dat doet er niet toe.
Als je de Kitkat launcher problematisch vind dan kan je;

A: standaard N4 launcher gebruiken. De N5 launcher zit er standaard niet op
en zo komen we bij:
B: Zelf een (andere) home launcher installeren.

NFC is inderdaad dan niet nodig om te noemen en wat je zegt over het signaal kan ik mij ook niet in vinden. Ik heb zelf de N4 i.c.m. Telfort (meen dochtermaatschappij van KPN) en ik heb standaard bijna 3 tot 4 streepjes bereik.