Cooler Master Hyper N520 Review

kobus71 7 juli 2009, laatste update op 7 juli 2009, 2.108 views

Cooler Master Hyper N520

Pluspunten

• Goede koeling
  • Twee fans,die tog aardig stil zijn.
  • Op elke socket te monteren
  • Montage met backplate.
  • Bij de montage spullen zitten de schroevendraaiers en alles wat je nodig hebt.

Minpunten

• Naar de kwaliteit gekeken geen.Ik nis zelf de leds in de koeler.Maar dit verschilt per persoon.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Algemene beoordeeling:Mooie Towerkoeler,met een mooi kapje en 2fans van 92mm.
De koeler koelt goed,beter dan de Zalman CNPS9500.Er zit ook voor alles sockets bevestigings materiaal bij.Zelfs voor de Core i7 socket.De koeler zit in een mooie doos.Waar veel info optaat.

Koelvermogen:Ben ik heel tevreden over.Mijn E8400@4,05GHz (1,38Vcore) word niet warmer dan 30C in idle.
Onder full load,gestrest met Orthos word hij max 51C.Maar op stock snelheid (3,0GHz) blijft de temp onder de bij full load. 42C.Deze temps zijn gemeten in een NZXT tempest kast.En ik heb Real Temp gebruikt voor t meten van de temps.

Geuidsproductie.De fans draaien op een constante snelheid.De een blaast de lucht in de koeler,de ander zuigt de lucht uit de koeler,naar de uitgang fan van de systeem kast.Ik hoor de koeler niet.Mischien omdat ik de koeler in mijn window lichtjes hoor.Maar hij is eght niet lawaaierig.Zoals sommige koelers die op constante toerental draaien.Op wat voor toerental de fans draaien kon ik niet vinden.Hiervoor heb ik speedfan gebruikt.Deze geeft:CPU Fan0 1834RPM en CPU Fan1 1269RPM.Over deze meting heb ik dan ook mijn twijfels.Als ik de exacte gegevens heb,vermeld ik die uiteraard in een update.Deze 2 fans komen samen in een adapter,die je dan gewoon op je CPU fan aansluiting kan aansluiten.er is dus maar 1 aansluiting nodig boor beide fans.

Instalatie gemak:Kan ik kort over wezen.Erg simpel.Er word achter op het moederbord een backplate geplaatst.Deze zorgt dmv schroeven door het mobo dat de koeler stevig gemonteerd is.Er worden voor alle gangbare sockets bevestigins materialen meegeleverd.Tot de LGA1336 toe.Het benodigde gereedschap zit er ook bij.

Compatibiliteit.Zoals hierboven geschreven,voor elke socket wat wils.
De mate:van voetje tot top=141.0mm De breedte (fans meegerekend)=102.50mm.En de laatste maat(zeg maar hoogte vh kapje op de koeler)=122,35mm Mischien dat deze maten een probleem zijn voor kleine kasten.Tog denk ik dat ze in de meeste kasten,probleemloos zullen passen.Voor de mensen met hoge koelichamen op hun moederbord: vanaf de onderkant van het voetje tot de onderkant van het koelichaam=36,6mm. Kortom LxBxH:141,00mm x 102,50mm x 12,35mm

Modbaarheid:De 2 92mm fans zijn met schroeven gemonteerd.De 92mm is een niet erg bijzondere maat.Dus dezen kunnen vervangen worden.In de standaard fans zitten wel de gaatjes waar normaal de LEDs inzitten.Deze waren niet gevuld bij mij.Maar dan heb ik de koeler dan ook als beta tester gehad.

De prijs:Rond de 32,- gaat deze koeler kosten.Je krijgt er 2 goed presterende fans bij.Ik vind gezien de pestaties en looks,dit een goede prijs.

Edit: De koeler is in April 2009 verkocht. Daarna heb ik nog een keer de Zalman 9500AT en de Hyper 212 en de Hyper TX2 gebruikt. Geen van deze koelers kon tippen wat koelkracht betreft aan de Hyper N520. Ook al heeft de Hyper 212 een 120mm fan.
Er zal dan ook zeker weer een Hyper N520 in de kast komen.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper N520?

Goede review! Bedankt. Ik was al op zoek naar een fatsoenlijke koeler die past in mijn NZXT Tempest en ik zie net dat deze dus daadwerkelijk past. Mooi! Dit word m :)
Er komen nog meer plaatjes.Excuses voor de schrijf fouten.Ik ben niet zo goed in schrijven.Het is me eerste echte revieuw.Dus opbouwende kritiek is zeker welkom.Groeten
Geen slechte review, iets wat bijvoorbeeld beter kan zijn de ''hoofdstukken''. Als je ze vet boven de tekst zet, staat dit een stuk duidelijker. Soms leest de review een beetje lastig, met onnodige spaties, spelfouten enz, maar als je deze cooler overweegt aan te schaffen denk ik dat deze review alsnog van waarde kan zijn.
Bedankt voor de tips!Zo komt iemand nog een paar fotos voor me nemen.Zodat iedereen kan zien hoe de koeler in de kast staat/past.
Onthoud ook dat achter een punt, dubbele punt, komma en voor een haakje openen wel één spatie moet ;) Dit leest echt een stuk makkelijker :)
De review is idd goed van informatie, maar als je zegt dat je niet zo goed bent in het schrijven, laat het dan even door iemand doornemen en verbeteren, dat is ietsje aangenamer voor de lezer.
Allemaal bedankt voor jullie bijdrage. Ik ga eens wat Googlen op "revieuw schrijven".
En ik laat mijn vrouw t stuk eerst doorlezen, de volgende keer.

Er zij 2 fotos toegevoegd.Als iemand meer fotos nodig heeft kan die me altijd mailen.En zal ik ze sturen.
Dank je.
Ga je zeker schik mee hebben.
Ik heb "spijt" dat ik m toen verkocht heb.