Specificaties 4,2" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

BlackBerry Z10 Zwart Review

lapzwans 13 mei 2014, laatste update op 8 juni 2014, 684 views

BlackBerry Z10 Zwart

Pluspunten

• Geen spyware van Google op je telefoon.
  • Geen spyware van Apple op je telefoon.
  • Snel en vloeiend Blackberry os.

Minpunten

• Wel spyware van Rim op je telefoon?
  • Print mogelijkheid.

Inleiding.
Mijn vorige telefoon was van het merk Apple. Hiervan was de accu versleten, dus tijd voor een andere. Ik had geen zin om weer §600,- euro uit te geven aan een Iphone met alle beperkingen van dien.

Aankoop Blackberry Z10.
Na wat zoek werk, ben ik uitgekomen bij deze telefoon. De telefoon heb ik bij belsimpel.nl gekocht voor §207,- . Met het gebruik van de promotiecode: GroeneUilen. Hoef je geen verzendkosten te betalen. Dit scheelt weer §7,50.
Verder was er nog een cashback actie via de site: http://www.blackberrypromotions.nl/ Hier stondt dat je §50,- retour kreeg. Na het invullen en opsturen van alle formulieren heb ik hier nooit meer iets van vernomen. Edit: 05-06-2014 geld ontvangen :D .

De telefoon.
De specificaties zijn zeer uitgebreid voor zijn prijs.
  • 2GB werkgeheugen
  • 16GB opslag
  • Micro-SD geheugenkaart uitbreiding
  • 4G internet
  • NFC
  • Micro HDMI
De telefoon is verder goed gebouwd. Accu is gemakkelijk te vervangen. Accuduur +/- 2 dagen met gemiddeld gebruik. Het scherm is van goede kwaliteit; kijkhoeken/helderheid etc.

Het besturingssysteem.
Het BlackBerry OS 10.2.1.2102 loopt als een trein. Het os is soepel, snel & inventief. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos in vergelijking met Apple spul. De hud (notificatiescherm) is misschien nog wel het beste uitgewerkt.
Verder zijn Diverse sneltoetsen aanwezig. Zijn er Veel instel- & aanpas mogelijkheden.
Het os heeft bijvoorbeeld ook een Bestandsbeheer programma. En zo zijn er nog wel meer handigheden.

De apps.
Standaard kun je apps uit Blackberry world installeren. Het aantal apps is invergelijking met Ios & Android beperkt. Maar de meeste belangrijke apps zijn aanwezig. Voor de liefhebbers van spellen is het aanbod zeer beperkt.

Een andere mogelijkheid is het installeren van android apps. Dit kan doormiddel van een .APK bestand, rechtstreeks te downloaden of te kopiŽren vanaf de pc. Je telefoon zal ze daarna automatische installeren.
Zo kun je alternatieve appstores (amazonstore, 1 Mobile market, Snap) installeren.

Uitleg hierover vindt je hier: http://crackberry.com/how-install-android-app-apk-blackberry en hier: http://crackberry.com/how-use-snap-blackberry-1021-install-android-apk-files. Of je gebruikt de site: http://apps.evozi.com/apk-downloader/ Om je apps uit de googleplay store te downloaden.

Je kunt ook nog apps sideloaden, via een extensie in Chrome. Hiermee kun je zogenaamde .BAR bestanden installeren. Dit heb je bijvoorbeeld nodig om de applicatie Snap te installeren.

De conclusie.
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Berry.
Als je graag iets anders wil dan de grote drie (Ios,Android of WP8.1). Dan zit je zeker goed bij Blackberry.

Heb jij ook een BlackBerry Z10 Zwart?