AOpen H600 B Zwart Review

RAF1 7 juni 2005, laatste update op 9 juni 2005, 1.169 views

AOpen H600 B Zwart

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding;
  • 12cm back fan;
  • Makkelijke montage van componenten (layout);
  • Vormgeving;
  • Goede voeding.

Minpunten

• Airflow is zonder mod denk ik niet optimaal

Kwaliteit voeding Score: 4
Mijn oog was gevallen op deze kast aangezien het een "goedkope" behuizing is met een 350W ATX 2.0 voeding. Ik heb de kast gekocht bij MyCom omdat ik hem eerst wou zien. Prijsverschil met online shops wat niet al te groot, dus maar meteen meegenomen. Bij thuiskomst natuurlijk meteen uitgepakt, waar ik tot mijn verbazing een andere opstelling (tov website en MyCom demo) van de ventilatoren aantrof. Ipv plek voor vijf 8cm ventilatoren is er plek voor een 12cm en een 8cm. De twee 8cm ventilator openingen die voor aan de zijkant dienen te zitten zijn verwijderd. De voorste 8cm opening zit er nog steeds (de twee led kabels moeten wel anders geleid worden voor dat de fan geplaatst kan worden). En de twee achterste zijn vervangen door een 12cm (bijgeleverd). De bijgeleverde fan is van uitstekende kwaliteit (Yate Loon D12SL-12 aka Nexus D12SL-12), helaas kwam ik hier te laat achter, en had de identieke Nexus fan al besteld. De standaard fan heb ik gemonteerd op het zijpaneel (mod) waar een "luchtinlaat" boven de PCI(-E) sloten zit, om een betere koeling te forceren. Verder zorgt de Airduct boven de processorkoeling ook voor een goede "koele" luchtaanvoer. De airflow is met de fan mod zeer goed.
De voeding is goed en voorzien van een 12cm fan. De kabels zijn als je ze netjes wil weg werken lang genoeg en er zijn voldoende connectors (icl. 1 sata).
De kast heeft ruimte voor 4x 5,25" en 5x 2,5".
Montage van de componenten ging gemakkelijk door de diverse "hulpmiddelen".
Mijn algemene indruk van deze behuizing is dat gezien de prijs dit een zeer goede kast is.

• AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB)
  • Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
  • 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM)
  • Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)

Heb jij ook een AOpen H600 B Zwart?

Van mij had de mogelijkheid om de harddisken te koelen idd mogen blijven. Dat de 2 80mm openingen met standaard een zwakke 80mm fan vervangen zijn door één (waarschijnlijk sterkere, maar nog altijd stille) 120mm fan vind ik echter een goede zaak. Een fan aan de zijkant bij de pci-sloten vind ik niet noodzakelijk, een front intake is wel goed voor de airflow imo. De H600A heeft de led kabels voor zo geplaatst dat deze de installatie van een fan aan de voorkant niet belemmeren. Een beetje raar gedoe met de H600B lol maar het is en blijft een mooie en ruime kast met een prima afwerking :)
Wellicht is het een idee om iets te vermelden over de mogelijkheden van de kast wat betreft optical drives en harde schijven. Volgens mij zullen er nog altijd 4 harde schijven (2 in de harddisk bracket en 2 bij de floppy) en 4 optical drives in kunnen gaan of is dat ook inmiddels veranderd? ;)