Apple MacBook Pro MagSafe Power-Adapter 85W Review

yoswa 13 mei 2014, 2.475 views

Apple MacBook Pro MagSafe Power-Adapter 85W

Pluspunten

• Goede, recyclebare verpakking
  • Werkt naar behoren
  • Lijkt sneller op te laden dan oude 85W adapter

Minpunten

De MagSafe Power Adapter 85W koop je als vervanging voor je oude MacBook Pro oplader of als extra oplader voor werk/thuis. In mijn geval was mijn oude adapter stuk, er zat een breuk in de buurt van het L-stuk.
De adapter zit, zoals je van Apple gewend bent in een mooi verpakte doos. Waarvan alles netjes te recyclen is bij het oud papier. De paar plastic folies kunnen tegenwoordig in de plastic bak,
Wat opvalt is hoe nieuw, goed stug en fijn de nieuwe adapter aanvoelt in vergelijking met de oude adapter. Super om weer een adapter te hebben waarop je kunt vertrouwen.

De afbeelding op Tweakers laat een T stuk zien van een oudere variant. Echter is dit model (de MagSafe en niet de MagSage 2) met een L-stuk uitgerust.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro MagSafe Power-Adapter 85W?

Hoi Yoswa.
Ik ben het op veel punten niet eens met je review.
Ik heb zelf een 15'' MacBook Pro Retina (MC975).
Uiteraard een erg goede laptop en ben er nog altijd erg blij mee.

Toch had ik laatst last van een kabelbreuk, dus keek ik of er garantie zit op Apple accessoires.
Dit blijkt 6 maanden te zijn, andere beweren 12 maar dan gaat het om de MacBook zelf.
Mijn inmiddels 1,5 jarige MacBook viel dus uit de garantie en ik besloot, na het proberen te maken van mijn huidige oplader (niet gelukt) een nieuwe te kopen.

Deze bleken ze bij de Media Markt te hebben en daar hing een prijskaartje aan van 89,99. :/
Dit had ik natuurlijk al opgezocht en zouden op internet weliswaar 10 euro goedkoper zijn maar ik had hem toch echt nodig.

Jij geeft in je review de prijs 5 sterren.
Ik vind dat dit maximaal 3 sterren waard is want ze zijn gewoon erg duur.

Dan geef je de bouwkwaliteit ook nog eens 5 sterren.
En dit vind ik echt veel te hoog, deze vind ik nog geen eens 2 sterren waard.
Dit komt mede door het feit dat ik bij lange na niet de enige ben die last heeft van kabelbreuk, of oververhitting van de oplader.

Zie bijvoorbeeld deze reviews: http://store.apple.com/us/reviews/MD506LL/A/apple-85w-magsafe-2-power-adapter-for-macbook-pro-with-retina-display

Dus ik vind het goed dat je een review maakt over iets, en dat moedig ik alleen maar aan.
Maar misschien is het verstandig als je je eerst verdiept in een product. ;)

[Reactie gewijzigd door Loosie op 21 juni 2014 17:30]

Hoi Loosie,

Geweldig dat je de tijd hebt genomen om mijn review te lezen en zelfs nog toffer dat je een lange reactie achterlaat. Ik reageer graag, ten slotte heb je zelf ook tijd gestopt in jouw reactie. De toon van je reactie voelt ook alsof je graag hebt dat ik nogmaals reageer, dan wel mijn review aanpas. Ik zal proberen op al je punten een reactie te geven.

Garantie, daar valt mijn macbook en oplader helaas niet meer onder. Een fabrikant als Apple stopt veel zorg en tijd in het maken en ontwerpen van haar producten. Maar soms komt het wel eens voor dat iets niet snor zit. In dat geval hebben ze bijna altijd een recall. Denk aan bepaalde iPhone modellen en de aan/uit-knop die vervangen wordt. De recente iPhone 3GS opladers die retour worden genomen. In deze gevallen krijg je kosteloos een nieuwe oplader of reparatie.
Helaas is bij de oplader die ik gebruik hier (nog) geen regeling van kracht. Binnen mijn 1 jaar (of 6 maanden) garantie van de oplader is er niks aan de hand geweest.
Ik heb de oplader natuurlijk goed behandeld. Niet te straks oprollen om de clips, niet buigen en zuinig mee omgaan. Maar ik moet zeggen dat vele reizen, vliegvelden, hotels, conferenties, jongerenkampen, etc later de oplader tot het uiterste is gebuikt. Plus de oplader doet het nog. Een minuutje pielen en de stroom loopt er weer door. Echter kan ik op veel van mijn plekken niet eerst een minuut wachten en pielen voor ik weer verder kan. Ik moet weer het vertrouwen hebben in één keer stroomtoevoer te krijgen.

Bij Apple betaal je natuurlijk ook voor het merk/logo. Dus de originele laders van 79 - 89 euro zijn aan de prijzige kant. De opladers van de pc laptops komen echter ook al vaak rond de 60 -70 euro uit. Opladers zijn van die dingen die je gewoon niet nog een keer wilt kopen.
Vergelijk je prijzen pc laptops vs macbooks, dan ligt het prijskaartje van apple opladers toch in dezelfde lijn.

Dan even over sterren geven in een review. Dit is natuurlijk op een persoonlijke basis. Helemaal terecht dat je zelf geen 5 sterren wilt geven en max 2/3 sterren voor onderdelen wilt geven. Een review is mijn persoonlijke mening over een product. Met één mening ben je er nog niet en geeft dit een beeld van een product van één persoon. Voel je vrij ook een review achter te laten, zodat mensen een beter beeld krijgen.
Overigens, de link naar review is wel een ander product dan waar we het hier over hebben. Dat is de MagSafe 2. Wij hebben her hier over de MagSafe (1). Van dat model heb ik verder geen ervaring. Daar kan ik me niet over uitlaten.

Een restaurant met enkel één lovende of één slechte review beschrijft natuurlijk niet precies wat het restaurant inhoud. Daarom kan je er vanuit gaan als een restaurant 200 reviews heeft en er een 8 uitkomt, de kans groot is dat je dit zelf ook wilt geven. Maar daar zal altijd persoonlijke ervaringen en meningen van afhangen.
Het is dus maar net hoe en wie een product vergelijkt en beoordeeld.

Terug naar de MacBook oplader, in vergelijking met andere laptop chargers die ik heb gehad (en heb moeten vervangen) ben er zeer te spreken over de degelijkheid van mijn macbook oplader. 3 jaar tot de max te hebben gebruikt is pas de eerste draadbreuk ontstaan. Wellicht ook mijn eigen schuld door meer nonchalant met de oplader te zijn omgegaan.

Je vermoeden dat ik me niet genoeg heb verdiept in dit product leg ik naast mij neer. Ik blijf bij mijn standpunt van de review, van de 85W MagSafe (1!) Power Adapter. Met het L-stuk en niet met het nieuwere T-stuk.

Vriendelijke groeten en bedankt voor je moeite om de reviewers scherp te houden.