Oppo Find 7a Zwart Review

xszander 13 mei 2014, laatste update op 14 juli 2014, 2.438 views

Oppo Find 7a Zwart

Vlotte flagship met een ongekende prijs/prestatieverhouding. Praktisch geen minpunten. Behalve het feit dat ColorOS nog niet geweldig is. Daartegenover staat dat je garantie niet vervalt als je er cyanogenmod op zet vanwege de goede ondersteuning. Camera -Top. Scherm -Top. Snelheid -Top. Design -Top. Wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Camera
  • Scherm
  • Bouwkwaliteit
  • Finesse
  • Geluid
  • Zeer Snel
  • Design (verbluffend mooi uiterlijk)

Minpunten

• ColorOS (Aardig, maar kan beter)

Beste Tweakers,

Hierbij mijn review van de Oppo Find 7a.
Ik zal proberen kort maar krachtig de goede en de wat mindere punten van deze telefoon te beschrijven. Ik zal eventueel later deze review uitbreiden met eigen foto's en dingen waar ik in de toekomst tegen aan loop.

Camera

De 13 Megapixel Camera van Sony wordt naar mijn mening zeer goed benut.
Hij levert scherpe foto's, met veel diepte.
Dit is persoonlijk een van de beste, zo niet de beste camera die ik tot nu toe op een smartphone heb mogen gebruiken. Veel detail. Ook bij matige lichtomstandigheden maakt hij veelal betere foto's dan andere telefoons op dit moment.

Het scherm

Wederzijds een pareltje!
Het is weliswaar een 1080x1920 scherm, waar het grotere broertje er 1440x2560 haalt, maar dat doet zeker niet af aan de scherpte een kleurechtheid van dit scherm. Ze hebben absoluut de lijn van de find 5 weten voort te zetten.

Hardware:

main: 13-megapixel Sony Exmor IMX214 BSI sensor
4K video @ 30 fps, 1080p video @ 60 fps, 720p slow motion video
front: 5-megapixel front-facing 80 degree wide angle sensor

Verdere ervaringen:
Koop deze telefoon niet als je van iets kleins houdt.
Ik kan me voorstellen dat hij voor veel mensen wat aan de grote kant is.
Hij kan dan ook het best vergeleken worden met een note 3 vanwege het 5,5inch scherm van de Oppo.
Ik denk dat het met name gewenning is, maar ik heb dan ook geen kleine handen. Ondanks dat kan ik net met mijn duim de andere kant van het toetsenbord bereiken en moet ik toch echt 2 handen gebruiken wil ik van boven naar onder vegen. Ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop. Sterker nog: Ik koop bij deze nooit meer een Samsung, HTC of een Sony. Dit toestel heeft mijn volledige aandacht op Chinese toestellen doen vestigen.

Tot slot:
Dit was mijn review van de Oppo Find 7.
Als er vragen of kritiekpuntjes zijn, hoor ik het graag.

Edit:
Ik loop nu tegen een hoop dingen aan binnen ColorOS.
Camera app die sluit na het maken van een foto, slechte verstaanbaarheid tijdens het bellen, de smart cover die niet optimaal samenwerkt met het toestel en een aantal andere bugs in het OS. Ben zeer tevreden over de hardware, maar ik kan niet wachten tot Cyanogenmod beschikbaar is voor dit toestel.

Heb jij ook een Oppo Find 7a Zwart?

Heeft jouw scherm ook last van een gele vlek aan de onderkant?
Waar/ waneer kan je deze kopen?!?!?! Wil hem heel graag hebben!
Ik wacht liever even op de Find 7 i.p.v. de Find 7a.

Voor zo'n 60 extra krijg je een QHD scherm (2560x1440), 3GB RAM (tegenover 2GB van de 7a) en een 2,5GHz Snapdragon 801AC (tegenover de 2,3GHz Snapdragon 801AB van de 7a). Aangezien ik een toestel toch minstens 2 jaar wil gebruiken vind ik 2GB RAM aan de krappe kant anno 2014; dat was vorig jaar al standaard bij high-end telefoons.
Ik heb niet gewacht op de Find 7 om deze redenen:
Uit benchmarks blijkt dat het qhd scherm dusdanig veel vraagt van de soc dat de telefoon simpelweg langzamer is.
Mensen zeggen dat QHD niet voldoende geoptimaliseerd is. Hierdoor 'schijnt' oa de kleurweergave minder te zijn dan het 1080p paneel van de 7a.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken om niet voor deze maar de find 7 te gaan is inderdaad het 3GB RAM geheugen. Maar wat heb je aan 3GB RAM als het toestel uiteindelijk minder functioneert dan de 7a dankzij het QHD scherm?
Mijn scherm heeft geen last van een gele vlek. Het enige waar ik tegenaan ben gelopen is ColorOS (inmiddels opgelost dmv cyanogenmod) en krasjes ontstaan door (thank god dat Oppo standaard een screen protector eroverheen gooit) de smartcover.
Ben erg benieuwd naar de oppo find 7. Hij is op de oppostyle site al te bestellen. Maar hij is helaas nog nergens anders te koop voor de Europese markt. De prijs daar is 479 maar helaas is er niet te betalen met Ideal.
Oppostyle blijft als het goed is voorlopig de enige distributeur voor Europa. Ik betaalde ook het liefst met Ideal, maar het ging uiteindelijk allemaal erg makkelijk met Paypal!
Ik heb de Find 7 maandag meteen bestelt via Oppostyle, ik had ook liever gewoon ideal gehad maar met paypal viel alles uiteindelijk gelukkig mee.
kan niet wachten tot ik hem heb, ben zeer benieuwd!
Kom maar op met de reviews! One+ wil ik niet op wachten.