DrayTek Vigor V2920Vn Review

vinnie_ki 12 mei 2014, laatste update op 12 mei 2014, 453 views

DrayTek Vigor V2920Vn

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4

Het is een router die meer gericht is op de pro- markt, wat wil zeggen dat hij zeer uitgebreid is in te stellen. Het is daardoor wel een ingewikkeld apparaat om te beheren. Vooral voor bedrijven in het MKB is hij interessant, al kan hij ook voor een tweaker leuk zijn, die werkt met servers, NAT, VPN's, Dual-Wan, 3G, failover, port-monitoring, logging, ip-telefonie, etc.

Zeer stabiele router. Draait al een jaar of 3 onderbroken zonder problemen. Draytek levert producten die voordat ze de markt op gaan goed getest zijn. De ondersteuning vanuit Draytek is ook goed. Om de regelmaat komen ze met een update van de firmware uit met verbeteringen en nieuwe functies. Hierdoor blijft de router gedurende langere tijd up-to-date. Het updaten van de firmware verloopt naar mijn ervaring met een Draytek router altijd goed.

De prestaties van het gigabit netwerk en de gigabit WAN-poort zijn erg goed. Zeker in vergelijking met de meeste consumentenrouters of switches.

Het Wifi-bereik is goed te noemen. De antenne's zijn ook erg goed voor de opgegeven specificaties, dus voor een upgrade van het bereik heb je hele goede antennes nodig.

De USB-poort is meer bestemd voor de 3G module, netwerkprinter of usb-logging dan voor de netwerksharing functie. De snelheid is vrij laag.

Voor consumenten is hij waarschijnlijk minder interessant. Die zullen eerder gaan voor een hippe router met de nieuwste ac-wifi.

Heb jij ook een DrayTek Vigor V2920Vn?

Ik heb nu een vigor 2910 router, jaren heeft hij prima dienst gedaan, maar ik merk met de hoeveelheid data die ik er nu overheen trek dat ik hem te vaak moet resetten. Ik vraag mij af hoe het met dit model is.
Ik heb ook ooit de 2910 VGi gehad, maar nooit echt problemen mee gehad. De 2920 is echter wel een heel andere router met modernere en snelle hardware. De snelheidsprestaties zijn goed en voldoen aan de specificaties. Zoals in de review aangegeven is hij erg stabiel en heb ik nooit vastlopers.