Specificaties 7.1-kanaals met 50W versterker en 7x HDMI - Bekijk alle specificaties

Marantz NR1604 Zilver Review

T-gamer 12 mei 2014, 828 views

Marantz NR1604 Zilver

Pluspunten

• Mogelijkheid tot opschalen video-signaal
  • 7.1 surround aansluit mogelijkheid.
  • Veel functies (welke ik dus niet allemaal gebruik)
  • Kalibratiemicrofoon waarvan resultaten behoorlijk goed zijn
  • Veel internet mogelijkheden (hoewel ik deze niet gebruik)

Minpunten

• Geen Wifi of adapter hiervoor.

Geluidskwaliteit Score: 5
Na het overlijden van mijn laatste versterker was het tijd om op zoek te gaan naar een vervanging.
Na enig zoeken was de keuze eerst gevallen op een andere versterker, maar vanwege een goede aanbieding is deze het toch geworden.

De versterker is redelijk goed verpakt en bevat de nodige extra's waaronder boekjes, handleiding en uiteraard afstandsbediening. Wat voor mij ook een belangrijke reden was om deze versterker aan te schaffen is dat de mogelijkheden vrij toekomst gericht zijn. Dit komt mede door de mogelijkheid om beeldmateriaal te upscalen tot maximaal 4k en ook de ondersteuning van 3D beelden. De extra's op gebied van internet-radio worden door mij niet actief gebruikt, maar kunnen voor sommige mensen een belangrijken reden zijn om deze versterker aan te schaffen. Let hierbij wel op dat er alleen een bedraade internetverbinding ondersteund wordt. Voor zover ik weet is er nog geen adapter beschikbaar voor Wifi, wat ik persoonlijk wel een gemis vind.

De menu's van de versterker zijn goed overzichtelijk en makkelijk opgebouwd. Hoewel ik niet alle mogelijkheden nog heb kunnen proberen ben ik er op het moment nog zeer tevreden over.

Samengevat is het een versterker/receiver die heel toekomst gericht is. Het is te verwachtten dat er na aanschaf nog vele jaren van genoten kan worden.

Heb jij ook een Marantz NR1604 Zilver?

Mooie review, heb een vraag. Wisselt deze receiver van input naar input in een opvolgende lijn of doet hij het willekeurig. Dus van HDMI 1 naar 2 naar 3 of HDMI 1 naar HDMI 5 en direct weer naar bijvoorbeeld HDMI 2?
Beste Volkie,

Als ik de vraag goed begrijp wil je weten of je direct kan schakelen tussen verschillende bronnen (HDMI poorten).
Als dit je vraag is, heb je twee opties:
De eerste optie is de afstandsbediening gebruiken. Via de afstandsbediening kan je kiezen welke bron je gebruikt, waardoor je makkelijk kan schakelen van bijv. HDMI 5 naar HMDI 3.
De tweede optie is via de knoppen op de versterker zelf. In deze situatie zal je wel alle tussen liggende bronnen moeten langs gaan. Dit betekend dus HDMI 1 -> HDMI 2 -> HDMI 3 enz.

Houd er trouwens rekening mee dat bij het doorlopen ook onder andere de tuner ect. langs zal komen.

Ik hoop dat deze (wat late reactie) je helpt bij het zoeken naar een receiver.
Heeft zeker geholpen T-gamer, dankjewel!