Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LB670V Zilver Review

SanderVinke 12 mei 2014, laatste update op 19 mei 2014, 5.208 views

LG 42LB670V Zilver

Pluspunten

• Complete levering met twee afstandsbedieningen.
  • Smart remote zeer intu´tief te gebruiken. Lekker simpel.
  • Strak design. Vrijwel geen rand. Stevige behuizing.
  • Browsen en switchen tussen apps echt snel. Niet verwacht.
  • Mediaplayer pakt met gemak 3D Blu-ray 24Gb en streamt deze perfect. Van Mpeg tot h264 en .vob pakt hij allemaal. Ook subs intern en extern worden goed herkend net als de verschillende audio sporen. (indeling van documenten op mediaplayer niet mijn voorkeur)
  • Verbaasd over de kwaliteit van het geluid. Zelfs bij lage tonen. Kan natuurlijk niet op tegen een goed extern setje.
  • Zwart is ook echt zwart.
  • WebOS werkt echt heerlijk. Alle sites laad hij snel en volledig. (helaas geen java ondersteuning)
  • Interactieve CI+ module van Ziggo werkt.

Minpunten

• Voor de miereneukers onder ons.
  • Het scherm voelt wat slapjes aan. Alsof de plaat los in de tv zit.
  • Schroeven die bij de voetjes zijn geleverd zijn te kort om goed stevig aan te draaien. Er zit wat speling op.
  • Bij een test (groot vlak enkele kleur) zie ik in alle 4 de hoeken een klein verschil in helderheid. Het is bijna niks en tijdens films zal je het vrijwel niet merken.
  • Werken van Smartfuncties bij aanzetten tv duurt even. (30sec)
  • LG store/apps functie werkt nog niet. (nog niet in verdiept)
  • Voet niet draaibaar. (door grote kijkhoek bij mij niet nodig)
  • Glansscherm. Niet mijn voorkeur maar de kleuren zijn wel prachtig.
  • Interactieve CI+ tv-gids functie werkt traag.

Ik zocht een tv die wat groter was dan mijn oude (82cm), full HD, smart en mediaplayer functionaliteiten. Al snel kwam ik uit bij deze Lg 42LB670V (black edition) nu bijna ÚÚn week in huis. Echt superblij mee. Alles werkt beter dan verwacht. Er zitten twee afstandsbedieningen bij, een gewone en een smart. Ik heb eigenlijk alleen nog maar de smart gebruikt. Deze werkt zeer eenvoudig en echt soepel.

Installatie duurde ongeveer 5 minuten. Je word er makkelijk doorheen geloodst. Gelijk op netwerk aangemeld (bekabeld). Internet, Youtube en streamen werkt zeer snel.

Kan handig switchen tussen apps en gaat gelijk verder waar je toen gebleven was.

Als ik kijk naar de kosten van de tv en de kwaliteit dan heb ik er geen moment spijt van. Misschien van de beslissing niet de 47inch te kopen ivm formaat tv kast.

Heb jij ook een LG 42LB670V Zilver?

Werkt het ook met Ziggo interavtieve TV? En wat vind je van de zwartweergave in een donkere kamer. Zie je bijvoorbeeld de balken boven en onder een film echt als zwart?

[Reactie gewijzigd door lexi op 12 mei 2014 16:53]

lexi
Op dit moment heb ik een Ziggo Humax interactieve box aangesloten. Deze werkt prima. Ook te besturen met de smart remote. De interactieve CI+ module krijg ik vandaag of morgen binnen. Ik zal de review dan ook aanpassen.

Betreft zwart.
Van het weekend The Dark Night gekeken (mkv). Het enige wat ik dan zie is het scherm zonder 'grijze' balken. De rest van de tv zie je niet meer tegen de bruine muur bij ons thuis. Bij DivX files (series van 300mb) zie ik soms wel een randje. Mogelijk komt dit door het bestandsformaat zelf of de tv die anders met de verschillende files omgaat.
Interactieve CI+ module werkt prima. Wel duurt het zappen iets langer dan met het losse kastje. On demand werkt ook goed. Wel irriteer ik mij direct aan de trage werking van de Ziggo OnDemand functie t.o.v. de mediaplayer functie van de tv. Maar dit was altijd al het geval. Het grootste nadeel aan de CI+ module vind ik dat de TV-gids een losse functionaliteit van de tv is waardoor de werking ervan redelijk traag is. De gids moet echt als losse app geladen worden. Ik hoop dat dit met een update mogelijk wordt opgelost.

Het grootste nadeel dat mijn vrouw aangaf was het zappen zelf. Bij het kastje van Ziggo (Humax) zie je onderaan de zender alle zendinfo staan van het actieve programma. Bij de CI+ module is dit niet het geval. We hebben ontdekt dat dit wel mogelijk is door eerst op de 'info' button te drukken en dan te gaan zappen.
Beste Sander,

Tijdens de installatie van de televisie wordt het afstandsbedieningtype van Humax settopbox gevraagd. Het lukt mij niet om dit aan de praat te krijgen. Welke type# heb je ingevuld? Alvast bedankt.
Ben benieuwd naar de mogelijkheid om programma's op te nemen d.m.v. de CI+ module en een externe harde schijf of USB-stick.

Maar als ik het dus goed begrijp werkt het streamen van films (in verschillende formaten) met .srt ondertiteling vanaf je NAS prima? 8-)

[Reactie gewijzigd door jaspernts op 15 mei 2014 10:27]

Streamen
Ja dit werkt echt prima. Merk wel dat hij bij sommige bestanden na x minuten stops en aangeeft dat hij het bestand niet kan afspelen. Ik moet dan voorbij die x minuten skippen en dan werkt het prima. Ik heb helaas nog niet kunnen vinden waardoor dit komt. Het is een klein irritatiepunt die ik nog wil oplossen.

CI+ module nog niet binnen helaas. Opnemen op USB-stick of direct op mijn NAS moet ik nog testen. Ga ik vandaag proberen en kom hier nog op terug.
Thnx voor de + en - punten van de TV.
Wel mis ik een aantal foto's van het apparaat an sich. :(
kraz247
Helaas geen goede camera beschikbaar. Dus ik moest het helaas met mijn telefoon doen. Mocht je specifieke foto's willen zien dan hoor ik het graag.
Vraagje. Ken ik een filmpje op mijn USB stick zetten en dit zo op de TV kijken?

THANKS!!!
Bij mij werkt het prima. De NAS aansluiten via USB of Netwerkkabel werkt allebei prima.
dank je wel man
ik heb echt geen verstand van techniek..

Is het zo eenvoudig als een USB stick in die televisie steken en dan via een interface een filmbestandje selecteren?

nogmaals vbedankt
De tv herkend gelijk alle video, foto en muziek formaten. Je kan dan kiezen in welke je wilt bladeren en selecteert eenvoudig je filmbestand. Let wel goed op de benaming van je videobestand. Anders is deze moeilijk terug te vinden.

Tip.
Koop een NAS. Doet wat een USB-stick doet alleen dan sneller en eenvoudiger. Voor 100e heb je al een 1TB NAS die prima werkt. Nooit meer documenten naar je USB kopiŰren en heen en weer lopen van PC naar je TV.
Hartelijk dank voor de uitgebreide begeleiding :)

Nu eens uitzoeken wat een NAS is *hi-hi*

Als ik er niet uitkom dan vraag ik je nog eens wat. Nogmaals dank!

~ Frontliner2
Heb je een aanbeveling voor de NAS? Merk en Type?

Ik hoop dat je dit niet vervelend vindt allemaal...
Nee geen probleem. Het is nooit vervelend om over je hobby's te praten.

Zelf heb ik Medion. Deze werkt prima (click-and-play) en heeft een ingebouwde Twonky server. Watte? Twonky. Alle files kan je op je smartphone, tablet of computer op de NAS bekijken en direct afspelen. Dit kan via je webbrowser of via een Twonky app. Deze heeft mij 100e gekost.

Er zijn vast betere te vinden. Deze WD MyCloud lijkt ook heel goed. Niet te duur, werkt simpel en heeft 2TB opslag. Tweakers heeft genoeg reviews over NAS servers.
Weet iemand de calibration voor 55lb671v alvast bedankt