Specificaties Videokaartkoeling (passief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Arctic Accelero S1 Rev. 2 Review

MikelenniuM 30 januari 2009, laatste update op 31 januari 2009, 817 views

Arctic Accelero S1 Rev. 2

Pluspunten

• stil
  • installatiegemak

Minpunten

• handleiding verwees naar andere onderdelen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Na een tijd zoeken op het welbekende forum heb ik een tijd geleden een Geforce 8600 GTS gekocht (met actieve koeling). Na verloop van tijd ging deze stukje bij beetje meer geluid produceren en was voor mij het moment daar aangebroken om de kaart passief te gaan koelen.
Na wat zoek en speurwerk uiteindelijk aanbelandt bij dit product. Hiervan heb ik eigenlijk alleen maar positieve reacties gelezen en de keus om deze dan ook aan te schaffen was niet moeilijk.

Voor een redelijk onervaren tweaker als ik, was de installatie hiervan nog best wel makkelijk (de klamme zweethanden niet meegerekend ;) ): de huidige fan eraf schroeven en vervolgens de bijgeleverde handleiding volgen en 20 minuten later is de videokaart muisstil. Nog we leven gezocht naar L-vormige plastic houders die het koelelement op zijn plaats houden als deze ondersteboven in de kast hangt. Dit element bleek inmiddels veranderd te zijn in een recht plastic stuk. Deze houders doen zo te zien wel aardig goed hun werk, het element blijft mooi hangen.

Alles past precies en heb gelukkig niets van de kaart of in de kast hoeven verbuigen.

Heb jij ook een Arctic Accelero S1 Rev. 2?

jezus wat een slecht review.......... ik ben nog geen cent wijzer geworden om wel een artic cooling accelero s1 rev2 te kopen...
Sjun geeft je in ieder geval een link waar je heel wat aan hebt. Maar je zou ook naar andere reviews kunnen kijken zoals: productreview: Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 review door Taurnil, iemand die precies begrepen heeft waar een tweaker/lezer behoefte aan heeft.

Nu vind ik reacties zoals jij geeft en Jejking (hoewel die nog wel eens stuk beter is) bijna, zo niet helemaal, net zo slecht als de review. De schrijver wordt er geen cent wijzer van. Sterker nog je moet je überhaupt al bedenken dat hij letterlijk van het schrijven van een review geen cent wijzer/rijker wordt.
M.a.w. zijn inspanning (hoe minimaal ook) moet gewaardeerd worden, het feit dat hij zijn ervaring met jou wil delen is al prijzenswaardig. Dat het niet geheel op de manier gebeurt die jij prefereert is tot daar aan toe.....
Mijn mening is dat je een schrijver van een review helpt om deze of volgende reviews beter te laten zijn/worden. Als de schrijver er vervolgens wat mee doet, is dat meegenomen, zo niet dan hebben we pech gehad.

Mijn advies aan MikelenniuM is vooral te kijken naar de review die ik hierboven aangegeven heb en die zo veel mogelijk "te kopiëren". Het is altijd mooi om te weten hoe een koeler zich in verschillende systemen gedraagt. Om die reden kunnen er niet genoeg reviews over bepaalde HW verschijnen.
Zorg ook altijd dat je foto's bij je review hebt. Als ik een review schrijf en ik vind mijn foto's niet toereikend, dan ga ik even "shoppen"bij de producent, of eventjes Googlen. Een lezer van een review wil nl. in één oogopslag zien waar de review over gaat.
Als algemene regel (zeker voor een beginner) adviseer ik altijd de koopjes van T.Net te volgen en daar aparte hoofdstukjes van te maken. T.Net heeft goed nagedacht (en stelt het nog steeds bij indien nodig) over welke criteria van belang zijn voor een bepaald stuk HW. Als je dus alle kopjes afloopt heb je een behoorlijk volledige review (nog lang geen 5 sterren hoor....).
Beschrijf ook je motivering waarom je juist deze koeler hebt gekozen en niet een ThermalRight bijv. De markt ligt vol met goede (en slechte) koelers. Motivering van je keuze kan je mede-tweaker heel erg goed helpen bij zijn keuze. Het product nr. 1 voor jou hoeft voor hem niet te gelden. Bijv. jij vindt geluid niet belangrijk, hij/zij wel; Jij vindt het uiterlijk heel belangrijk (window met ledjes enz.), maar hij/zij heeft een gesloten kast en het uiterlijk kan hem/haar gestolen worden.... Zo kun je heel veel motieven opnoemen, maar we moeten ze wel weten om te zien of jouw review één-op-één ook voor ons geldt.
Bij een koeler spelen ook de omgevingsfactoren een belangrijke rol. Je hebt gelukkig je kast aangegeven, waar uit blijkt dat het waarschijnlijk met je airflow in de kast wel in orde is. Maar de hoeveelheid fans, je cpu, OC of wat dan ook spelen allemaal een belangrijke factor voor je omgevingstemperatuur.
Wat uit de review waar sjun naar verwijst heel mooi naar voren komt (en wat voor mij nieuw was) is dat de koeler helemaal niet zo denderend presteert als hij passief gebruikt wordt. Kun jij dat op jouw systeem ook eens bekijken of je die ervaring deelt.

Ik kan zo nog erg lang doorgaan, maar ik geloof dat je hier al een hoop aan hebt. In ieder geval succes ermee (als je de raad opvolgt). En veel plezier van je koeler.
Thanks voor je opbouwende kritiek, Pjerry! :) Zal er in mijn volgende reviews wat meer rekening mee houden (was tenslotte ook mijn eerste keer om zo'n soort review te schrijven)
Vraag jezelf voor de grap eens af om welk argument uit jouw review iemand nu een Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 zou moeten kopen.