Transcend USB3.0 4-Port hub Review

eyefly 12 mei 2014, laatste update op 29 mei 2014, 456 views

Transcend USB3.0 4-Port hub

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• onbetrouwbaar; datacorruptie, zorgt voor instabiliteit.

Deze hub heeft mij vanaf het begin problemen gegeven. Ik heb hem nu op meerdere PC's en OS-en geprobeerd en hij is onbruikbaar omdat hij steeds I/O errors geeft, dat wil zeggen dat je niet weet of een bestand wel daadwerkelijk in z'n geheel over komt. Verder heeft hij ook nog een verstorende werking; als hij is aangesloten, verstoort hij het hele USB verkeer.

Ik ga de garantie niet proberen, teveel moeite voor het geld dat hij heeft gekost. Ik kan dus niet beoordelen of een vervangend exemplaar wl goed z'n werk doet. Ik ga er van uit dat ik een maandagmorgen kindje heb, want ik kan me niet voorstellen dat Transcend een dergelijk slecht product op de markt zet. Maar een gewaarschuwd man (m/v) telt voor twee.

*edit na de reactie van wimbakker hieronder: blijkbaar zet Transcend dus wl een slecht product op de markt. Foei! Niet kopen dus....

Heb jij ook een Transcend USB3.0 4-Port hub?

Idem, continue I/O errors op 3 poorten en 1 poort werkt helemaal niet met usb3.0 devices, slecht product dit.
Inderdaad een slecht product. Ik krijg hem op een pc met usb2.0 helemaal niet aan de praat. Bij m'n laptop met USB3.0 werkt die wel, maar ook niet optimaal. Soms lijkt er verkeer weg te vallen (haperende muis, of bestanden die halverwege stoppen met kopiren).