Specificaties 27" @ 1920x1080 (AH-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Asus VX279Q Zwart Review

xenn99 11 mei 2014, laatste update op 11 mei 2014, 806 views

Asus VX279Q Zwart

Pluspunten

• Mooie heldere kleuren
  • model voelt stevig aan ondanks de smalle rand
  • geen pixel defecten
  • Veel Inputs

Minpunten

• Ghosting door overmatig gebruik van overdrive
  • Instelknopjes zijn overgevoelig
  • Onduidelijk menu met weinig opties
  • Geen DVI

Ondanks dat ik deze monitor maar een korte tijd in bezit heb gehad wil ik toch mijn ervaringen kort toelichten.

Normaal gesproken schrijf ik eigenlijk nooit reviews maar om anderen te behoeden voor een mogelijke miskoop doe ik het dit keer wel :)

Ik heb deze monitor gekocht ter vervanging van een Benq GL2420HD.
Ik wilde wel weer is een wat groter model naast mijn VX2640W, en dacht dat een monitor met IPS paneel wellicht een goede optie was gezien de recente prijsdalingen en verbetering in latency.

Zodoende heb ik gekozen voor de Asus VX279Q.
Dit vanwege de legio inputs waaronder Displayport, refreshrate van 5ms en goede reviews.
Dit scherm bevat hetzelfde paneel als de MX279H dat vaker getest is.

Na ontvangst en ingebruikname bleek echter al snel dat het scherm niet geschikt was voor gaming.
Door een geforceerde overdrive die niet kan worden uitgezet
(dit in tegenstelling tot zijn grote broer, de MX279H).
Hierdoor krijg je erg snel last van reverse ghosting.

In mijn geval betekende dit dat ik het gevoel had dat het beeld erg traag was, en in games ik er een misselijk gevoel van kreeg.

(Niet iedereen heeft hier last van het is erg afhankelijk van hoe je ogen reageren op de "truuks" die de beeldscherm makers uithalen om de schermen zo goed mogelijk te laten presteren tegen minimale kosten, ik had zelf echter nog nooit eerder dit soort problemen ervaren bij een monitor)

Ik heb de monitor dan ook na 1 dag testen retour gedaan.

Ben je van plan deze monitor te kopen en ermee te gaan gamen?
Dan raad ik aan hem eerst in een winkel te gaan bekijken.

Heb je aanmerkingen of verbeterpunten op deze review? dan hoor ik het graag :)
Helaas heb ik geen fotos van de monitor gemaakt voor ik hem retour stuurde, dus die kan ik niet toevoegen..

Heb jij ook een Asus VX279Q Zwart?