Specificaties Tower, 8 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Carbide 200R Closed Review

Ramoonster 11 mei 2014, laatste update op 11 mei 2014, 535 views

Corsair Carbide 200R Closed

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Waterkoeling zeer goed mogelijk
  • Goed afgewerkt
  • Mooi uiterlijk
  • Ook zonder modificaties goede koeling

Minpunten

• Windowed 200R te klein en suf raampje
  • Voor sommige weinig ruimte voor opslag

INLEIDING
Ik zocht een nieuwe behuizing, eerst had ik een CMStorm Scout II, die kost zo`n 75§, deze kast voor ongeveer 50§ vind ik echter een stuk mooier, en beter afgewerkt. Er zitten nergens scherpe hoekjes, randjes of dergelijke, bij de Scout heb ik me 2 keer flink opengehaald.

(WATER)KOELING
Toen ik een video van OC3D zag, waarbij hij een 360mm radiator in de vookant zette, was ik al helemaal verkocht, deze kast is dus ook zeer goed te modificeren, je zou er namelijk een 360 in de voorkant kwijt kunnen,als je nog perse een odd, of een bay reservoir zou willen kan je een 240 plaatsen, als je een lage heatsink heb, op je moederbord kan je bovenin nog een 240 kwijt, en een 120 achterin, hierdoor is de koeling dus ook perfect in orde!

INBOUWMOGELIJKHEDEN
Je kan echt heel veel in deze kast kwijt, zoals hierboven beschreven is, ten eerste heeel veel radiators, een hele lange videokaart, een atx moederbord, zelfs wel iets breder, veel kabels, aangezien je uitmuntende cabel management hebt, nu zou je ondertussen denken, zeeŽn van ruimte, ook voor hardeschijven, alleen dat valt een beetje tegen, je kan er maar 4 in kwijt, en 4 ssd`s of 2.5 inch hardeschijven, alleen het zou misschien een beetje raar zijn als je 50§ aan een kast uitgeeft en honderden euro`s aan opslag.

UITERLIJK
Zelf vind ik de 200R echt prachtig,hij is simpel en elegant, maar toch stoer en agressief, je zou deze kast dus kunnen gebruiken voor een high-end game-pc, met ROG, MPower of FTW onderdelen. Maar deze kast zou ook totaal niet misstaan als een werk computer.
Je hebt een windowed 200R en een closed, ik vind die de windowed 200R een suf, klein raampje hebben, als je een window wilt, en een 200R zou ik toch echt zelf een window maken, met een decoupeerzaag en een stuk lexaan.

INSTALATIEGEMAK
Ik dacht dat het makkelijk was om dingen in te bouwen in de Scout II, maar deze is nog makkelijker!
Je CPU uitsnede is gigantisch, dus met een koeler als een H75 kan je gemakkelijk de backplate er nadien opzetten. Wat ik enigzina mis, is de uitsnede voor de frontpanel connectors en de voorste hedphone, en
microfoon aansluiting, ik kan net aangezien ik een korte voeding heb, ze onder het plaatje doorsteken, maar met een AX-series bijvoorbeeld, kan dat niet, klein puntje van aandacht.

CONCLUSIE
Het is echt een hele goede kast, zeker voor 50§, je hebt zeeŽn van ruimte voor koeling standaard, maar als je hem lichtelijk aanpast, zelfs veel ruimte voor waterkoeling. Hij ziet er mooi uit, voor een high-end game-pc maar ook voor een werk computer, je kan er heel gammakelijk een systeem in bouwen, door de vele uitsnedes voor kabels, de CPU-uitsnede en de zeeŽn van ruimte.
Als je op zoek bent naar een high-end kast, die snel klaar is voor waterkoeling, voor weinig geld, is deze kast zeker een aanrader!

Ik zal binnenkort foto`s maken en uploaden, maar aangezien ik dit nu op m`n mobiel schrijf, kan dat nu niet.

Heb jij ook een Corsair Carbide 200R Closed?