Specificaties Quad core @ 2,66GHz-2,86GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7 920 Boxed Review

RHF 29 januari 2009, laatste update op 4 februari 2009, 4.703 views

Intel Core i7 920 Boxed

Pluspunten

• performance
  • betrouwbaarheid tot nu toe
  • overklokbaarheid
  • triple channel geheugen
  • turbo funktie (met overklok disabled)
  • betaalbaar
  • degelijke CPU socket
  • koeler stevig te monteren (met 1366 converter kit voor koeler)
  • overklok potentieel nog niet volledig benut

Minpunten

• wordt warm onder full load
  • stock koeler voldoet niet vind ik
  • als upgrade set niet goedkoop
  • als gamer nog weinig voordelen met triple channel DDR3 1600MHz merkbaar.

Overstap van AMD64 4200+ X2 @2750MHz met 2GB DDR1 naar i7 920 met 6GB DDR3. Eerste indruk is heel goed, zelfs met forse overklok blijft systeem stabiel. Getest met Prime95, alleen met de 3700MHz overklok wordt de 920 warm met luchtkoeling (CoolerMaster Hyper Z600 met 2X 12cm fans). Temp loopt op tot 71 graden en wellicht nog wat hoger na uren Prime95 test. Met overklok van 3600MHz blijft de temp met full load rond de 63 graden. Tijdens normaal werk (internet en Word) blijft temp op 37 graden met 3700MHz overklok.

Update 4-2-09 3DMark Vantage (permormance mode) i7 920@3800MHz:
3DMark Score 10840
CPU score 23051
GPU score 9213

Update 2-2-09 -> 3DMark06 15722 (standaard test met i7 920@3400MHz en ATI4870 1GB OC (790/1090)
3DMark Vantage score (met 3200MHz overklok):
3DMark Score P9340 3DMarks
CPU Score 19626
Graphics Score 7951

Videokaart is Club3D ATI4870 1GB OC, voldoet voor nu maar die wordt na introductie DX11 vervangen.

Laatste screenshot in van de 3DMark Vantage test met i7 920@3700MHz, raar dat de GPU score wat lager is dan bij de i7 @3200MHz. Wellicht dat het DDR3 snelheidsverschil tussen de twee settings hier de oorzaak van is.

Heb jij ook een Intel Core i7 920 Boxed?

Meer advertenties

is dit een review? of een opsomming van je overklok prestaties ?
Zeg het maar...ik heb de i7 920 gereviewed als overklok CPU, op stock zijn er al meer dan genoeg reviews.
Je 3d mark screenshot er zit nog geen 400 punten verschil tussen de scores?
En maar 2000 nog iets tussen de cpu scores, dat is wel vreemd of niet?

Edit: nvm de scores zijn zeker van je i7 platform niet overclockt en wel overclockt.
Domme ik.. ik dacht al hoe kan dat nu:)

[Reactie gewijzigd door pino85 op 29 januari 2009 14:25]

Klopt enkel weergave van 2 verschillende CPU instellingen, helaas is mijn trial key verlopen en heb ik geen weergave van de 3700MHz overklok waarden. Helaas kan ik i.v.m. Vista 64-bit geen 3DMard06 test draaien, dan had ik een vergelijk kunnen maken met mijn AMD64 4200+ X2 @2750MHz..
Dan klopt er iets niet met je systeem, op 64-bit draai ik zonder enkel probleem alle benchmarks van Futuremark.
Misschien ook leuk om te melden hoe je oude CPU scoorde icm je videokaart ;)
Helaas, 4870 heb ik gelijk met i7 gekocht en niet in oude systeem getest.
Hoogstwaarschijnlijk hoef je met dx11 niet over gegaan te worden op een andere videokaart aangezien het weer gebaseerd wordt op dx10.
Om van DX 10 naar DX 10.1 over te stappen heb je al een andere kaart nodig.
Dus om over te stappen van DX10 naar DX11 over te stappen vast ook wel.
en van DX 10.1 naar DX 11 denk ik eigenlijk wel dat het nodig zal zijn om een nieuwe kaart te kopen.
Op welke instellingen heb jij 3dmark vantage gedraait?
ik haal met mijn core i7 920 @ 3600Mhz ruim 50.000 punten.
Dat is je GPU physics score. Of je moet toevallig al een dual socket Xeon bord hebben waar twee Nehalem processors in passen...
Op de performance instellingen en resolutie 1280X1024.
Maar 50000 punten met CPU lijkt mij aan de (te) hoge kant. Kijk eens naar de Nr.1 die heeft een CPU score van net geen 32000 en die heeft een i7 965@4300MHz. Hoe heb jij de test gedraaid, welk geheugen setting, koeling, enz?
Het zal wel komen omdat physx aan stond. Ik zal het eens testen zonder physx.
Nou die 50.000 staat toch echt onder het kopje cpu zelfde als op de screenshot van RHF zijn review.
Ja, maar het is net als je met een sneeuwscooter de Elfstedentocht gaat rijden. Je bent natuurlijk veel sneller, daarom is het niet eerlijk.
als gamer nog weinig voordelen met triple channel DDR3 1600MHz merkbaar.
Lijkt me anders heel erg aardig voor flightsimulator, da's een geheugen en computing power monster (maar daar is al een Engelstalige review over.
OK, dat zijn net de games die ik sinds mijn Amiga niet meer speel.
Testen op een Asus bord :')
wat is er mis met 64 graden?
Met de laatste RealTemp zie je constant hoeveel reserves de CPU aan graden Celsius heeft. Met HT uit blijft de i7 een stuk koeler, tussen 6-8 graden in mijn CoolerMaster Stacker. Ik heb nu een GTX260 i.p.v. 4870 1GB OC, maar beide kaarten worden een stuk warmer dan de CPU. Idle worden de kaarten al ca 46 graden en na uren gamen (COD4 en 5) zelfs 72 graden. Jammer dat waterkoeling nog relatief duur is i.v.m. luchtkoeling.

Ik verwacht zo een tweede GTX260 voor SLI opstelling, dan kan ik beter een GTX260 review beginnen. :)