Digitech HDX-1000 Review

Elect 29 januari 2009, 4.967 views

Digitech HDX-1000

Pluspunten

• Prima design van het kastje
  • Degelijk gemaakt
  • Speelt alles af zonder schokken of problemen
  • Koel (zonder HDD)
  • Simpele interface

Minpunten

• Meer instellingen zijn welkom
  • Traag in het menu
  • Niet echt een geweldig mooie interface (thema)

Geluidskwaliteit Score: 5
Heb hem nu een week in bezit, en moet zeggen dat hij érg goed bevalt. Heb de HDX verkozen boven de Popcorn hour vanwege zijn design en beter ontwerp om warmte af te voeren.
De firmware die ook op voor de PCH wordt uitgebracht komt ook uit voor de HDX. Dus ik maak me geen zorgen om de support.

Opstelling
Hij is zonder harde schijf geďnstalleerd en haalt z'n films van een externe NAS. Dit zit met 100Mbit aan elkaar geknoopt, en levert verder geen problemen op met grote MKV films. 1080P met DTS-ES (6.1) speelt zonder problemen af.

Firmware / interface
De firmware is nog wel lang niet klaar. De basis werkt, maar soms bij vooruitspoelen loopt hij niet meer synchroon. Dit kan ook liggen aan het probleem dat hij z'n gegevens van de NAS afhaalt, maar dat weet ik niet zeker. Als je dan even een klein stukje terug spoelt (30 seconden) dan werkt het wel goed. Ook het menu is net als bij de PCH aan de trage kant, maar niet irritant traag.

Ik kan wel gaan zeuren over het feit dat ik graag zou willen zien dat als de HDX opstart, hij direct de folder van m'n NAS moet pakken zodat ik niet elke keer heel m'n netwerk door moet browsen. Maar ik verwacht dat dit wel opgelost wordt met een firmware update. Het stoort me in ieder geval niet.

Extra's
Zonder harde schijf heb je helaas geen Torrent downloader of NZBget, maar deze gebruik ik niet omdat mijn router dit al voor me doet. Maar dit is hetzelfde als bij de PCH. Net als alle andere software overigens.

Ideaal om zonder problemen MKV, ISO, Divx etc. en alle andere (HD) formaten af te spelen. Het kost misschien iets extra's; 230 euro vanaf de HDX1080 website inclusief douane heffing. Maar je krijgt er een prima speler voor terug!

Heb jij ook een Digitech HDX-1000?

Reviews door de redactie

* Welke router gebruiik je dan als ik vragen mag voor die NzbClient..