Acer P1500 Review
Na mijn vriendin te kunnen hebben overtuigen van de voordelen van een beamer mocht ik er eindelijk 1 uitzoeken!
Aangezien het budget niet mega was is de keuze eigenlijk direct gevallen op deze complete beamer.
Ontvangst:
Het pakketje kwam de volgende werkdag binnen en deze heb ik direct uitgepakt! Alles zat netjes in de doos en goed stevig!
Na de beamer te hebben uitgepakt heb ik deze direct aangesloten zonder op te hangen. Door middel van de pootjes is de beamer perfect te positioneren!
Helaas zitten er geen brillen bij voor de prijs, waardoor 3D helaas niet tot het testen behoord.
Ophangen:
De beamer heeft alleen maar 3 schroefgaten om deze op te hangen waardoor vele beugels direct niet passen. Ik had zo'n el-cheapo...
Pluspunten
Full-HD 3D Betaalbaar Klein Lichtgewicht
Minpunten
Niet geruisloos 3 punts bevestiging en niet in het midden
Eindoordeel
Aangezien het budget niet mega was is de keuze eigenlijk direct gevallen op deze complete beamer.
Ontvangst:
Het pakketje kwam de volgende werkdag binnen en deze heb ik direct uitgepakt! Alles zat netjes in de doos en goed stevig!
Na de beamer te hebben uitgepakt heb ik deze direct aangesloten zonder op te hangen. Door middel van de pootjes is de beamer perfect te positioneren!
Helaas zitten er geen brillen bij voor de prijs, waardoor 3D helaas niet tot het testen behoord.
Ophangen:
De beamer heeft alleen maar 3 schroefgaten om deze op te hangen waardoor vele beugels direct niet passen. Ik had zo'n el-cheapo beugel elders gekocht om te proberen. Na veel moeite uiteindelijk toch opgehangen en instellen maar!
Wel moest ik goed zoeken hoe ver je de beamer moest hangen door het betreffende beeldformaat. Acer heeft zelf een mooie link op hun website, is misschien makkelijk van Coolblue om deze ook op hun website te zetten.
Instellen:
Het eerste menu is top gemaakt. Je kan direct je beamer instellen met diverse funties zoals hoe het beeld moet komen te staan (op z'n kop etc).
Helaas heeft de beamer alleen een verticale key-stone correction. Hierdoor moet de beamer echt precies 100% recht voor het scherm geplaatst worden. Bij mij thuis wijkt dit 5cm af en hierdoor krijg je direct een vervormt beeld.
Volgende stap dus bij mij thuis, 5cm verhangen die beamer
Eerst dacht ik dat de beamer kapot was maar hij zoekt niet automatisch naar het juiste kanaal waar hij een signaal op heeft. Deze moet met de hand ingesteld worden (en aangezien ik HDMI gebruik en -out-of-the-box- staat deze op VGA, was dit even schrikken
In de praktijk:
In de praktijk geeft de beamer een uitermate goed beeld! Full-HD is daadwerkelijk Full-HD! Alle details komen naar voren en iedereen die de beamer voor het eerst ziet zegt: "WOW! Hoe duur was die en waar heb je hem vandaan? Ik wil hem ook!"
Het enige nadeel is alleen het geluid. Bij rustige scenes bij films/series hoort je de fan in de beamer wel. Dus precies boven je hoofd zou ik deze beamer niet hangen.
Conclusie:
De beamer is ge-wel-dig! Ik zie niet het profijt van een veel duurdere beamer ten opzichte van deze. Ik beveel de beamer dan ook aan bij iedereen die er 1 zoekt voor "weinig" geld. Elke dag staat de beamer aan als het donker is. Overdag is dit geen succes. Door dit "probleem" hebben we ook verduisteringsgordijnen opgehangen zodat we nog meer kunnen genieten van de beamer, ook overdag (in het weekend)!
Nu alleen nog brillen bestellen en dan de 3D functie testen!
PS: Foto's zijn overdag genomen
Reacties (6)
Goede review!
De beamer hangt nu bij mij op 2,50 meter ongeveer. Op https://www.google.nl/url...kCxCJUA_fK98plvQSGxuyhw5Q kan je kijken welke afstand voor wat nodig is.
De brillen zijn actief. Let wel erop: koop de 144hz en niet de 120hz die vaak tekoop zijn
Hopelijk heb je hier iets aan!
Het scherm incl. statief heb ik bij vidaxl.nl voor 74 euro gekocht. Kost nu 78 euro. Je kunt hem hier bewonderen.
Ik heb de opstelling in mijn hobbykamer staan. Dit omdat deze kamer overdag goed te verduisteren is. Geeft trouwens ook een geweldige game ervaring!
Ook ik kreeg dezelfde reacties vanuit mijn vriendenkring. Velen van hen zijn ook van plan deze beamer aan te schaffen.
[Reactie gewijzigd door Wizard1962 op 25 juli 2024 07:46]
Helaas schakelt de beamer niet zelf naar 3D maar moet dit handmatig.
Voor de rest wel leuk, helaas kan ik niet echt tegen 3D dus de bril gaat gewoon de kast in
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/397983/crop5c4afe094d468_cropped.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/399954/crop5ed8f38cafda5_cropped.jpeg?f=community)
:strip_exif()/u/203069/crop55f0961fe128a_cropped.gif?f=community)