Specificaties Full HD DLP-beamer , 300" maximale schermdiameter - Bekijk alle specificaties

Acer P1500 Review

Web-Brielle 9 mei 2014, laatste update op 9 mei 2014, 5.962 views

Acer P1500

Pluspunten

• Full-HD
  • 3D
  • Betaalbaar
  • Klein
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Niet geruisloos
  • 3 punts bevestiging en niet in het midden

Contrast / helderheid Score: 3
Na mijn vriendin te kunnen hebben overtuigen van de voordelen van een beamer mocht ik er eindelijk 1 uitzoeken!
Aangezien het budget niet mega was is de keuze eigenlijk direct gevallen op deze complete beamer.

Ontvangst:
Het pakketje kwam de volgende werkdag binnen en deze heb ik direct uitgepakt! Alles zat netjes in de doos en goed stevig!
Na de beamer te hebben uitgepakt heb ik deze direct aangesloten zonder op te hangen. Door middel van de pootjes is de beamer perfect te positioneren!
Helaas zitten er geen brillen bij voor de prijs, waardoor 3D helaas niet tot het testen behoord.

Ophangen:
De beamer heeft alleen maar 3 schroefgaten om deze op te hangen waardoor vele beugels direct niet passen. Ik had zo'n el-cheapo beugel elders gekocht om te proberen. Na veel moeite uiteindelijk toch opgehangen en instellen maar!
Wel moest ik goed zoeken hoe ver je de beamer moest hangen door het betreffende beeldformaat. Acer heeft zelf een mooie link op hun website, is misschien makkelijk van Coolblue om deze ook op hun website te zetten.

Instellen:
Het eerste menu is top gemaakt. Je kan direct je beamer instellen met diverse funties zoals hoe het beeld moet komen te staan (op z'n kop etc).
Helaas heeft de beamer alleen een verticale key-stone correction. Hierdoor moet de beamer echt precies 100% recht voor het scherm geplaatst worden. Bij mij thuis wijkt dit 5cm af en hierdoor krijg je direct een vervormt beeld.
Volgende stap dus bij mij thuis, 5cm verhangen die beamer :)

Eerst dacht ik dat de beamer kapot was maar hij zoekt niet automatisch naar het juiste kanaal waar hij een signaal op heeft. Deze moet met de hand ingesteld worden (en aangezien ik HDMI gebruik en -out-of-the-box- staat deze op VGA, was dit even schrikken

In de praktijk:
In de praktijk geeft de beamer een uitermate goed beeld! Full-HD is daadwerkelijk Full-HD! Alle details komen naar voren en iedereen die de beamer voor het eerst ziet zegt: "WOW! Hoe duur was die en waar heb je hem vandaan? Ik wil hem ook!"
Het enige nadeel is alleen het geluid. Bij rustige scenes bij films/series hoort je de fan in de beamer wel. Dus precies boven je hoofd zou ik deze beamer niet hangen.

Conclusie:
De beamer is ge-wel-dig! Ik zie niet het profijt van een veel duurdere beamer ten opzichte van deze. Ik beveel de beamer dan ook aan bij iedereen die er 1 zoekt voor "weinig" geld. Elke dag staat de beamer aan als het donker is. Overdag is dit geen succes. Door dit "probleem" hebben we ook verduisteringsgordijnen opgehangen zodat we nog meer kunnen genieten van de beamer, ook overdag (in het weekend)!

Nu alleen nog brillen bestellen en dan de 3D functie testen!

PS: Foto's zijn overdag genomen

Heb jij ook een Acer P1500?

Ik heb een paar vraagjes. Hoever staat de beamer van je scherm vandaan? Want ik wil graag een beeld van 2 bij 2 meter, maar de afstand van de bank naar de muur is 3,50 meter. Kan ik dan het scherm goed vullen? Of kun je dan inzoomen? En wat voor 3D brillen zijn het? Passief of actief? :)
Goede review!
De opstelling is veranderd, kijk anders is op http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43553136.

De beamer hangt nu bij mij op 2,50 meter ongeveer. Op https://www.google.nl/url...kCxCJUA_fK98plvQSGxuyhw5Q kan je kijken welke afstand voor wat nodig is.

De brillen zijn actief. Let wel erop: koop de 144hz en niet de 120hz die vaak tekoop zijn ;)

Hopelijk heb je hier iets aan!
Ik heb kort geleden ook deze beamer aangeschaft en ben ook aangenaam verrast door de kwaliteit van het beeld. In combinatie met een scherm van 2 meter bij 2 meter een echte bioscoopervaring. ;)

Het scherm incl. statief heb ik bij vidaxl.nl voor 74 euro gekocht. Kost nu 78 euro. Je kunt hem hier bewonderen.

Ik heb de opstelling in mijn hobbykamer staan. Dit omdat deze kamer overdag goed te verduisteren is. Geeft trouwens ook een geweldige game ervaring!

Ook ik kreeg dezelfde reacties vanuit mijn vriendenkring. Velen van hen zijn ook van plan deze beamer aan te schaffen.

[Reactie gewijzigd door Wizard1962 op 18 november 2014 00:31]

Ik heb trouwens een 3D bril gekocht en dat werkt ook super!
Helaas schakelt de beamer niet zelf naar 3D maar moet dit handmatig.
Voor de rest wel leuk, helaas kan ik niet echt tegen 3D dus de bril gaat gewoon de kast in :P
Een 3D bril zal ik niet aanschaffen. Door een oogoperatie aan beide ogen zie ik haast geen diepte meer. Ik heb 'ns een keer een 3D bril bij iemand anders geprobeerd maar was voor mij geen succes. Ik zie er geen diepte door. Toch goed om te horen dat de 3D functie prima werkt.