Elephone P8 Zwart Review

jimmypop1 9 mei 2014, laatste update op 9 mei 2014, 2.863 views

Elephone P8 Zwart

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • prijs
  • upgrade naar kitkat
  • accuduur
  • scherm

Minpunten

• wat losse powerknop
  • flip cover (ghost touches)
  • 5,7 inch kan voor sommige mensen te groot zijn

Ik heb de elephone p8 nu reeds een 2-tal maanden en vind het een zeer goed toestel.
Ik had hiervoor de iocean x7 (5 inch) en nu dus een 5,7 inch FHD scherm.
Waar ik eerst nog dacht dat 5,7 veel te groot ging zijn, heb ik er nooit echt aan moeten wennen. Het is nog doenbaar om te bedienen met 1 hand (al heb ik redelijke grote handen). 5,7 inch is nu toch wel het maximum dat ik zou willen.

De zeer recente update naar Kitkat is super maar helaas door veranderde rechten naar SD kaarten lezen in android 4.4 kon ik bepaalde apps (go backup en titanium) niet meer gebruiken. Dus zit ik terug op 4.2.

De bouwkwaliteit is ook goed, hoewel de powerknop ietwat los zit.
De accuduur 2800 Mah is meer dan genoeg en ik sta er soms van versteld dat ik er bijna 2 dagen mee kan doen (gemiddeld gebruik)

De camera kwaliteit vind ik persoonlijk niet echt goed (niet zo'n scherpe foto's).

Al bij al een zeer degelijke toestel voor een mooie prijs (is recent nog gezakt in prijs) + upgrade naar Kitkat, zeker de moeite om te overwegen als je op zoek bent naar een degelijke telefoon met note 3 allures.

Dit was een korte review die misschien nog zal aangevuld worden.

Heb jij ook een Elephone P8 Zwart?

Mooie ervaringen! ;)
Wellicht kun je foto's van het toestel toevoegen, net als foto's die je met het toestel hebt gemaakt.
Leuk dat hij je bevalt!
Ik heb zelf de Ulefone P6+ met MT6589T.
Werkt de GPS ook goed van jouw toestel? Wat is de SNR? Alle 30+?
Gps werkt goed, SNR moet ik eens bekijken
Wat bedoel je met het negatieve punt over de flipcover en de ghost touches?
Als ik de flipcover gebruikte, gebeurde het vaak als ik de cover open deed dat er andere apps open stonden of openden. Was wel vervelend. Nu gebruik ik hem niet meer en het probleem is weg.

+ het scherm van de flip cover reageerde zeer traag.
Mooie review Jimmy;)

Ik weet niet hoe jij het doet met je accu.
Maar als ik er 5-10 minuten mee zit te klooien internet en email dan zit ik al op 80%..
misschien ligt het specifiek aan mijn toestel? :|
Heb er een besteld ben benieuwd!
waar heb je hem besteld?
Ik wil ook een elephone, maar weet niet waar ik hem moet bestellen. Waar hebben jullie hem besteld, en kwam hij goed aan?
Ik verkoop mijn Elephone P8 omdat ik aan het formaat niet kan wennen. nog geen 2 weken jong. Onbeschadigd. alles erop en eraan... extra batterij is nog onderweg uit China, die mocht niet in dezelfde doos mee.

pm bij interesse.
Ik heb mijn Elephone P8 nu ruim 3 maanden en ben zeer tevreden .
Alleen ben ik nu op zoek naar een andere cover omdat deze met de S-view vaak voor problemen zorgt.
Het gebeurd soms dat als ik de cover open de S-view zichtbaar blijft en mijn mobiel dus helemaal vast staat , enigste oplossing is batterij eruit en opnieuw opstarten . Al gemaild met waar hij vandaan komt maar daar weten ze geen oplossing voor ( nog niet ) .
Ik ben dus benieuwd of er meerdere dit probleempje hebben ....
Kan dus ook nergens een andere cover vinden voor dit toestel dat is wel een beetje jammer ...