Specificaties Stereo speaker - Bekijk alle specificaties

JBL Flip zwart Review

Easteregg 8 mei 2014, laatste update op 8 mei 2014, 4.513 views

JBL Flip zwart

Pluspunten

• Volume
  • Bouwkwaliteit
  • Helderheid van geluid
  • prijs/kwaliteitsverhouding
  • lang opladersnoer

Minpunten

• gemiddelde winkelprijs
  • 3 a 4 uur accuduur

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
In het kort:

Deze speaker klinkt zeer indrukwekkend, en gaat veel harder dan de concurrentie in deze prijsklasse, zoals de duurdere Philips shockbox

de speaker heeft in de praktijk, afhankelijk van hoe hard je hem zet een batterij duur van 3 tot 4 uur. De geclaimde 5 uur zal slechts op laag volume worden gehaald.

De geluidskwaliteit is erg goed, beter dan de meeste concurrentie, zoals de Philips shockbox of beats pill, dit vertelde de mensen mij in de winkel, maar heb ook alle drie mogen beluisteren, plus ik ken zowel mensen met de Beats als mensen met de Philips.

Qua volume, hij gaat bijna twee keer zo hard als de Philips, en ook een stuk harder dan de beats, en heeft een voller, dynamischer overal mooier geluid dan de twee. heeft eveneens meer bass dan de Beats, maar iets minder dan de Philips. Al ging al snel iedereens voorkeur naar de JBL. De Philips klonk meer houterig en zwaarder, en de Beats minder gedetailleerd en krachtig.

Bouwkwaliteit is uitstekend, hij is een aantal keer op de stenen gevallen (ook van tafelhoogte) nadat mensen hem in het donker omver liepen, hier hield de box slechts krasjes aan over.

De geluidskwaliteit is absoluut indrukwekkend, al mijn vrienden en mede bewoners van het appartementencomplex zijn het daar mee eens, iedereen verbaast zich iedere keer er over dat het maar zo'n kleine box is waar al het geluid uit komt, en dat het maar 1 box is, en dat het geluid zo ontzettend hard gaat. Iedereen vraagt meteen naar de prijs van de speaker, waar ik hem gekocht heb etc.

Hij wordt vaak gebruikt voor de muziek bij de barbecue of vuurkorf en voldoet uitstekend, vol volume is hiervoor meer dan voldoende ook al zit je met een grote groep mensen. Vooral muziek als dat van Bakermat is zeer duidelijk over een erg groot gedeelte van het terrein te horen. Ga je echter muziek luisteren met veel bass, dan valt het volume vaak terug, zodat de speaker niet opblaast.

Voor 100 euro was dit hoe dan ook de beste aankoop in tijden, een echte aanrader, voor zover ik weet de beste overal speaker qua geluidskwaliteit, grootte, volume, bass en features voor de prijs!

oh, en als je er nog niet zeker van bent, ga naar de winkel en beluister hem, hoe goed de speaker klinkt in vergelijking tot de concurrentie wordt in het einde subjectief bepaald.

• hp envy 4
  • iphone 5

Heb jij ook een JBL Flip zwart?

Ik begrijp het niet; je roemt hem op zijn prijs/kwaliyeit verhouding, maar toch noem je de prijs als een negatief punt? :)
Gemiddelde winkelprijs is nog geen laagste, of 'pricewatch' prijs ;)
de gemiddelde retailprijs dan, je zou het wel iets kunnen verduidelijken....
Gemiddelde winkelprijs. 2 woorden die zichzelf duidelijk definiŽren zou ik zeggen.