Acer AL1722hs Review

Lxtreme 6 juni 2005, 1.606 views

Acer AL1722hs

Pluspunten

• In mijn ogen geen ghosting
  • Ziet er stijlvol uit (past zeer goed bij een zwarte PC)
  • Kantelen werkt prima, instellen van hoogtes ook.
  • In mijn ogen mooie beeldkwaliteit

Minpunten

• De randen hadden iets minder dik gemogen
  • Het kantelen werkt prima, maar voelt een beetje gammel aan

Een maandje geleden deze TFT aangeschaft. Ik was al lang op zoek naar een vervanger voor mijn 19 inch Dell CRT, deze nam namelijk erg veel ruimte op mijnn bureau in. Een vriend van me had een Acer 1714ms gekocht met 12 ms en had vooral bij snelle spellen zoals NFS:Underground 2 nog wel eens last van ghosting. Daarom nam ik de duurdere versie omdat ik van dat soort spellen en FPS'en hou. Bij het uitpakken viel het me op dat ik het een erg stijlvolle TFT vind, alleen had wat mij betreft de randen nog wel even iets minder dik gemogen. Tot mijn verbazing zat er zelfs een DVI kabel bij dus die mocht ik weer terug gaan brengen.. :-) Dus ik aangesloten op mijn Radeon 9600XT via DVI en opgestart, en ik zag gelijk dat het scherm erg helder is, zeker in vergelijking met die 1714ms.
Toen kwam het echte werk: Unreal Tournament 2004 en Need For Speed Underground 2... tot mijn verbazing kon ik geen greintje ghosting ontdekken, zelfs niet bij de meest snelle acties. Tevreden als ik was ging ik al mijn spellen af en kon bij geen enkel spel enige vorm van ghosting ontdekken. Zelfs als de TFT niet op zijn standaard resolutie staat, vind ik het beeld nog aardig, met spellen viel het me soms zelfs niet eens op, terwijl ik bij de computerzaak waar ik werk, toch regelmatig TFTjes test die er niet al te goed uitzien op lagere resoluties als de native resolutie. Al met al ben ik super tevreden met mijn Acer 1722hs, ik heb nog geen dode (sub)pixel gezien dus daar hoor je mij niet over klagen.
Als laatste heb ik ook al meerdere keren andere pc's via de analoge ingang aan de monitor gehangen, en ook hier kon ik geen negatieve effecten waarnemen.

• Club3D Ati Radeon 9600XT
  • Windows 9x

Heb jij ook een Acer AL1722hs?