WD TV Live Hub 1TB

Specificaties DLNA -support • 1TB - Bekijk alle specificaties

WD TV Live Hub 1TB Review

Johnvanveen 8 mei 2014, 562 views

WD TV Live Hub 1TB

Pluspunten

• Duidelijke interface
  • Prima beeldkwaliteit
  • Prima geluidskwaliteit
  • Makkelijk in het thuisnetwerk te hangen

Minpunten

• Spotify app kan niet shuffelen
  • Apps zijn langzaam en buggy
  • Weinig updates om problemen te verhelpen

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de WDTV Live Hub nu zo'n anderhalf jaar in huis, en ik ben er niet ontevreden over. Maar als ik destijds had geweten wat ik nu weet, had ik waarschijnlijk iets meer geld uitgegeven voor een wat completer alternatief.

De interface is overzichtelijk en werkt fijn. Video- en muziekbestanden worden probleemloos en in prima kwaliteit afgespeeld. Ondertitels zijn over het algemeen geen probleem en de geluidskwaliteit is goed. Het is kinderspel om de WDTV Live Hub in je thuisnetwerk te hangen en op die manier de media er naartoe te pompen. De verbinding met de hub valt wel af en toe weg, dus een kopieertooltje zoals TeraCopy is aan te raden als je grote hoeveelheden data aan het overzetten bent.

Het grote probleem van de WDTV Live Hub is in mijn geval de Spotify-app. Die is allesbehalve geweldig. Zo is het niet mogelijk om nummers te shuffelen, en zorgt een inmiddels meer dan een jaar oude bug er voor dat het apparaat crasht als je lange playlists (van honderden nummers) probeert af te spelen. Ook functionaliteit om je Spotify-collectie te organiseren of om er lokale bestanden aan toe te voegen, ontbreekt.

De enige andere apps die ik wel eens heb gebruikt zijn Facebook en Youtube, maar die zijn zo tergend langzaam dat ik daar weer mee opgehouden ben.

Er zijn apps voor smartphones, tablets en computers die via WiFi kunnen fungeren als afstandbediening van de WDTV Live Hub, maar niet meer dan dat. Je moet nog steeds de televisie aanzetten om te zien wat je aan het doen bent. Wat de toegevoegde waarde van zo'n app zou moeten zijn, is me een raadsel. Waarom er geen app is die het wél mogelijk maakt om vanaf je tablet de hub te bedienen zonder dat je de TV aan moet zetten, is nog mysterieuzer.

Als thuisbioscoop is de WDTV Live Hub een prima keuze. Het is een compleet apparaat (met veel opslagruimte) voor weinig geld. WD heeft de focus echter duidelijk gelegd op het afspelen van lokale bestanden; de apps hangen er een beetje bij. Ze zijn incompleet en langzaam en worden zelden geüpdatet. Wie een complete mediacenter wil, en niet alleen een NAS om films op af te spelen, kan de Live Hub beter links laten liggen.

Heb jij ook een WD TV Live Hub 1TB?

Reviews door de redactie