Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S5 Zwart Review

HooGLaNDeR 8 mei 2014, 3.076 views

Samsung Galaxy S5 Zwart

Pluspunten

• ultrahd filmen
  • sportief

Minpunten

• soms onlogische manier van fotograferen.
  • (teveel) bloatware.

Vanaf de release heb ik de Samsung Galaxy S5.
Ik ben overgestapt van de Iphone 4, dus was nog geen android gebruiker. Daar moest ik dan ook even aan wennen.
Wat ik persoonlijk als positief ervaar, is dat deze telefoon toegespitst is op gezondheid. Dat motiveert mij weer om zaken bij te houden en eens te kijken naar hoe ik het er vanaf breng.
Kleine zaken, zoals een stappenteller zijn leuk om inzichtelijk te krijgen, hoeveel en hoe vaak ik op een dag loop.
De hartslag meter is grappig, maar niet echt nuttig. Met koude handen bijvoorbeeld reageert deze nauwelijks. Pas als mijn vingertoppen weer op redelijke temperatuur zijn, doet de hartslag meter het.

Het woordenboek van de telefoon lijkt redelijk snel vervuild door een mistypen. Vervolgens worden deze foutjes steeds overgenomen en worden de correcte spellingen verkeerd gecorrigeerd.

Wat me ook opvalt is dat er standaard veel mee nutteloze apps op zitten, als ik zou willen. Ik zou liever de keus hebben, zelf de nutteloze apps uit te zoeken, zonder over te gaan naar een 'clean rom' (zodra ze er zijn).

Een groot pluspunt is dat de telefoon stof-, en waterdicht zijn. Dit zal wat schade hopelijk voorkomen in de toekomst.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S5 Zwart?

Volgens mij slaat het toetsenbord foute woorden alleen op als deze door de gebruiker "confirmed" worden, ofwel, als je ze aanklikt als ze er staan.
Anders zou je altijd een ander toetsenbord zoals Swiftkey of Google Keyboard kunnen installeren.

Inderdaad erg irritant dat Samsung dit doet. Je kunt ze wel "inactief" zetten, door ze te disablen in het applicaties menu.
Dat confirmen lijkt niet helemaal te kloppen. Recentelijk komen er ook vaak puntjes tussen 2 woorden.
Ik ga het google toetsenbord maar eens proberen. Bedankt voor de tip.

Voor wat betreft de bloatware, heb ik meermaals inactief gezet en gedeinstalleerd.Echter, kwam ik erachter dat Samsung zijn eigen playstore auto update aan had en steevast elke update alle gedeinstalleerde software weer installeerde. Na de auto update uit te hebben uitgezet blijft het eraf.
Je kan je telefoon rooten en deze dan permanent verwijderen.
Google maar eens rond.
Als je dit doet verliest je wel je garantie.
Houd dit in gedachte wanneer je dit gaat doen.
Volgens de onderstaande artikels heeft het rooten van je toestel gn nadelige gevolgen m.b.t de garantie:

Maar inderdaad: zie de fabraikant maar te overtuigen dat een gebrickte toestel nit door toedoen van het rooten is of andere samenhangende oorzaak.

[Reactie gewijzigd door born4trance op 20 juni 2014 16:13]

Ik heb toch een s5 gekocht terwijl de s6 ook uit is, die laatse lijkt meer op een iphone niet dat dat slecht ismaar ik gebruik mijn telefoon puur praktisch en leg hem niet op tafel om oh en ah te horen.

S5 heeft uitbeidbaar geheugen
verwisselbare accu
waterdicht

de vingerafdruk scanner is echt onzin en je moet zo langzaam erover heen wrijfen om te ontgrendelen dat je dat snel vergeet ik heb een hoesje van samsung besteld daarmee haal je de achterkant eraf en gebruik je het hoesje zodat ie gewoon waterdicht blijft.

Met 1 hand bedienen gaat minder dan mijn s2 maar die is ook veel kleiner
Mag wel een beetje uitgebreider. Ik kan me niet inleven hoe het is om na jaren iOS te gebruiken, plots over te gaan naar Android.
Misschien is het handiger dat je je plus- en minpunten een beetje meer uit de doeken doet in de review zelf?
Dit is mijn eerste review. Neem ik mee in de volgende. Bedankt :)