Antec ISK 310-150 Review

standardModel 7 mei 2014, laatste update op 11 mei 2014, 556 views

Antec ISK 310-150

Pluspunten

• Degelijke behuizing
  • Biedt met de juiste keuze van componenten plaats aan een prima midrange PC
  • Bijgeleverde beugel voor het rechtop zetten
  • Zeer stille voeding en casefan!
  • Plek voor een optische drive (is niet standaard bij mini ITX behuizingen)

Minpunten

• Inbouwen is een behoorlijke klus in vgl. met een full ATX kast
  • Cable management laat te wensen over
  • De prijs is wat aan de hoge kant (maar in het land der blinden is éénoog koning ;-)
  • Ik vermoed dat de warmte-afvoer een probleem kan zijn bij high end CPU's, gezien de beperkte airflow, maar dit is niet gebaseerd op ervaringen

Kwaliteit voeding Score: 4
Reden voor deze aanschaf: mijn ouders wilden een nieuwe PC, waarbij ze het liefst een kleine kast wilden. Mijn vader is op zijn werk gewend aan een thin client en wilde thuis ook een dergelijk formaat PC. Uiteraard is deze kast nog steeds groter dan de gemiddelde thin client, maar zeker een flink stuk kleiner dan de PC die de meeste tweakers waarschijnlijk onder hun bureau hebben staan.

De behuizing is van prima bouwkwaliteit, zoals van een behuizing van deze prijs verwacht mag worden, want goedkoop is hij zeker niet.

Het installatiegemak is relatief gezien groot, maar uiteraard is het behoorlijk meer werk en gepriegel dan bij een full ATX behuizing. Voornamelijk de (voedings)kabels naar de SSD en de HDD waren wat gepuzzel om goed te krijgen.

Een aantal punten om rekening mee te houden voor de aanschaf, die niet direct duidelijk zijn in de productomschrijving:
  • De behuizing biedt plaats aan twee 2.5 inch drives (in mijn geval een HDD van 1TB en een SSD van 120BG. Mogelijk passen er nog twee extra extra in wanneer je geen optische drive inbouwt, maar dit is zeker geen "officiële" feature.
  • Voor het inbouwen van de schijven zijn SATA-kabels die aan een kant haaks zijn zeker aan te bevelen.
  • De behuizing biedt plaats aan een optische drive, maar dit moet een slimline model zijn.
  • De optische drive is te bereiken via het klepje aan de voorkant van de behuizing, maar deze moet met de hand open geklikt worden door erop te drukken. De drivelade kan niet open zonder handmatige actie.
  • De stock cooler van mijn processor (zie lijst hieronder) past gewoon in de behuizing, maar houdt er rekening mee dat er niet veel speling is, dus de meest aftermarket coolers zullen niet passen in deze behuizing
  • Houdt er rekening mee dat de voeding van deze kast slechts 150W is. Hij lijkt op het eerst gezicht een vrij hoog rendement te hebben (gezien de geringe warmteproductie), maar een overgeclockte i7 zal misschien wat teveel van het goede zijn.
Foto's heb ik helaas niet gemaakt tijdens het bouwen van de PC.

Heb jij ook een Antec ISK 310-150?