HTC Windows Phone 8S Blauw Review

PieterPP 7 mei 2014, laatste update op 8 mei 2014, 289 views

HTC Windows Phone 8S Blauw

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Degelijk
  • Goede prijs kwaliteit verhouding
  • Lange accuduur

Minpunten

• Redelijk slechte camera

Featureset:

Software Support SNS
Features Support Wireless AP, 3G wireless internet
FM No
TV No
Format Supported Audio play: Support MIDI, MP3, AAC, AMR, WAV, ASF, WMA, M4A, etc. Vedio play: Support 3GP, MP4, 3G2, M4V, ASF, WMV, etc; Image format: Support JPEG, etc.
Sensor Proximity, Light sensor, G-sensor
1 x Clip
1 x 100~240V 2-flat-pin plug power adapter
1 x English manual

Beeldkwaliteit opname:

De kwaliteit van de camera is niet helemaal geweldig. Zeker niet anno 2014 met camera’s op smartphones tot over de 20 megapixels. De foto’s die je met de camera schiet zijn zeker wel te doen, maar om nou te zeggen dat ze erg scherp zijn gaat ook wel weer ver. Ik heb deze telefoon nu 2 weken en heb mijn foto’s nu al vergeleken met de foto’s van een vrienden waarvan één er een iPhone 5 heeft met een 8 megapixel camera en de andere een Nokia Lumia 1520 met een 20 megapixel camera. Tegenover de Lumia waren mijn foto’s natuurlijk niets. In vergelijking met de foto’s van de iPhone kon het ermee door. Ik weet van mijn vorige telefoon dat de foto’s van een iPhone altijd wel redelijk scherp zijn zelfs in vergelijking met camera’s met de zelfde hoeveelheid megapixels.

Design:

Het Design bevalt mij erg. Je kunt kiezen uit vier verschillende kleuren, ik heb uiteindelijk gekozen voor de blauwe en ik ben er erg tevreden mee. De kleuren zijn precies hetzelfde als op het plaatje en het is wat mij betreft de mooiste van de vier (Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak). (12.0 cm x 6.3 cm x 1.0 cm)

Bouwkwaliteit en afwerking:

Het is een erg degelijke telefoon zoals ik ze vaker heb gezien van HTC. Hij lijkt ook erg veel op verschillende andere HTC telefoons. De standaard 3 knoppen onderin en mooie afgeronde hoeken. Tot nu toe ziet alles er piekfijn uit en lijkt het alsof de telefoon wel tegen een stootje kan. Ik denk de stevigheid van een telefoon tegenwoordig ook wel handig is want ik denk dat iedereen wel iemand kent met een kapot smartphonebeeldscherm.

Bereik:

Als ik het vergelijk met mijn iPhone 4 die ik hiervoor had is dit wel het grootste pluspunt van deze telefoon. Het is naar mijn mening stukken beter. Ik weet niet waar het verschil zit (anders geplaatste antennes of puur toeval) maar ik ben er tevreden mee. Op plekken waar ik voorheen met mijn iPhone 4 geen bereik had heb ik dat nu wel.

Accuduur:

Ook over de accuduur ben ik erg te spreken. Op veel websites staat dat het 500 uur stanbytijd zou moeten zijn en 460 minuten spreektijd. Ik heb dit niet uitgeprobeerd dus ik kan hier niet over oordelen. Tot nu toe kan ik de telefoon ongeveer anderhalve dag gebruiken zonder hem op te hoeven laden. En ik gebruik de telefoon dan ook redelijk vaak. Ook hier kan ik weer vergelijken met mijn iPhone 4 die maar maximaal driekwart dag mee ging met mijn gebruik. Deze was dan ook wel 2 jaar oud, dat komt de batterij, ook niet ten goede. Nu weet ik niet hoelang de batterij van deze 8S het op dit niveau blijft volhouden maar ik zal jullie op de hoogte houden als ik het onthou.

Prijs:

De prijs die op Tweakers wordt aangegeven met betrekking tot het product is voor mij een raadsel. Ik vind het raar dat niet meer winkels in Nederland deze telefoon verkopen. Ik heb deze telefoon zelf uit China gehaald waar ik maar ¤119,65 hoefde te betalen. Meer dan ¤130 minder dan de prijs die hier staat aangegeven. Ik raad potentiële kopers dan ook aan dit product niet via amazon te kopen maar net als ik uit China te halen, die ¤130 is dan toch mooi meegenomen. Voor de liefhebbers ,dit is de link naar waar ik de telefoon heb gekocht

LET OP: Let bij het kopen van dit product via de aangeven link er wel op dat je een stekkerconverter koopt. De telefoon wordt geleverd met een Amerikaanse stekker. Je kunt natuurlijk ook gewoon een nieuwe oplader in Nederland kopen, het is maar net wat je zelf wilt.

Gebruiksgemak:

Ik was voor dat ik deze telefoon kocht volledig onbekend met het gebruik van Windows als besturingssysteem. Nu na twee weken gebruik ontdek ik nog steeds veel nieuwe dingen. Het is fijn dat alles zichzelf eigenlijk wel wijst. Net als Windows op de computer is het stukken makkelijker dan Apple. Bij de iPhone had ik nog wel eens problemen met dingen vinden tussen de instellingen maar dat gebeurt hier maar heeeeel zelden. Lekker overzichtelijk en mooi systeem. Wat betreft de drie knoppen was het wel even wennen. Als je van een andere HTC telefoon overstapt op deze telefoon is het geen enkel probleem maar ik stapte van een iPhone met één Home-button over op een telefoon met drie knoppen wat toch wel even wennen was. Maar zoals jullie misschien ook al weten went je jongen breintje hier redelijk snel aan.

Stabiliteit en Betrouwbaarheid:

Dit is volgens mij meer een combinatie van het bereik, de accuduur, en de afwerking. Ik was met alle drie de punten erg tevreden en zo ook met het algehele oordeel hierover. Ik heb niet het gevoel dat de telefoon mij ineens in de steek zal gaan laten door een technische fout of wat dan ook. Zo wel dan kan ik dat hier altijd melden of desnoods hulp krijgen op het forum.

Scherm:

De 8S heeft een 4 inch scherm. Dit is wat mij betreft groot genoeg. Ik ben blij dat het niet een enorm ding is zoals de Samsung Galaxy S. Hij past bij mij goed in de broekzak en dat is wat betreft het belangrijkste.

Algemeen:

Mijn algemene oordeel over deze smartphone is niet geheel verassend erg positief. De camera had natuurlijk wel wat beter gemogen maarja het is ook niet meer de nieuwste telefoon dus daarover kan ik niet klagen. Ben je opzoek naar een degelijk telefoon en zijn je eisen niet al te hoog dan is dit zeker een goede oplossing. De prijs van d telefoon maakt het kiezen voor deze telefoon alleen maar makkelijker volgens mij.

Heb jij ook een HTC Windows Phone 8S Blauw?