Jawbone UP Armband (Large, Onyx) Zwart Review

NepGangster 7 mei 2014, laatste update op 9 mei 2014, 2.417 views

Jawbone UP Armband (Large, Onyx) Zwart

Pluspunten

• Ziet er leuk uit
  • Zit lekker
  • Tof design

Minpunten

• Accu 'maar' 7 dagen

Review Jawbone UP24
Dag 0 - Het vinden, ervaringen en bestelling
Mijn ervaring met Jawbone is goed. Ik heb de Jawbone Jambox, waar ik zeer tevreden over ben. Er komt een waanzinnig geluid uit een klein doosje. De kwaliteit is prima, diepe bass en mooie hoge tonen. Echter komt het in grote ruimtes niet al te goed tot zijn recht. Dus zat te kijken voor de Big Jambox. Het kost wel een hoop, dus wil het misschien eerst een keer vergelijken. (ouderwets horen en proeven zeg maar). Maar ik dwaal af..

Daar zag ik de UP, klinkt interessant.. Mijn ouders lopen beide dagelijks rond met de 'Fitbit's'. Dus ik ben bekend met het concept. Volg je stappen, je voeding enz. Het is leuk en grappig om te zien hoe ze dan beide aan het 'strijden' zijn in de stappen.

Er bleek nog een verschil te zijn. De UP en UP24. Anders gezegd, versie 1 en 2. De UP24 heeft een kleine meerprijs, dit omdat hij 24/7 verbonden is door Bluetooth 4.0. De UP moet per kabeltje synchroniseren, en daar zat ik niet op te wachten.

Keuze gemaakt, het wordt de UP24. Maar hoe wordt hij bevallen? Hoewel ik er eerder niet van gehoord had, bleek het internet er vol mee te staan. Volwaardig concurrent van de Nike FuelBand, en de 'Fitbit's'.
Iemand op Tweakers die een ervaring heeft? (Ja, ik hecht waarde aan tweakers-reviews) Ik stuitte op de review van: Roboafca. Hij had een review die ik heb beoordeeld met +2. Deze is hier te vinden: http://tweakers.net/produ...d-(large-onyx)-zwart.html

Nu was ik verkocht, en moest er toch wel eentje aanschaffen. Gekozen voor de UP24, omdat ik mezelf niet om de dag dat bandje aan mijn telefoon zie hangen en zitten wachten op mijn synchronisatie. Als ik wil weten hoeveel stappen ik gezet heb/nog moet; Wil ik gewoon directe feedback.

Besteld bij CoolBlue, hoor er veel goeds over. Bovendien was hij overall even duur. Ben er overigens ook goed door geholpen, ging gewoon zoals je hoopt dat een bestelling gaat. (Besteld voor 23:00, voor de middag thuis)

Ik ben gewend om een wearable te dragen, gezien ik ook in bezit ben van een Sony SmartWatch1. Deze draag ik af-en-toe, niet dagelijks. Meer als leuke gadget zo-nu-en-dan, dan een volwaardig horloge. Ik zie hier echter wel een toekomst in, het is gewoon een kwestie van sociale-acceptatie tot wearables een groot success worden. Maar dat is mijn mening..

Dag 1 / Ontvangst en First-fit

Het pakketje is binnen. Een envelop van CoolBlue met daar in mijn Jawbone UP24! (Oranje / Medium) Hij ziet er klein uit, maar je hebt een pas-vorm aan de buitenkant zitten. Heel erg handig bij dit soort producten.
Verder zat er het aparte oplaadkabeltje bij.

Hij voelt licht en duurzaam aan. Ik heb hem nu een uurtje of 2 om. Ik moet er nog even aan wennen dat er iets om mijn pols zit, maar als ik druk bezig ben met deze review te typen, voel ik m niet meer. (het zal dus wel meer tussen mijn oren zitten.)

De App ziet er simpel maar vooral kleurrijk uit. Ik moet hem vanavond wel al opladen (zat maar 1 dag batterij in out-of-the-box). Dus de eerste nacht nog even zonder 'm.

Dag 2 / Eerste nacht achter de rug

Toen ik gister thuis kwam, bleek dat ik het opladertje op werk had laten liggen. Handig, maar hij had nog een dag batterij. Dus heb er maar mee geslapen. En meteen een slechte nacht, niet om het bandje overigens. Hier heb ik geen last van gehad. Als je iets een hele dag om hebt, voel je het nauwelijks. (vergelijk het met sieraden zoals ringen, horloges of een ketting).

Zo ziet je slaap er dan begin van de dag uit:
(Zoals ik al zei, slecht geslapen.. :P )

De App ziet er door de dag heen overigens zo uit:

Swipe links:

Swipe rechts:

Vervolgens op werk aangekomen, kreeg ik dus de melding dat hij opgeladen moest worden. Dit maar gedaan, baalde wel want wil hem gewoon om hebben en geen stukken missen uit mijn dag. Eerst per meegeleverde oplaad kabel (werkt met 2.5mm jack > USB) in mijn beeldscherm gehangen. Gezien hij me een beetje in de weg hing maar direct aan mijn PC gehangen. Even op de app kijken.. WAT? hij is al bijna vol!? Op naar de site dan maar, en jawel.. 80 minuten(!) voor een volle batterij. Daar is over na gedacht. Overigens gaat hij dan weer 7 dagen mee!

Ik vond dat ik maar eens moest beginnen met de sterren-boordeling.
Hier een korte toelichting:
  • Bouw Kwaliteit en Afwerking:
    Perfect. Zit lekker, voelt stevig en heeft een mooi design. Randjen en hoekjes zijn strak en goed afgewerkt. Het enige knopje wat erop zit, 'drukt' fijn. Het dopje waar de oplader (2.5mm jack) achter zit, zit strak en er is wat kracht nodig om hem eraf te krijgen. Dat is positief gezien je dat dopje niet kwijt wilt raken.
  • Mobiliteit en Accuduur
    Hij is licht, en zit niet in de weg. Accuduur is met 7 dagen gewoon goed. Maar meer is altijd fijner. (Fitbit van pa gaat bijvoorbeeld een jaar mee)
  • Ergonomie
    Zoals bouw en kwaliteit al zegt, zit lekker. Al kan voorkomen dat je pols erop rust als je je muis vast pakt.
    Het is geen prijsvechter, en toch aan de prijzige kant. Je krijgt er echter wel een mooi product voor.
  • Featureset
    App is mooi en kleurrijk. Je vind er snel je weg.
  • Compatibiliteit
    Als jouw toestel wordt ondersteund heb je er weinig last van. Echter is het maar een kleine lijst.Controleer of jouw toestel support wordt HIER.
  • Beeldkwaliteit
    De up heeft geen beeldscherm, maar de app is prachtig.
  • Algemene beoordeling
    30 sterren over 7 beoordelingen. (30/7 =) 4.2
Dag 3 / Normaal

Nu begint het normaal te worden dat je hem om hebt. Je voelt hem niet meer, hij zit gewoon heerlijk. Ik ben er helemaal tevreden mee.

Ik ga niet verder dan dit, want vanaf nu wordt het een eentonig verhaal.

Ik ontvang graag beoordelingen maar ook vooral reacties op mijn reviews, gezien ik dit vaker wil doen (best leuk dit); Als daar behoefte aan is.

• HTC One (M7)

Heb jij ook een Jawbone UP Armband (Large, Onyx) Zwart?

Nette review met goeie beelden die een goede kijk geven in de app zelf.
Wat je echter misschien iets meer had kunnen doen is de functionaliteit van de app meer toelichten. Zoals het zetten van een wekker en verschillende sporten die je kunt invoeren.

Verder niks op aan te merken en leest makkelijk weg! Goed bezig! :)
Thanks! Misschien als ik zin en tijd heb voeg ik dat toe!
Ja test het even rustig uit dat je een goeie indruk ervan hebt :)
Verder is het een prima review! :D
Toffe review, veel aan gehad! Ik ben zelf naar de winkel gegaan en heb 'm om gehad. De mevrouw die mij hielp had hem zelf ook en was erg tevreden en liet mij een kijkje nemen in haar app en gegevens.

Wat ik echter wil vragen aan jou als paar dagen gebruiker nu:
- Hoe werkt de stopwatch modus? Kan je deze instellen dat de armband trilt als de tijd afgelopen is?
- Heb je wek functie getest en is deze fijn?
- Mis je geen hartslag monitor?

Ik ben benieuwd naar je mening!
Hartslag monitor heb ik niet nodig. Als ik ga hardlopen (wat ik nooit doe), en zoiets wil zien.. moet je niet naar je telefoon hoeven grijpen. Dus lijkt me niet dat ze daar op gericht hebben en dus ook niet voor gegaan zijn.

De wek-functie werkt gewoon goed. Je kan instellen dat hij jou tussen tijden moet wekken, bijvoorbeeld: tussen 6:15 - 6:30. Het bandje zal dan gaan trillen als jij in een lichte slaap bent, zodat je uitgerust wakker wordt. Het trilt vrij stevig en ik wordt er fijner wakker van dan een geluid. Bovendien hoeft mijn vriendin niet wakker te worden als ik er uit moet :)

De stopwatch modus is makkelijk te activeren (eenmaal drukken, daarna inhouden), maar heb hem nog nooit gebruikt. Volgens mij is het gewoon om iets op te meten qua tijd, en niet dat hij gaat trillen.. Ik heb werkelijk waar geen idee..
Ik verwijs daarom even naar deze site: https://jawbone.com/kb/toc/articles/nl/UP24stopwatchiOS.html
Duidelijk, dank voor je snelle reactie. Ik had de stopwatch functie verkeerd begrepen. Ik dacht dat je kon instellen dat hij 30 seconde voor je af kon tellen terwijl je een workout aan het doen bent. Het is echter de activity timer als ik het artikel zo lees.