Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N56VV-S4069H Review

beatnutnl 7 mei 2014, laatste update op 17 mei 2014, 1.077 views

Asus N56VV-S4069H

Deze review is de eerste die ik maak en zal een work in progress zijn. Ik zal proberen de komende tijd meer benchmarks en ervaringen toe te voegen. Ook hoop ik uit de comments feedback en verzoeken te krijgen over wat ik moet toevoegen, verbeteren of aanpassen aan deze review.

Allereerst maar een overzichtje van de laptop in de verpakking.

Verpakking
De laptop is verpakt in een doos. Bij het openen is er een soort opeenstapeling van 2 kleinere doosjes. In de bovenste zit de laptop, verpakt in een dun hoesje dat niet ideaal is om te gebruiken als beschermhoes, daar is hij te dun voor. Ook zit er tussen de klep en het toetsenbord een beschermvelletje van hetzelfde materiaal. Deze zal ik er de eerste weken waarschijnlijk vaak tussen doen, maar na een tijdje raak ik hem ongetwijfeld kwijt, of ga ik het onzin vinden om deze er steeds tussen te doen.

In de 2e en laatste laag zit een laag met meerdere compartimenten. In een zitten een aantal boekjes; de handleiding, de garantie en de cd met drivers die, gezien de laptop oorspronkelijk uit 2012 komt, zeer verouderd zullen zijn.
In een ander compartiment zit de stroomtoevoer. Deze is zoals elke tegenwoordig opgebouwd uit 3 delen. De kabel die in het stopcontact gaat. De adapter, die overigens vrij plat is, maar wel vrij breed. En als laatste de draad die naar de laptop gaat. Ik heb al eerder een laptop van Asus gekocht en ik vind deze kabels altijd vrij kort. Ik ben een student en ik merk dat ik tijdens colleges altijd de boel op spanning heb staat wat dit betreft. Gelukkig heeft deze laptop een goed uithoudingsvermogen, maar daar kom ik later op terug.
Een ander compartiment bevat de accu, dat spreekt voor zich, deze kan je in de laptop doen om er voor te zorgen dat hij niet direct uitvalt als de stekker eruit gaat.
Een onderdeel dat in mijn ogen wel interessant is, is het toegevoegde speakertje, deze is aan te sluiten aan de laptop, waardoor het geluid dat uit de laptop komt meer ondersteund wordt in de lage frequenties. Ik vind zoiets al snel gekkigheid, maar het heeft zeker een positief effect als je via de laptop muziek, of films wilt luisteren/kijken.

Korte beschrijving Exterieur
De laptop zelf voelt zeer degelijk aan. Het scherm is mat en heeft een goede kijkhoek, voor zover ik dat kan beoordelen. Het scherm is 1920x1080 en heeft een goede backlight. In ieder geval veel beter dan laptop die ik hiervoor had (Asus K52JE). Ook voelt het openen en sluiten van de deksel goed robuust aan. De onderkant van de laptop is licht assymetrisch. Als hij plat staat merk je daar niks van, maar op schoot merk je soms dat de rechtervoorkant iets dikke is dan aan de linker kant. Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen hier grote hinder aan ondervinden.

De Specs
De specs kunnen jullie zelf opzoeken, maar om toch maar een overzichtje te maken
  • Intel Core i7 3630Qm 2.4GHZ
  • 6GB Geheugen (1x 2GB 1x 4GB)
  • 500GB hardeschijf
  • Nvidia GT750m 2GB
Nogmaals, de specs zal ik waarschijnlijk nog aanvullen met specifiekere details

Heb jij ook een Asus N56VV-S4069H?

Wat vind je van het wifi bereik? Ik heb de n550 geprobeerd maar werd er niet heel blij van, die mocht ik retourneren. Ik vraag me af of het in deze beter is. Op 10 meter haalde ik minder dan 10 Mbps.
ik zal zeer binnenkort een meting daarvan doen. Heb een tip om dit goed te meten?
Ik heb een decibel meter gedownload, en vergleken met mijn mobiele telefoon om het bereik te meten, en voor speedtests heb ik speedtest.net en speedtest.ziggo.nl gebruikt.