Rocki Play Rocki Green Review

abelicious 7 mei 2014, laatste update op 15 mei 2014, 2.516 views

Rocki Play Rocki Green

Pluspunten

• muziek streamen
  • goedkoop

Minpunten

• nog geen spotify integratie
  • app niet heel soepel

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik zie dat er nog geen reviews zijn, dus ik heb besloten mijn eigen te geven.
Hieronder per kopje een korte verduidelijking per beoordelingscriteria.

Algemene beoordeling
Leuk apperaatje dat hetzelfde moet doen als Sonos, maar goedkoper

Ergonomie
Mooi vormgegeven en heel klein. even groot als een dikke portemonnee

Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid
Helaas is het nu alleen nog maar mogelijk muziek te streamen vanaf je telefoon of van soundcloud. Spotify komt er nog aan, maar is voor mij wel een must. Daarom een punt aftrek
Als je telefoon geroot is en je hebt BubbleUpnp kan je alsnog alles streamen met de xposed module.

Goedkoop streamen, maar met een beetje inventiviteit kan Chromecast hetzelfde voor 35 euro, 15 euro goedkoper.

Bouwkwaliteit
Goed

Mobiliteit en accuduur
Goed mee te nemen, maar de accu is niet perfect. Er is geen manier om te zien hoe vol de batterij is, dus hij wil regelmatig opeens uitvallen. Weliswaar heb je hem dan al drie uur gebruikt zonder stopcontact, maar enige waarschuwing dat de batterij laag is zou wel handig zijn.

Geluidskwaliteit
perfect

Heb jij ook een Rocki Play Rocki Green?

Hi abelicious,
Lijkt me toch een cool apparaatje, maar ik vroeg mij het volgende even af:
- Werkt het stabiel? Ervaar jij veel dropouts tijdens het afspelen van je muziek?
- Ik heb begrepen dat spotify inmiddels wel geintegreerd is, klopt dat?
- Daarbij hoorde ik ook dat je bijv. muziek van soundcloud, spotify, van je nas en muziek die op je smartphone staat in één playlist kan zetten. Klopt dat ook?
- Is het ook niet een groot voordeel boven een chromecast dat je je tv niet aan hoeft te zetten om muziek op je hifi set te streamen? Of werkt een chromecast ook zonder tv?
Thanks!
Ik zal proberen je vragen te zo goed mogelijk te beantwoorden. Helaas heb ik niet alles zelf kunnen testen, dus kan ik ze niet volledig beantwoorden.

Er zijn twee methodes om muziek af te spelen.
1. de rocki app. Deze is gratis in de play store te downloaden, dus als je wilt kijken hoe en wat die kan, kan je die downloaden. Als je geen rocki hebt kan je gewoon je telefoon als speaker gebruiken.
Deze app werkt, maar nog niet alle functies zijn helemaal of zelfs deels geïmplementeerd. Er is bijvoorbeeld nog geen Spotify support. Het komt eraan, maar volgens mij wilt Spotify niet al te graag mee werken met de mensen achter rocki.
Wat betreft soundcloud, niet te enthousiast worden: je kan niet zoeken in de soundcloud database. Je kan alleen muziek afspelen die je hebt geliked of in een afspeellijst hebt gezet. Deze kan je vervolgens wel in een play list stoppen met muziek van andere bronnen (Spotify support is er nog niet, nas weet ik niet hoe dat werkt, maar lokaal kan nu wel al gewoon).
Deze app heeft de basis functionaliteit dus, maar is nog niet helemaal af. Dat merk je ook als je een lange soundcloud mix draait, dan gaat de muziek gewoon stabiel door, maar stopt de app. De firmware van de app is dus nog niet helemaal goed. De functionaliteit van de hardware zit echter wel goed in elkaar.

Dat brengt mij op optie 2: bubble upnp of andere upnp streamers. Doordat de rocki met upnp dlna compatibel is, kan je uiteraard ook vanaf andere programma's muziek streamen. Deze werken allemaal naadloos met de rocki, stabiel en goed geluid.
Voor zover ik weet bied geen enkele 3rd party app Spotify over upnp, maar er is een andere manier. Als je root hebt, kun je met bubble upnp al het geluid van je telefoon naar een upnp device (rocki) streamen. Zo dus ook gewoon Spotify, vanuit de app. Dit gaat prima. Minder is wel dat de muziek eerst naar mijn telefoon wordt gestreamd en vanaf daar weeer naar de rocki. De rocki app zelf verbind zichzelf (net als de chromecast) met de bron van het geluid.

Over de chromecast, ik heb het zelf niet gebruikt maar een beetje googelen doet wonderen.

Ik hoop dat ik de functionaliteit van de rocki iets duidelijker heb gemaakt op deze manier.
Top, thanks voor je uitleg. Ik ga er even mee spelen. Goed om te horen dat het apparaatje zelf stabiel werkt, dat was eigenlijk nr 1 voor mij. Inderdaad ook belangrijk dat Rocki zichzelf verbindt met de geluidsbron, en niet alles via je telefoon loopt. Ik verwacht dat de app verder doorontwikkeld zal worden en de kinderziektes eruit gehaald worden (ze zijn immers nog niet zo heel lang bezig).
Chromecast: terecht, ik kan idd ook Googlen :-) Maar ik dacht dat jij er wellicht ervaring mee had.
Begrijp ik het dus goed dat deze ook prima zou moeten werken met een synology NAS via dlna met een standaard dlna controller app op je mobiel? En kan de Roki zelf muziek van een network share af plukken?
Ik heb sinds kort ook een Rocki. Mooi compact apparaatje, maar inderdaad jammer dat er nog geen spotify ondersteuning is. Streamen mbv BubbleUpnp werkt wel prima. Ik kwam er alleen achter dat als je via upnp streamt, het wel belangrijk is dat je alle flac of mp3 tags goed hebt staan. Hiervoor kan je Musicbrainz of MP3tag gebruiken, maar het is een geduldig werkje. Ik ben al een tijdje bezig en ben nu bij de D.....
Leeft Rocki nog? Ik had graag meer gelezen omdat ik er een wil aanschaffen en probeer al 2 dagen myrocki.com te bereiken maar de site is onbereikbaar. Heeft dit ook invloed op de gebruikers? Weet iemand wanneer de spotify ondersteuning wordt verwacht?
Ik hoop dat ze nog leven. Heb zelf ook niks gehoord en ik kan de site ook niet bereiken. Wel verscheen er juist vandaag een artikel http://www.designntrend.c...ng-huge-doors-company.htm over de implementatie van de rocki chip in muziek apparaten van andere fabrikanten. Voor dit artikel was er gesproken met de bazen van Rocki, dus ik denk dat het zeker nog gaande is.
Thx voor je reactie abelicious, de site is inmiddels al minimaal 3 dagen uit de lucht, maar blijkbaar heeft dat geen invloed op de reeds bestaande gebruikers, voor mensen net als ik die de aankoop overwegen komt het niet betrouwbaar over... Ik ga kiezen voor de 20¤ duurdere Sitecom wma-1000.
Niet kopen. Bêta product. Geen app voor Apple. Vaak drop outs. Rebooten lukt niet. Support afdeling reageert niet. Slechte prijs/kwaliteitverhouding.
Ach kom. Zelf kocht ik dit in voorverkoop en gebuik het dus al enkele jaren probleemloos.
De muziekkwaliteit is zeer goed. Aangesloten op mijn oude Hifi, speel ik de muziek vanaf mijn NAS en bedien vanaf mijn Samsung tablet of smartphone. Rebooten doe je door efkes op een willewaar enigszins onzichtbaar knopje te drukken (het is een knap vormgegeven apparaatje).
Als software gebruik ik BubbleUPnP.
En als je alle hardware moet mijden waarvoor een Apple app bestaat dan blijft er niet veel over.
Overigens zie ik op http://www.myrocki.com/ wel de app Store staan.