Sony Xperia Z2 Zwart Review

Arie De Ruiter 6 mei 2014, laatste update op 20 juli 2014, 288 views

Sony Xperia Z2 Zwart

Ik hoop echt dat de onlangs aangekondigde firmware update de belkwaliteit verbetert.

Pluspunten

• Na veelvuldig gebruik wil ik graag melden dat de waterdichtheid echt geweldig is. Ik ben er nu al meerdere keren langere tijd mee in zee geweest en dat levert geen enkel probleem op. Thuis weer even afspoelen en afdrogen en hij is weer als als nieuw. Enig minpuntje is dat je minder goed verstaanbaar bent als het toestel net drijfnat is geweest maar dat mag de pret niet drukken. Ander groot voordeel is dat het toestel makkelijk te rooten is met Easyroot.

Minpunten

• Ik heb de Z2 inmiddels een tijdje in gebruik en er zijn twee absolute minpunten. De belkwaliteit is gewoon niet geweldig of op z'n minst wisselend. De andere kant vraagt regelmatig wat ik zeg en andere keren ben ik wel goed verstaanbaar. Dat kan dus ook aan Vodafone liggen maar gezien ervaringen van vele anderen lijkt het toch echt aan de Z2 te liggen. Ander groot minpunt is dat je niet tegelijk kan internetten of tetheren als je aan het bellen bent. Dat is gewoon onhandig als je even iets wil opzoeken tijdens een telefoongesprek. Volgens mij kon dat wel gewoon met een Galaxy S3 dus ik snap niet waarom dat met een Z2 niet kan.

Heb jij ook een Sony Xperia Z2 Zwart?

De reden dat je niet tegelijkertijd kunt bellen en internetten ligt aan het feit dat je internet via 4G, en als je gaat bellen schakel je over naar 2G. Echter 3G ondersteund bellen en internetten tegelijkertijd. FYI, dit is niet anders bij Vodafone dan bij alle andere Nederlandse providers ;-)