Philips A2 draadloze HiFi-ontvanger Review

Tymusz 5 mei 2014, 406 views

Philips A2 draadloze HiFi-ontvanger

Pluspunten

• eenvoudig ontwerp maar sterke motor onder de kap
  • makkelijk op te zetten. meeste android-spelers zien 'm meteen
  • klein, maar goed (en veel) geluid
  • ingangen voor externe apparaten
  • wifi en rj-45

Minpunten

• nogal veel volume, dus weinig 'zachte' standen (zacht-hard-heelhard-keihard)
  • 2 band equalizer. terwijl 10 band makkelijk moet kunnen met deze hardware

Geluidskwaliteit Score: 4
ik zocht een vervanging voor mijn kapotte dvd/cd/radio speler (ook een philips) , vooral om radio te luisteren. Intussen heb ik geen kabel-radio meer en is het antennesignaal hier in de buurt zo slecht dat ik toch maar naar een internetradio op zoek ging.

Ik kwam deze A2 tegen, en toen ik zag dat ik nog wel de luidsprekers van de oude CD-speler kon gebruiken heb ik 'm gekocht.

Voor internet-radio heeft hij zowel wifi als ethernet, en in drukke buurten met veel wifi is het toch wel handig om hem op bekabeld netwerk aan te sluiten.

Eenmaal geinstalleerd, heb ik eerst de iPad app gedownload (android is ook beschikbaar), waarmee het apparaat prima in te stellen is. De voorkeuzeknoppen bovenop kun je aan internet radiostations koppelen, waarvan er meer dan genoeg te vinden zijn.

je kunt ook direct je spotify account aan het apparaat koppelen, maar dat heb ik niet.

Ook is het mogelijk om direct muziek vanaf de app naar de A2 te sturen. het apparaat is DLNA compatible, en dat opent ook mogelijkheden.

In combinatie met een Synology NAS, is het mogelijk om muziek verschillende kanten op te sturen: In DS-audio (de app of de browser-versie) van Synology kun je aangeven dat je de A2 als afspeelapparaat wilt gebruiken. Op die manier stuurt de NAS de audio richting de A2.

Aan de andere kant kun je ook vanuit de A2 zelf ook een afspeellijst opbouwen, waarin zelfs muziek van verschillende netwerk-apparaten kan staan. Op die manier haalt de A2 zelf de muziek op van het netwerk.

Er zitten ook de nodige ingangen op waar ik de TV aan heb gedaan. met 1 knop kun je een ingang selecteren.

en dit is allemaal te besturen vanaf tablet, telefoon, desktop of laptop.

oh, en het geluid is ook prima.

Heb jij ook een Philips A2 draadloze HiFi-ontvanger?