Samsung Galaxy S4 Mini Black Edition Zwart Review

markvv 4 mei 2014, laatste update op 16 mei 2014, 2.006 views

Samsung Galaxy S4 Mini Black Edition Zwart

Pluspunten

• Goede prijs- kwaliteitverhouding, zeker nu
  • Lekker snel
  • Niet te groot, maar ook niet te klein
  • Batterij is te vervangen
  • De "Black edition" achterkant maakt de telefoon minder glad
  • Scherm is prachtig
  • Android 4.4 Kitkat komt eraan

Minpunten

• Batterij gaat anderhalve dag mee bij normaal gebruik
  • Micro SD kaart alleen te verwijderen door batterij ook te verwijderen

**Mijn korte review gaat vooral over het uiterlijk en draagbaarheid van de S4 mini. In deze review ga ik het niet hebben over de software en moeilijke benchmarks**

Mijn oude iPhone 3GS was aan vervanging toe na 4 jaar trouwe dienst. Ik had 4 eisen aan mijn nieuwe telefoon;
- Geen iOS meer. Ik vindt de restricties die Apple je oplegt gewoon niet zo prettig. Bovendien wilde ik ook weer eens wat nieuws proberen.
- Hij mocht niet veel groter zijn dan de iPhone 3GS.
- Geen trage low-end Kijkshop telefoon
- Maximaal 200 euro (na aftrek BTW)

Na flink wat recensies te hebben gelezen en telefoons te hebben vergeleken kwam ik uit op de Samsung Galaxy S4 mini. Mede door de prijsdaling van de afgelopen tijd, kostte de S4 mini black edition mij nog maar ¤223. Een zeer scherpe prijs, vooral als je deze vergelijkt met telefoons van andere merken met dezelfde specificaties.

De telefoon ligt heerlijk in de hand. Niet te groot, maar ook weer niet te klein. Mijn schoonmoeder en schoonzus hebben de S4, en die vindt ik echt veel te groot; je kunt ze amper met één hand bedienen. De S4 mini daarentegen is net even een slagje kleiner waardoor hij goed met één hand te bedienen is, en hij beter in je broekzak past.

Het scherm is echt prachtig. Ik was eerst nog bang dat het scherm tegen zou vallen omdat het geen full HD scherm is (S4 is dat wel), maar het is gewoon echt prima zo.

Ik heb bewust voor de Black edition gekozen. Deze heeft een nep lederen achterkant. Naast dat dit er echt heel mooi uit ziet, is de achterkant ook veel minder glad dan de standaard S4 mini's. Hierdoor glijdt 'ie minder snel uit je handen. Daarnaast is het zwart rond het scherm zwarter dan bij de normale S4 mini. Dit vondt ik die 10 euro extra wel waard.

Ik vindt de S4 mini van een veel betere bouwkwaliteit dan de S2 van mijn vriendin. De S2 voelt veel meer plastic-achtig aan.

De telefoon is lekker snel. Ik speel geen spelletjes, maar de apps die ik draai openen en draaien lekker snel op Android 4.2. Het werkgeheugen van 1,5GB is een verbetering t.o.v. bijvoorbeeld de 1GB van de S2 van mijn vriendin. Die 1GB zit vaak vol, zonder noemenswaardige apps open te hebbens staan, waardoor hij langzaam wordt. Bij mijn S4 mini heb ik daar nog geen last van gehad.

Gesprekskwaliteit is ook veel beter dan bij mijn oude iPhone.

Het enige nadeel vindt ik de batterij; deze gaat 1.5 dag mee bij normaal gebruik.

Al met al ben ik erg blij met deze koop; een prima telefoon voor een prima prijs!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 Mini Black Edition Zwart?