Specificaties ~620W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Enermax Liberty DXX 620W Review

Bjornmeijer935 27 januari 2009, 397 views

Enermax Liberty DXX 620W

Pluspunten

• Uitermate stil
  • Wordt niet al te warm
  • Veel aansluit mogelijkheden
  • Zeer stabiel
  • Heeft een 20+4 pins connector inplaats van een vaste 24 pins connector
  • Heeft een 8 pins connector

Minpunten

• Connector lay-out op de kabel is onhandig
  • Geen 8 pins PCIe kabel inbegrepen

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Inleiding:
Ik heb deze voeding ooit gekocht(zo'n 3 jaar geleden) voor als ik ooit een SLI / Cross-fire opstelling zou gaan gebruiken.

Uiterlijk:
Zwart afgewerkt met een goude fan guard en een doorzichtige fan. Alle kabels zijn gesleeved

Aansluitingen:
De voeding maakt gebruik van een modulair systeem, 1x ATX 20+4 pins, 1x ATX 8 pins(kan in 2x4 pins opgesplitst worden), 2x PCIe 6pins en nog eens 12 molex connectors en 12 sata connectors.
De modulaire stekkers zijn opgebouwd uit 2x molex en 2x sata. Een van de kabels bevat ook nog een berg connector voor diegene die nog een floppy drive gebruiken.

Prestaties:
De voeding doet het nu al 3 jaar zonder enige mankementen, al schijnen veel mensen er al problemen mee te hebben gehad. Ik heb al een tal van configuraties gedraait op deze voeding en is altijd 100% stabiel gebleven, Ik heb recent de voeding met de onderstaande configuratie getest.

Systeem:
Moederbord: Asus P5Q Pro
Processor: C2D E8400 @ 4,4 GHz 1,45v Zalman CNPS9700LED
Geheugen: 4 GB G.Skill F2-6400CL4D
Videokaarten: Asus EAH4850/HTDI/512M / Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E(had ik geleend van een vriend om te benchen)
Een viertal harddisks
2 DVD Branders
4x 30cm CCFL
2x 10cm CCFL
4x 120mm fans 2000RPM
1x 120mm fans 1200RPM
1x 80mm fans 1500RPM

Het systeem draaide stabiel ook toen ik beide vga's er in had zitten.

Conclusie:
In mijn mening een uiterst betrouwbare voeding met genoeg sap om alles van stroom te voorzien. Genoeg connector's op de kabels (hoewel niet de handigste layout, molex,sata,molex,sata), de kabels zijn lang genoeg ook voor in bigtowers(zat voorheen in een Stacker STC-T01), mocht je een 8 pins PCIe kabel nodig hebben dan kun je die in een webshop gewoon bestellen. Het is het enige component dat nog niet vervangen is aan mn systeem :)

Heb jij ook een Enermax Liberty DXX 620W?