Specificaties Tower, 6 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design Core 3000 USB 3.0 Review

Stitch! 3 mei 2014, laatste update op 3 mei 2014, 202 views

Fractal Design Core 3000 USB 3.0

Pluspunten

• Mooi
  • Klein formaat(in verhouding)
  • Meegeleverde accessoires
  • Koeling

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Niet stil

Dit is een review van de Fractal Design Core 3000 USB 3.0 Case.
Reden voor aanschaf was voornamelijk iets nieuws onder mijn bureau te hebben staan zonder dat ik perse geheel nieuwe hardware hoef te kopen.

Foto's staan in een linkje onderaan de review. Als iemand mij kan uitleggen hoe ik op een mooie manier fotos aan de review kan toevoegen graag!

Achtergrond:
Hiervoor had ik de Bitfenix Shinobi White window. Met blauwe en witte ledjes. Ik was die discobak eigenlijk wel een beetje zat en was op zoek naar een kast waar kabelmanagment makkelijk te doen is, mijn zalman cpu koeler past en mijn wat langere videokaart in past.

Eerste indruk
De behuizing kwam goed verpakt aan, zoals ik van behuizingen gewend ben. Bij het openmaken van de kast zelf, viel mij al vrij snel op dat de schroefjes van mindere kwaliteit zijn als mijn vorige kast. (bitfenix shinobi)
Voor een kast van 60 euro is dit misschien acceptable, maar ik vind het jammer.

Inbouwmogelijkheden
Doordat er voldoende ruimte is en je de middelste bay er uit kan halen kan je aardig wat aanpassen. Beter en makkelijker dan bij mijn vorige kast. Pluspuntje dus.

Koeling en geluid
De kast is 2 graden warmer dan mijn vorige kast, die echt ijskoud was. Wel is de kast een stuk kleiner. Acceptabel dus. Ik zal later nog screenshots toevoegen van coretemp. Mijn cpu draait op 4.6 ghz en word niet warmer dan 49 graden.

Geluid is acceptabel maar niet zo stil als ik gehoopt had. Ik heb geen decibel meter, maar idle hoor je de pc nog. Bij een game gaat hij zelfs aardig blazen. Dit zijn de meegeleverde fans.

Design
Ik ben zelf weg van het design, het is een low profile kast die lekker uit het zicht blijft. Geen discokast meer dus!

Al met al een mooie kast die niet op alle vlakken raak schiet. Het is echter wel de enige keuze die ik had met mijn voorkeuren. (cpukoeler, videokaart, atx, zo klein mogelijk) Ik ben er tevreden over, maar het had beter gekund.

Foto's

Heb jij ook een Fractal Design Core 3000 USB 3.0?