Thermaltake Lanbox Lite Review

Rollo 26 januari 2009, laatste update op 27 januari 2009, 1.909 views

Thermaltake Lanbox Lite

Pluspunten

• Mooie compacte behuizing.
  • Meegeleverde fans zijn erg stil.
  • Hele nette afwerking, ook betreft audio/usb poortjes aan de voorkant.
  • Kast is helemaal uit elkaar te halen zodat het monteren ietsjes makkelijker word.

Minpunten

• De window versie van de kast is een ware stofverzamelaar.
  • Inbouwen is toch best wel lastig, vooral al die kleine stekkertjes op het moederbord aansluiten is verschrikkelijk.
  • De hele pc moet zowat uit elkaar wil je een kleine aanpassing doen.

Ik heb de window versie van deze kast gekocht omdat ik hem gewoon erg mooi vond, en aangezien mijn pc naast me op mijn bureau staat ik gewoon wat kleins wilde hebben.

Ik heb de kast sinds februari 2008.

De kast heb ik voor 62 euro gekocht bij Komplett. Het is een mooie kast die je helemaal uit elkaar kan halen dmv. tumbscrews. Hij zit echt netjes in de verf en het laat niet zomaar los. Al een paar keer een tumbscrew of schroevendraaier op laten vallen maar de lak geeft geen krimp. De afwerking is netjes en voelt degelijk en stevig aan.

Het installeren van de hardware in de kast was vrij pittig. Vooral die kleine pinnetjes voor de aan-en uitknop, powerled etc. Uiteindelijk is het me allemaal wel gelukt. Mijn arctic cooler 64 die ik eerst had paste er niet in dus ik heb er een zalman 7000cu ingezet, die prima past.

Er zitten achterin 2 60mm vennetjes naast elkaar die zachtjes draaien en daardoor niet veel herrie produceren, ook de 92mm fan voorin is netjes stil en zit een leuk blauw ledje in. Een extra 60mm fan is mogelijk achterin maar een 80mm past ook prima met een taairipje :P .

Het kabelmanagement probleem is wel duidelijk aanwezig in deze kast, maar nadat ik het frontpanel eraf gesloopt had heb ik daarachter mijn kabels van de aanknop enzo laten lopen, zodat ze niet midden door mijn kast gaan. Gelijk ook de firewire kabel met de schaar eraf geknipt want die gebruik ik toch niet en dat scheelde ook weer een kabel om weg te werken :) .

De temperaturen zijn prima en doen niet onder van een gemiddelde midi-atx kast. CPU idle 34 graden en stressed 47 met een tdp van 89 watt. Wel is het zo dat door de grote sleuven in de windows er veel stof naar binnen word gezogen, wat dus betekent dat je elke 3 maanden je kast kan uitspuiten met een compressortje of spuitbusje om het netjes te houden.

Voorin heb ik een zwarte coolermaster musketeer geplaats wat er erg cool uitziet.

Ik kan iedereen die een kleine en stijlvolle behuizing zoekt voor op zijn bureau dit ding aanraden, mits diegene geen probleem heeft met een micro-atx bord(die tegenwoordig prima presteren).

Binnenkort ben ik van plan een e5200 icm ATI 4850 erin te plaatsen.

Sorry voor de grainy foto's maar ik heb alleen maar een fototoestel op mijn mobiel.

• MSI K8mm-v
  • AMD athlon 64 3400+ 2,4ghz
  • 1024 MBram Kingston
  • Asus x800 pro @ 16p @ 500,1120
  • Coolermaster Musketeer
  • 80GB IDE HD
  • 250 SATA HD
  • Coolermaster Extreme Power 430

Heb jij ook een Thermaltake Lanbox Lite?

250 SATE HD = 250 GB SATA HD? :P

Verder aardige review, jammer dat de foto's pas later komen.

[Reactie gewijzigd door Mauz1 op 26 januari 2009 20:59]

Foto's staan er!

[Reactie gewijzigd door Rollo op 27 januari 2009 08:26]

inderdaad wel een nette review.
wel een beetje kort, maar je laat me toch weer wat nieuwe mogelijk heden zien.