Specificaties HTPC, 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Elite 110 Review

digitalhardc0r3 1 mei 2014, laatste update op 5 juni 2014, 2.095 views

Cooler Master Elite 110

Pluspunten

• Formaat
  • Full size PSU
  • 4 HDD's

Minpunten

• Scherpe randjes
  • Fel blauw licht in coolermaster logo

Toen ik deze kast in februari voorbij zag komen was ik meteen verkocht. Helaas heeft het 3 maanden geduurt voor hij in Nederland beschikbaar was. Toen hij eenmaal binnen was stond ik te kijken van het formaat. Het is echt een heel klein kastje, maar als je 'm eenmaal open maakt is hij best groot.

Het voordeel van deze kast is dat er een full size PSU in past. Hierdoor is de prijs ook wat goedkoper. Er passen daarnaast ook nog eens 4 harddisks in. Dit is erg uitzonderlijk voor zo'n klein kastje. Hierdoor past hij makkelijk in de meterkast en heb je toch een full blown pc ipv een nas.

Het inbouwen van alles gaat makkelijk. Er is voldoende ruimte over voor de kabels (ik heb geen modulaire voeding en hij past makkelijk). Ook is het inbouwen van de harddisks eenvoudig.

Het coolermaster logo geeft veel licht en heb ik zelf met een kartonnetje afgeplakt, anders was de hele meterkast blauw verlicht.

Heb jij ook een Cooler Master Elite 110?

f

[Reactie gewijzigd door Kakulukia op 4 juni 2014 22:36]

Ik heb zelf de elite 130, ik moet zeggen dat de 110 daarentegen voor mensen die geen optical drive en slechts een enkel ssd/hardeschijf runnen gunstiger uitpakt kwa formaat. Want bij mijn elite 130 is de voorkant zo goed als leeg (ssd+dvd brander). maar wie gebruikt nog een optical drive?

achteraf gezien zou ik voor deze gaan nu ik toch bezig was met ''zo klein mogelijk''. al vind ik wel de 130 mooier uit zien. de voorzijde moesten ze het zelfde maken als de 130, ik vind de knopjes aan de zijkant geen zicht.
Als je het licht te fel vind, kan je er niet voor kiezen om die niet aan te sluiten?
Weet je hoeveel de "echt maximale" ruimte is voor een videokaart?
Dan bedoel ik van de slots tot aan de voorkant gaas, want het gedeelte achter het gaas zou ik
nog groter kunnen maken. Mijn idee is om de ASUS GTX760 (niet mini) erin te zetten, maar deze
is dus 21,8mm. Heb wat rondgezocht en er zou tot maximaal 22cm in kunnen (tot aan het gaas),
is dit waar?

Alvast bedankt!