Logitech R400 Wireless Presenter Review

Sebas-r 1 mei 2014, 1.456 views

Logitech R400 Wireless Presenter

Pluspunten

• Goedkoop
  • Simpel in gebruik
  • Degelijk
  • Doet waarvoor je hem koopt

Minpunten

• Heeeeeeel af en toe een kleine hapering
  • Soms iets langzamer met aansluiten

Hier weer een review van mij, deze keer over een kleiner en wat minder belangrijk apparaatje. Maar in een vakantie heb je toch tijd zat en iemand helpen kan nooit kwaad.

Ik heb dus gekozen voor het schrijven van een review over deze Wireless Presenter R400 van Logitech. Ik ben sowieso altijd erg te spreken over de producten van Logitech en ook deze keer weer. Hieronder zal ik wat uitgebreider uitleggen waarom ik dit een fijn apparaat vind.

Waarom heb ik dit gekocht?

Dit is natuurlijk een hele logische vraag. Waarom heb ik dit nodig? Nou simpel, ik moet tegenwoordig erg vaak papers presenteren op de universiteit en kreeg regelmatig te horen dat een laser pointer handiger zou zijn dan alles met mijn handen aanwijzen. Ik heb dit advies dus ook maar in acht genomen en ik ben opzoek gegaan naar een goede, maar ook goedkope laser pointer. En uiteindelijk heb ik dus gekozen voor de Logitech R400.

Eerste indruk

Mijn eerste indruk over deze laser pointer is erg goed. Ik heb de pointer nu één keer echt gebruikt tijdens een presentatie, en het hielp me enorm. Het geklungel met handen voor het scherm is afgelopen nu. Het ziet er eens tuk professioneler uit en het is stukken handiger.

De R400 is ook erg makkelijk in gebruik. Ik had hem thuis als eens uitgeprobeerd met mijn laptop (Macbook Air) en dit ging erg soepel. Dan hoop je maar dat dit tijdens de presentatie net zo soepel gaat en niet opeens tegen problemen aan loopt. Nou gelukkig ging alles goed en kon ik na het inpluggen van de USB makkelijk en snel aan de gang. Er is een handleiding bij het apparaat geleverd maar die heb ik niet nodig gehad tot nu toe. Het wijst zichzelf allemaal en ik denk dat zelfs iemand die heeeeeel weinig weet van computers dit nog lukt.

Algemeen oordeel

De eerste indruk laat het eigenlijk al weten. Mijn algemeen oordeel over dit product is ook positief. Makkelijk te gebruiken, ligt goed in de hand en doet precies waarvoor je hem koopt. Ik heb hem nu dan één keer zelf gebruikt maar mijn broer en een aantal van mijn studiegenoten hebben hem ook al een aantal keer geleend. Van mijn broer kreeg ik te horen dat hij 1x een probleem had met de aansluiting. Het duurde eventje voordat de laser pointer goed werkte (en dan raak je wel even in de stress zo vlak voor een presentatie). Maar dit is eigenlijk ook gelijk de laatste keer dat ik dit heb gehoord.

Inhoud doos

Dit spreekt redelijk voor zich denk ik. Ik weet niet of de inhoud van de doos precies hetzelfde is als je het product in Nederland koopt. Ik heb de laser pointer namelijk uit China omdat dat ongeveer €10 scheelde i.v.m. wanneer ik hem in Nederland zou kopen. Ik heb hieronder een foto van de laser pointer van wat er in de doos zit.

Zoals je op de afbeelding ziet zit het volgende in de doos:

1. De Logitech R400 Wireless Presenter
2. Het USB-stickje voor contact met de computer
3. Een chinees/engelse handleiding (in mijn geval)
4. Een opberghoesje om de presenter veilig mee te nemen

Is het product het kopen waard?

Wat mij betreft is het product zeker het kopen waard. Als je misschien veel professioneler presentaties gaat geven is een duurdere en luxere laser pointer misschien handiger maar eigenlijk zou ook ook niet weten waarom. Dit product is degelijk, goedkoop en voor zover ik weet goed. Als je het product wilt kopen raad ik je aan om het net als ik uit China te halen. Het scheelt €10, maar bestel het dan wel tijdig. Hier is een link voor de liefhebbers.

Heb jij ook een Logitech R400 Wireless Presenter?

Vraag & Aanbod