Specificaties Socket FM2 met AMD A75 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI FM2-A75IA-E53 Review

EjjE101 1 mei 2014, laatste update op 25 juni 2014, 87 views

MSI FM2-A75IA-E53

Ik heb dit moederbord aangeschaft voor mijn HTPC. Wilde xbmcbuntu installeren werkte niet. Toen overgestapt op Openelec werkte ook niet. Kreeg hem pas aan de praat met een oude versie van Openelec.

Pluspunten

• WIFI ingebouwd

Minpunten

• Werkt niet met de laatste Ubuntu LTS
  • Wifi drivers voor linux werken niet goed

Layout Score: 3
Er is op dit moment een probleem met het BIOS, CPU en Linux, daardoor kun je geen nieuwe versie van linux installeren. Dit is dus ook de Ubuntu LTS versie. Erg vervelend probleem want installatie breekt al af voordat linux is geboot.

Heb voor nu een oudere versie van ubuntu ge´nstalleerd om het probleem op te lossen.

Ik gebruikt het board voor mijn HTPC en draai hier ook transmission op voor torrents, de huidige driver die ik hiervoor werkend heb gekregen kan helaas niet zoveel connecties aan en verbreekt dan de verbinding.

Al met al redelijk wat problemen gehad om hem aan de praat te krijgen draait nu meer dan een half jaar verder geen problemen.

Heb jij ook een MSI FM2-A75IA-E53?