Specificaties 200GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD WD2000JB, 200GB Review

dion_b 5 juni 2005, 921 views

WD WD2000JB, 200GB

Pluspunten

• koel
  • onopmerkelijk: hij doet wat hij moet en vergt daarna gewoon geen aandacht

Minpunten

• die idiote jumpersettings he
  • tikje aan de trage kant voor een drive met 8MB cache

Goede all-round drive, maar niet de snelste. In mijn systeem hangt ook een 40GB WD400BB (2MB cache) drive die consequent 20% beter presteert (49MB/s in Sandra 2005) dan deze drive met 8MB cache (41MB/s). Verder alle voor- en nadelen van moderne WD drives - weinig hitteproductie en niet al te luidruchtig (hij is iets lawaaieriger dan de 40GB, maar met meer platters is dat te verwachten). Grootste nadeel is iets wat WD al sinds mensenheugenis doet - aparte jumperinstellingen voor master MET slave en master ZONDER slave. Ieder ander fabrikant is daar begin jaren '90 om goede redenen afgestapt (probeer maar eens een WD drive als master te gebruiken met een HDD slede waar soms wel en soms niet een slave drive in hangt erbij - werkt gewoon niet, itt elk ander fabrikant :X ) - vandaar mijn slechte score voor compatibiliteit.
Deze drive laat met niet echt warm of koud, maar doet gewoon wat het hoort te doen (veel data opslaan) op aanvaardbare snelheid. Geen raspaard, wel een werkpaard die vermoedelijk lang en betrouwbaar in mijn systeem z'n werk zal doen.

• javascript:SetID(278,1,68755,'GigaByte GA-7N400-L, nForce2 400 (Lan, Sound)')
  • Windows XP

Heb jij ook een WD WD2000JB, 200GB?

Ik ben het met je review eens. Ik heb zelf ook een WD400BB en die presteert inderdaad beter dan mijn WD2000JB. Ik heb ook een WD1200LB, dus groot WD-fan :)
Wat betreft die jumpers heb ik nooit problemen gehad, maar ik ben dan ook een gewone gebruiker ;)