CTX PR1400F 21" Review

Femme 16 april 2005, laatste update op 1 januari 1970, 1.861 views

CTX PR1400F 21"

Pluspunten

• Ge´ntegreerde USB-hub

Minpunten

• Waardeloze kleurweergave
  • Waardeloze scherpte

Ik heb deze monitor in 2002 gekocht na aanleiding van goede testresultaten in PC Magazine. Helaas kreeg ik en exemplaar waarvan zowel de kleurweergave als de scherpte bedroevend slecht waren. De grijs/beige achtergrond van Tweakers.net kreeg op mijn exemplaar een vieze bruinige kleur. De scherpte was waardeloos. Het gebruik van een Matrox G550 op een BNC-kabel hielp wel wat maar nog steeds was de scherpte slecht.

Omdat deze monitor al een vervangend exemplaar was voor een slecht presterende 21" Samsung-monitor die ik bij dezelfde leverancier had besteld, had ik weinig zin meer in al het gedoe rond het verzenden van zo'n bakbeest. Uiteindelijk heb ik slechts 15 maanden met de PR1400F gewerkt, daarna werd hij vervangen door een 20,1" LCD met een veel betere kleurweergave. Warmteproductie kan een probleem zijn bij dit soort grote CRT's. Ik werkte destijds met een dual monitor setup van twee 21" CRT's in een tamelijk kleine ruimte. In de zomer was dat niet comfortabel werken.

Heb jij ook een CTX PR1400F 21"?