Trials: Fusion, Windows Review

Bor 29 april 2014, laatste update op 30 april 2014, 141 views

Trials: Fusion, Windows

Pluspunten

• Loopt soepel
  • Makkelijk om te beginnen met spelen, goede leercuve
  • Trucjes systeem werkt leuk
  • User generated content verhoogt de replaywaarde

Minpunten

• Te veel over the top
  • Trials gevoel uit vorige delen mist
  • Toch wel weer meer van hetzelfde
  • Uplay vereist

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 3
Geluid Score: 3
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 3
Trails Fusion is het volgende deel uit de Trails franchise. In basis is het weer min of meer hetzelfde spel als de vorige delen echter voelt het geheel veel meer arcade aan. Hierdoor ontbreekt het echte trials gevoel. De omgeving is zeer dynamisch wat soms behoorlijk kan afleiden. De explosies vliegen je om de oren en er vallen regelmatig dingen om. Het spel draait bij mij (i7 860 met 8 GB RAM) behoorlijk soepeler dan de vorige versie.

Zaken als online multiplayer ontbreken hierdoor krijg je soms het iee dat het allemaal net niet helemaal af is. Ook lijkt het soms net niet helemaal stabiel. De keuze voor multiplayer in het menu zorgt er bij mij af en toe bijvoorbeeld voor dat de game crashed en ik weer naar mijn desktop zit te kijken. Er is al een groot aantal (betaalde) DLC pakketten aangekondigd.

Groot nadeel voor veel mensen is dat Uplay vereist is,ook wanneer je het spel via Steam koopt. User generated content / tracks verhoogt de replaywaarde behoorlijk. Er zitten behoorlijk leuke tracks tussen en dit aantal zal naar verloop van tijd alleen maar groter worden.

De voice over in het spel kan na een tijdje spelen vervelend worden. Je hoort dezelfde dingen in dezelfde track. Zeker wanneer je een track vaak achter elkaar speelt om je score of tijd te verbeteren kan dit na verloop van tijd voor irritatie zorgen.

Online multiplayer zal het spel behoorlijk interessanter kunnen maken.

Heb jij ook een Trials: Fusion, Windows?

Goede review, waar jij je lijkt te storen aan de komst van DLC kijk ik er zelf wel erg naar uit. Al weet ik niet of dit heel veel toegevoegde waarde heeft na ha spelen van (toch nog) aardig wat zeer degelik te noemen user-tracks. :-)

Bezit je trouwens alleen de PC versie of ook op een console?