HTC One Mini Zilver Review
Er zijn al genoeg reviews, maar hier even een kleine gebruikservaring (2weken)
Heb deze telefoon eens een keer ex-demo gekocht. Ik ben echt een HTC-fan, maar deze mini kan me niet bekoren.
4 punten van aandacht voor die van mij, waarvan 1 specifiek voor die van mij geldde.
1) Zoals zovelen: scheuren in plastic van de behuizing.
2) Bereik: stukken slechter dan mijn oude Galaxy S1, regelmatig stotteringen als ik mijn hand om de telefoon had met telefoneren. Hand los er omheen met de vingers en het bereik was direct beter.
3) Accuduur: ik ben een matige gebruiker. Heb mn 3g misschien een halfuur per dag aan, wifi heledag maar de telefoon stond op spaarstand. Toch haal ik maar net 2,5dagen. Ik ben geen die-hard gebruiker, maar niet de...
Pluspunten
Snel Helder scherm Fatsoenlijke grootte (itt meeste telefoons van nu) Goed geluid HTC software in appstoren om data over te zetten van oude phone
Minpunten
Scheuren behuizing (google it) Accuduur matig (voor meeste mensen ruim zat) Bereik Geen SD-kaart
Eindoordeel
Heb deze telefoon eens een keer ex-demo gekocht. Ik ben echt een HTC-fan, maar deze mini kan me niet bekoren.
4 punten van aandacht voor die van mij, waarvan 1 specifiek voor die van mij geldde.
1) Zoals zovelen: scheuren in plastic van de behuizing.
2) Bereik: stukken slechter dan mijn oude Galaxy S1, regelmatig stotteringen als ik mijn hand om de telefoon had met telefoneren. Hand los er omheen met de vingers en het bereik was direct beter.
3) Accuduur: ik ben een matige gebruiker. Heb mn 3g misschien een halfuur per dag aan, wifi heledag maar de telefoon stond op spaarstand. Toch haal ik maar net 2,5dagen. Ik ben geen die-hard gebruiker, maar niet de heledag fotos en enige wat ik doe is whatsappen en wind checken(kitesurfen).
4) Ik had een dode pixel, was niet omschreven in manco. Dus telefoon terug en geld ook. Dit zal niet iedereen hebben.
Ik heb de telefoon zoals gezegd teruggestuurd en mn geld teruggegeven. HTC zal vast een goede oplossing bieden, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Reacties (3)
Want ook ik heb last van de scheuren (is al een keer opgestuurd en gerepareerd, heb nu weer m'n eerste scheurtje).
Qua bereik heb ik echt geen issues. toestel doet het uitstekend (kan me ook geen toestel herinneren die echt 'bereik' issues heeft. In amerika merk je het misschien beter omdat je altijd tussen 2 a 3 'streepjes' zit, maar hier heb ik nog nooit een toestel gehad wat niet gewoon altijd 'vol bereik' aangeeft.
En de accuduur vind ik wel OK. Alle 'powersave' dingen zo snel mogelijk uit gezet (heb er een hekel aan als er dingen voor mij besloten worden opeens), en overdag op mijn werk staat de Wifi altijd uit (rot verbinding) en thuis altijd aan. Ik haal ook makkelijk de 2,5 dag zo niet meer wat ik voor het formaat telefoon + de power er in meer dan acceptabel vind, zo niet erg netjes.
Mijn oude Sensation zat eerder met een lege batterij, en die had een minder snelle dual-core er in, kleinere resolutie en was wat groter / locher (wat ik zie als meer ruimte voor batterij capaciteit).
SD kaart. Tsja. Ik vind het jammer, maar ik mis het ook niet. Toestel is nog (lang) niet vol geweest dus aan ruimte blijkbaar geen gebrek. Mijn HTC 8x die helaas kapot gegaan is had ook 16gb zonder uitbreiding, en die kwam wel vol te zitten en dan baal ik er wel van
Maar die scheurtjes.. de zwarte heeft er geen last van geloof ik. Zolang ze het vervangen vind ik het wel best, maar geweldig is het niet. Ik had contact gehad met CoolBlue (smartphoneshop.nl) maar die meldden dat ze geen idee hadden van 'bekende mankementen' met het toestel, en dat HTC ook claimt dat er geen productiefout is. Maar op XDA-developers is ook een thread met mensen die aan de derde shell beginnen (toestel dus al 2x gerepareerd). Is wel degelijk iets mis met het design.
Tot nu toe geen problemen mee (3weken).
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn