Specificaties 640GB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD Elements Desktop 640GB Zwart Review

nightNielZ 23 januari 2009, laatste update op 23 januari 2009, 1.698 views

WD Elements Desktop 640GB Zwart

Pluspunten

• Snelheid
  • Stil
  • Warmte
  • Stevig

Minpunten

• Geen firewire
  • Adapter best warm

Mobiliteit Score: 4
Introductie:
Ik heb deze externe hardeschijf gekocht omdat ik vaak bestanden meeneem naar vrienden om die daar te gebruiken, deze leek mij daar zeer goed voor geschikt.

In de doos:
In de doos vind je natuurlijk de hardeschijf, usb kabel, stroomkabel en de boekjes.

Installatie:
Als je deze in de computer steekt wordt die gelijk herkent en is klaar voor gebruik.

Uitterlijk:
Een mooie zwarte ijzeren behuizing wat er goed en stevig uitziet en aanvoelt, aan de hoeken zitten rubberen stukken die je er makkelijk op en af kan halen.

Geluidsproductie:
Je hoort deze hardeschijf bijna niet, als je met je oor erbij gaat hoor je wel wat, maar als je een paar ventilatoren in je pc hebt is de hardeschijf onhoorbaar.

Warmte:
Deze schijf wordt niet echt heet, na 2uur kopieren is deze gewoon een beetje warm, maar verder niks bijzonders.
De adapter wordt wel een beetje heet.

Snelheid:
De snelheden zijn ook wel redelijk, ik speel er soms wat spelletjes van af, en dat speelt vlekkeloos.

Mogelijkheden:
Als je deze hardeschijf ergens naar toe wil nemen zit je natuurlijk met de stroom en usb kabel, wel mist er een firewire aansluiting voor de gebruikers die dat nodig hebben (zelf gebruik ik het niet)

Conclusie:
Een perfecte externe hardeschijf voor thuisgebruik om films, spellen of andere bestanden over te zetten.

Heb jij ook een WD Elements Desktop 640GB Zwart?

Hey Nightnielz,

bedankt voor je review,
Kun je mij maybe vertellen waar je deze gekocht hebt voor 58 €.
ik vind deze alleen voor +/- 70 €
Hij staat er nu idd niet meer bij, maar toen ik deze kocht was dat bij MyCom.
Ik heb hem gekocht bij de haarse smid, maar die was in de aanbieding toen.

Ik heb nog wel een klein probleempje, want ik kan geen bestanden erop zetten die groter zijn dan 4gb en dat geeft soms wat frustratie als ik er een iso op wil zetten.

Weet iemand hoe is deze bestanden er wel op kan krijgen. ("Klein nadeel is wel dat het nog fat32 was, maar even formatteren en het is zo weer goed." dit heb ik niet gedaan, dat het misschien daar aan ligt.)

ps: ik gebruik hem met windows XP

[Reactie gewijzigd door Ohletsgo op 22 juni 2009 15:05]

FAT32 ondersteund inderdaad geen bestanden groter dan ~4GB
gaat de HD ook automatisch uit of op een soort slaapstand als je hem een tijdje niet gebruikt?
Ja, maar als je weer naar deze computer toe gaat wordt hij weer ingeschakeld door windows (Om te controleren welke schijven er allemaal zijn aangesloten)
Je vergeet te vermelden dat de voeding wel bloedheet wordt.
Dat vind ik zelf best meevallen, mijne draait nu de hele dag en is een beetje heet.

Maar ik zal het erbij zetten.
Volgens mij was dit hitte probleem alleen bij de eerste versies. Ik heb zelf laatst ook een 640GB externe WD schijf gekocht en de adapter wordt echt niet heet hoor :)
Hallo,
Wie kan mij helpen???
externer schijf 4 weken geleden gekocht.
ben nu op camping in Spanje en krijg ext.schijf niet aan de praat,krijg volgende melding door.
Drijver niet geinstalleerd ga naar site leverancier en download de drijvers.
ik probeer dat te regelen maar het lukt mij niet wat doe ik fout.
systeem geinstalleerd op laptop is MS-Visa
Graag reactie
E-mail: sijateun@gmail.com