Specificaties 42" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony KDL-42W655A Zwart Review

Bastard 28 april 2014, laatste update op 5 mei 2014, 662 views

Sony KDL-42W655A Zwart

Pluspunten

• Beeld is gewoon ontzettend goed voor een tv in deze prijsklasse
  • Goedkoop
  • Strak ontwerp
  • Geen plastic fantastic
  • Beugel voor muurmontage
  • Mooi rood lampje om naar te kijken tijdens het rebooten

Minpunten

• Mediaplayer is waardeloos
  • Youtube app is waardeloos
  • Tv crasht regelmatig zodra er smart tv functionaliteit wordt gevraagd
  • Instelmogelijkheden voor beeld beperkt bij smart tv functionaliteit
  • Geen uitzending gemist app
  • Smart tv is in zijn geheel redelijk traag en gewoon instabiel
  • Losse voeding
  • Beugel voor muurmontage (geen vesa)
  • Geluidskwaliteit
  • Opname op harddisk werkt alleen van interne bron (dus niet van hdmi-input)

Tjah, over de beeldkwaliteit en design kan ik kort zijn, die is erg goed, zie deze review bij hdtvtest: http://www.hdtvtest.co.uk...dl42w653-201308113237.htm
Waar ik minder kort over ben is de smart tv functionaliteit van deze tv, want wat een ellende is dat, bij deze even een korte samenvatting van wat van de problemen die ik tegen ben gekomen bij de smart tv functionaliteiten van deze sony:

- Bij gebruik van alle smart tv functionaliteiten kunnen de beeldinstellingen beperkt aangepast worden. 21:9 beeld is hierdoor niet 1:1 weer te geven, het wordt altijd uitgerekt.
- Ondertiteling werkt niet (wel via plex in te stellen uiteraard)
- De youtube app slaat regelmatig vast waarna de tv gaat rebooten.
- Een uitzending gemist app is er niet
- Niet alle bestandsformaten worden ondersteund
- Video opname werkt alleen als de tv als ontvanger wordt gebruikt.

Ik kan nog wel even doorgaan maar dat zal ik voor mijn gemoedsrust niet doen. Kort samengevat, zoek je een betaalbare tv met enorm goed 2d beeld, maar geef je niets om 3d en wil je smart tv nooit van je leven gaan gebruiken, is dit de tv.

Wil je smart tv ooit van je leven wellicht een keer aanraken, reken er dan de prijs van een mediaplayer bij of koop een tv van een ander merk.

Heb jij ook een Sony KDL-42W655A Zwart?